Közlekedési Osztály

Facebook

Keresés

Figyelj ránk:

Tovább a Facebook-ra

Érdemes megnézni

  • Aaron-Művek
  • bobalt.hu
  • BusWorld blog
  • Busport Online
  • Busztípusok
  • Csengessünk Blog
  • CsigaOvi-blog
  • Győri Buszok Katalógusa
  • Gábrisvitéz
  • HBweb
  • Hajmási Tibor honlapja

Címkék

alba volán (9) alfabusz (13) alfa regio (9) autosan (6) bács volán (5) bakony volán (5) bécs (7) bkv (7) blaguss (6) budapest (5) credo (38) dakk (16) ddkk (5) dr.richard (5) eag (30) gemenc volán (10) honvédség (5) ikarus (65) Ikarus (6) irisbus (21) irizar (11) isuzu (5) iveco (7) kapos volán (7) karosa (10) kisalföld volán (12) kmkk (6) kunság volán (12) magán (36) man (53) máv (18) mercedes (32) mercedes-benz (35) műszakváltás (8) neoplan (17) pannon volán (7) partiscum busz (5) postbus (5) rába (19) scania (5) setra (38) siemens (5) skoda (8) solaris (11) sor (7) tatra (6) tisza volán (13) van hool (6) vasút (20) vértes volán (8) volánbusz (22) volvo (48) wien (7) zala volán (6)

Egyéb

Karosszajárás II.

Karosszajárás II.

›
Karosszajárás II.

2014/3/27 : Száguldó fotóriporter Szólj hozzá!

A kétrészes felvidéki barangolás első etapjának hétvégéjén épp egy fontos vizsga előtt álltam (sikerült - a szerk.), így nem volt nehéz visszautasítanom a többiek meghívását. Később azonban erőteljesen elkezdett fájni a szívem a képek láttán, hiszen egyáltalán nem olyan unalmas északi szomszédunk és egykori országrészünk közlekedése, mint amilyennek elsőre tűnik! Legnagyobb örömömre hamar meghirdettük a második felvidéki kalandozást is, amit februárra időzítettünk, tökéletesen alkalmazkodva időbeosztásomhoz.

nyitókép

A borítókép téves sugallata ellenére ismét a "dunaszerdahelyi Volán" felségterületén cirkáltunk. A szokásos győri találkozóhely után egész hamar, Vámosszabadiban álltunk meg elsőként, hogy magunkhoz vegyünk némi kávét és élelmiszert, majd a Mista Slota című dal szövegét mormolva átléptünk testvéreinkhez. A híres-hírhedt bősi vízerőmű mellett épült lakótelep parkolójában egy Slovak Lines színeibe öltözött Intouro várt ránk, a fények viszont még csak a dokumentum jellegű képek elkészítését tették lehetővé. A Slovak Lines az ottani "Volánbusz", a SAD Bratislava utódja. Buszaival ugyanúgy sokfelé találkozhatunk Szlovákiában, akárcsak nálunk a VB járműveivel, gondoljunk csak az ország számos városában megtalálható külső telephelyes kocsikra. Innen tovább Nyékvárkony irányába mozdultunk el, a nap első szerződéses járata (VW Pozsony - Nyékvárkony) személyében egy háromtengelyes Irisbus Arway várt ránk:

P1510210A nap végére teljesen megbarátkoztam a formával :)

Itt már kezdtünk hinni előzetes feltevéseinkben, miszerint a a fentebb említett pozsonyi Volkswagen gyár és a galántai Samsung üzem miatt további, szerződéses járatokon dolgozó kocsikkal fogunk találkozni. Be is jött. :)

Dunaszerdahelyen azonban a zárt tároló miatt csak a vasútállomásban reménykedtünk, hogy szolgáltat majd némi témát - a fotózhatatlan dízel Talent mellett a RegioJet Desiro motorvonata szinte a mi kedvünkért érkezett:

