Közlekedési Osztály

Facebook

Keresés

Figyelj ránk:

Tovább a Facebook-ra

Érdemes megnézni

  • Aaron-Művek
  • bobalt.hu
  • BusWorld blog
  • Busport Online
  • Busztípusok
  • Csengessünk Blog
  • CsigaOvi-blog
  • Győri Buszok Katalógusa
  • Gábrisvitéz
  • HBweb
  • Hajmási Tibor honlapja

Címkék

alba volán (9) alfabusz (13) alfa regio (9) autosan (6) bács volán (5) bakony volán (5) bécs (7) bkv (7) blaguss (6) budapest (5) credo (38) dakk (16) ddkk (5) dr.richard (5) eag (30) gemenc volán (10) honvédség (5) Ikarus (6) ikarus (65) irisbus (21) irizar (11) isuzu (5) iveco (7) kapos volán (7) karosa (10) kisalföld volán (12) kmkk (6) kunság volán (12) magán (36) man (53) máv (18) mercedes (32) mercedes-benz (35) műszakváltás (8) neoplan (17) pannon volán (7) partiscum busz (5) postbus (5) rába (19) scania (5) setra (38) siemens (5) skoda (8) solaris (11) sor (7) tatra (6) tisza volán (13) van hool (6) vasút (20) vértes volán (8) volánbusz (22) volvo (48) wien (7) zala volán (6)

Egyéb

Az Econell és ami mögötte van...

Az Econell és ami mögötte van...

›
Az Econell és ami mögötte van...

2019/1/21 : Száguldó fotóriporter Szólj hozzá!

Mai bejegyzésünkről is elmondható sajnos, hogy nem éppen a legfrissebb utamról szól: még 2018 tavaszán történt, hogy a DAKK Zrt. akkoriban még viszonylag új beszerzésűnek mondott Credo Econell 12 típusú buszai után eredtem. Az év elején forgalomba állított 20 darab példány mindegyikét – véleményem szerint – elhibázott módon Kecskemét üzemegység kapta, így a buszokat is a megyeszékhely környékén kellett keresni. Lássunk is hozzá! Jó szokásomhoz híven persze más témákkal is foglalkozunk majd, nem csak a győri remekművekkel.

0-nyitokep.JPG

Utamat immáron a saját tulajdonomnak mondható gépjárművel kezdtem meg, hagyományosan az 5-ös úton haladva. Utunk a Pálmonostora – Gátér – Kiskunfélegyháza – Lakitelek etappal kezdődött. Pálmonostorán rögtön belefutottam egy új Econellbe, mely egy Rába Contactot váltott a faluban, Gátéren pedig a JDY-541 pihengetett ilyenkor. Lakitelekre érve egy újabb Econell várt, igaz, a cégjelzés nem teljesen az volt, amit vártam:

1.JPG

Az egyébként Bács-Kiskunban telephelyező PIG-470 Kunszentmártonból

A lakiteleki telephelyű fordán ekkor a korábban bajai illetőségű HVP-135 lakott, mely egy orosházi kitérő után tért vissza honos megyéjébe, annak is az északi ágába:

2.JPG

Tiszakécske következik: a városban egy kisebb autóbusz-lerakat és fordagyűjtemény telephelyezik… A DAKK 8-9 autóbuszán felül több magánvállalkozói busz és a Volánbusz autóbuszai is fellelhetők. Mi viszont elsődlegesen a Credokra utazunk – 3 busz tölti itt hétvégéit:

3.JPG

Járatra várva

4.JPG

A teljesség igénye nélkül: itt egy helybéli kocsi is

A tiszakécskei állomány felhasználási területeit ismerve kijelenthető, hogy az új eszközök a vártnál kisebb futásteljesítményű fordákra kerültek. A bevezetésben már szóltam róla, hogy a környéken elhelyezett Econelleket nyugodt szívvel lehetett volna a megye többi részére kihelyezni: míg egy megyével odébb hétvégén is találni fordás, 20 éven felüli járművet, addig itt a vadonatúj járművek hétvégén a falvakban állnak… Tudom persze, hogy a klasszikus, egysofőrös fordákon dolgozó autóbuszvezetők is megérdemlik az új eszközt, ez kétségtelen. Amennyiben mondjuk egy 80 darabos flotta pottyant volna rá a cégre, akkor teljesen bele is férne az ilyen „ajándékozás”, de jelen esetben összesen 20 darabról van szó, mely papíron három megyére jutott. Pici spoiler, de nem a kécskei kocsik voltak az utolsók, amelyek nem dolgoztak látogatásomkor.