P1510219Mintha láttuk már volna valahol ezt a dizájnt... :P

Már épp elhagytuk volna Dunaszerdahelyt, amikor is egy újabb Samsung szerződéses járati busz bukkant fel, ráadásul rögtön egy magán üzemeltető gondozásában:

P1510226BA-126HI és a magyar nyelvű választási plakát

Innen Tallós felé vettük az irányt, üres kézzel, illetve memóriakártyával innen sem távoztunk: egy kellemesen patinás magán Karosa okozott vidámságot a csapat körében:

P1510227GA-BI :)

Felsőszeli további járművekkel szolgált - a SAD a szokásos Irisbus Crosswayt tolta a közösbe, a környék legjelentősebb maszekja, a peredi székhelyű Fermo pedig egy szép BKK kék Intouroval képviseltette magát.

P1510236

P1510249Jé, még egy Samsung járat :)

Szépen haladtunk Vágsellye felé, azaz haladtunk volna, de hát az előre eltervezett útvonalat bűn lenne úgy bejárni, ahogy kitaláltuk... :) Helyette megnéztük Királyrévét:

P1510254Erdőszéle, de ha azt mondom, hogy egy panel tövéből fotóztuk, elhiszitek? :)

Hihetetlen, de egy 700-as Karosán is mennyire jól áll ez a fényezés! Mellé a háttér is óriási, elégedetten haladunk tovább Zsigárdig, ahol szintén nem csalódtunk a felhozatalban. A SAD DS - meglepő módon Samsungos - buszán túl találkoztunk még magánzókkal, valamint a nyitóképünkön is látható, az érsekújvári Arriva állományába tartozó Irisbus Crossway-jel is. Ő kivételesen a közeli Vágsellyén található Duslo vegyi üzemhez szállít dolgozókat.

P1510276Korrekt flottája van a cégnek

P1510279A szomszédos Királyrév perverz 700-asa

P1510288

Zsigárd után a Fermo székhelye következett, ahol a cég egy újabb buszán kívül a SAD DS helyi lerakatát sikerült egytől-egyig megtalálni:

P1510297

P1510305Na ez már tényleg a falu széle!

P1510313Ez pediglen egy C934

Vágsellye innen már csak pár kilométer, ami azt jelenti, hogy az Arriva felségterületére értünk. A vasút mellett felfedeztük az üres buszállomást, valamint a cég itteni telephelyét is, ahonnét nemsokára két busz jött ki: egy MAN SL 223 és ez az LC 736:

P1510317MHD = Mestská hromadná doprava, avagy (városi) tömegközlekedés

A városban túl nagy élet nem volt, mindösszesen a szlovák mennyei bajnokság (Slovenský nebeský Championská) két csapata mérkőzött meg egymással, a csapatszállító buszok viszont elzárt területen álltak. Útközben azonban észrevettünk még valamit:

P1510318Veoliából Arriva lett 2013-ban

A sokadik Crossway, azonban a nyitrai Arriva felségjelzése és az előző tulajdonos Veolia fényezése alatt. Egy híd és megérkeztünk Janicsák Vecára :), azaz Vágvecsére. A Vágsellyéhez tartozó településről egy dunaszerdahelyi háromtengelyes Arway szállítja a munkásokat a fővárosi Népautó üzemhez.

P1510330

A vasútállomáson elkapott MANkót Királyiban újból utolértük, hiába no, a körjáratok nagy hátránya, hogy kis távolságokat is sokára tesznek meg...