Ekkoriban még nem sejtettük, hogy az 50 darabos Volvo 8900 család létszáma drasztikus nyesést fog szenvedni – köztük volt a tiszakécskei MXU-940 is, mely ekkoriban Daimlerezett:

5.JPG

Szentkirályon – és egy újabb nem dolgozó Econellen – át vezetett az út Kecskemétre. Itt végre újabb dolgozó példánnyal találkozhattam… Illetve egy NGZ-230-cal:

6.JPG Meg kell már becsülni, ha hétvégén 280-asba botlunk

A Volánbusz SL-sorozatú MAN-jai mára már a perifériára visszaszorulva tevékenykednek. Az örök lerakat, a ceglédi üzemegység sem nélkülözheti a típust!

7.JPG

Szépen kilakatolt „öregfiú”

Kecskemétet elhagyva következett az „agglomeráció”: Helvécián újabb pihenő Credo, csak hogy ne felejtsük el a korábbi tézist… A sors fintora, hogy a településen lakó számos busz közül pont az új busz volt a legkevésbé fotógén, de ez ne szegje kedvünket! A többiek sem piskóták:

8.JPG

HOPp, egy MAN!

9.JPG

A másik, ex Kunságos hosszú EAG sem lakik sokkal messzebb

10.JPG

A falu zászlóshajója

Kadafalván a másik debreceni csuklós, a KPY-669 tartotta hétvégi pihenőjét – a busz, vagyis a fordája alapesetben egy csuklós Volvo és Ballószögön lakik.

11.JPG

Kissé nyakatekert, de így is jó!

Az 52-es út most is rettentő unalmas és nyílegyenes, de ez kell ahhoz, hogy Szabadszállásig viszonylag jó tempóban eljussak, ha már az ágasegyházi és az izsáki kocsik negatívak… Posztunk borítóképének elkészítése és a normálisan megörökíthető – szintén nem dolgozó – Econellek után nézzük meg az OFFTOPIC témát:

12.JPG

Égből pottyant O407, egyenesen Németországból

Solton, bár Econell nem lakik ott, de mindig érdemes tenni egy kanyart a városban telephelyező buszok felé. A már megszokott halászcsárdás placcon az Infinitours Bovája várt – a cég augusztusig szolgáltatott az Ibiden Hungary műszakszállításán:

13.JPG

Mára már történelemmé vált…

Hangulatos helyen lakik az egyik itteni, Partiscum Buszos MB Intouro:

14.JPG

Háttérben a „hínáros” :)

Az Akasztói Független Köztársaság lakosát, az LPA-486-ot már napiképeink közt megismerhette a Kedves Olvasó, de most újból megmutatom, mert annyira örültem a busznak akkor is, mint most:

15.JPG

Soltszentimrén újabb Econell, mást már nem is kell mondanom:

16.JPG

Kiskőrösön, a helyi buszlerakatban egy érdekes jármű állt ott akkortájt: a ma már Kiskunhalason helyi járatozó, POF-701 forgalmi rendszámon ismert MB Citaro G még próbarendszámmal várta kirepülését:

17.JPG

Közvetlen rokonok

Utunk lassan befejeződik – ha már útba esik, akkor a másik nagy Volán—telepen, Kiskunmajsán is érdemes egy kört futni. Nem eredmény nélküli az itt elfüstölt üzemanyag-mennyiség sem! Olyannyira nem, hogy kapásból egy „Akkor és most” képpárt is tudok belőlük prezentálni:

18.JPG

19.JPG

Progresszív járműgazdálkodás

Az alapvetően hódmezővásárhelyi FLN-320 itt éppen Szegeden