P1510338

Az Arrivás Karosa C934 ma csak egy farfotóra volt jó, de szerencsére egy ugyanolyat találunk Köpösdön, noha szívünk szerint ezt a képet sem lőttük volna meg:

P1510344Hazai szemnek szokatlanul egyszerű viszonylatjelző tábla

Az úticél Szered, de Semptén ismét meggondoljuk magunkat, miután egy eléggé eldugott utcában találjuk meg a falu szerződéses kocsiját:

P1510357Meglepően színes házak a háttérben

Szentharaszton semmi, Udvarnokon azonban két busz figyel a fő téren:

P1510360

Készülnek a háttérképnek való beállítások, de a hátsó buszhoz érdemes elsétálni, mert egy ma még nem igen látott Irisbus Crossway LE-hez van szerencsénk. A kocsi a szeredi helyi járaton dolgozik, de hétvégéken a sofőrjei hazahozzák.

P1510379

Posádkánál egy rövid Crosswayt lőhetünk járatban, majd érkezés Galgócra. Újfent szerencsénk van, mert a vasútállomás elől éppen járat indul: egy újabb szolgáltató (SAD Trnava - Nagyszombat) és a 89565659. Szlovák Nemzeti Autóbusz mutatkozik be. Vasúttal is illik foglalkozni, íme egy újabb szlovák specialitás, a ruttkai főműhely modernizált Studenka motorvonata:

P1510391A mi iker-Bz motorunk sajnos nem terjedt el...

Hogy ne maradjunk vasút nélkül, felkerestük a vasútfotósok között népszerű lipótvári vasútállomást is:

P1510393Taurusba öltött Gorilla

Mit mondjak, a Skoda legújabb mozdonya sem fog lenyűgözni... Hacsak nem azzal, hogy nem küllős vasúti kerekekkel szerelték fel derék cseh barátaink. :) Ha valaki már hiányolni kezdte volna a szopórollert, most megkapja! Az eső itt már nem bírt magával, teljes erőbedobással próbálta meg elvenni maradék kedvünket. Eleinte nem sikerült neki, bizonyíték erre a Felsőzéllén, szakadó esőben megörökített Crossway:

P1510397Eggyel alacsonyabb rendszámú társát láttuk Galgócon

Szeredre érve az eső megkegyelmezett nekünk, azonban a buszállomáson a kongást csak a Posádkánál látott Irisbus dobta fel... Lássuk, ma még úgysem szerepelt itt elégszer a típus:

P1510400Ami nekünk a Credo, az nekik az Irisbus :)

Innen Galánta felé vettük az irányt. Útközben nem akadt semmi a horogra, ez az időszak abszolút a nap mélypontja volt. Az állomáson szintén érződött a vasárnap, csak ez a Karosa árválkodott a tárolón:

P1510405

A szakmaiság jegyében megörökítettem az állomási kocsiállás-kiosztást:

P1510402"Az anyanyelvhez mindenkinek szíve joga..."

Tettünk egy kört Diószeg felé, hiába... Feketenyéken a Galántán már látott Karosát találtuk meg parkolóhelyén. Itt végre kiléptünk az eldugott autóbuszok dimenziójából, Nagyfödémesen SAD DS és Fermo, Jókán pedig két fantasztikus SOR C 12 jutott a Szlováklájnsztól:

P1510428Hiánycikk volt aznap, kifejezetten örültünk nekik :)

Az Illésházán talált Karosa nagyjából egy hazai sosemlátott 256-ossal ér fel, így vele szeretném zárni ezt a hosszúra nyúlt útinaplót:

P1510435

Nagymagyaron még végigszenvedtük a két Slovak Lines-os buszt, de ezzel a túrát lezártnak tekintettük, mert állvány nélkül már esélytelen volt bármilyen értelmes fotó elkészítése. Remélem, hogy hamarosan újból visszatérhetek a Felvidékre. :)

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Trolibusz közlekedés Csehországban – Jihlava Trolibusz közlekedés Csehországban – Jihlava
  • Szolgáltatóváltás Kecskeméten Szolgáltatóváltás Kecskeméten
  • Az 51-es körzet Az 51-es körzet
  • Az Econell és ami mögötte van... Az Econell és ami mögötte van...
  • Brnoi menetrendváltás Brnoi menetrendváltás

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr425879159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard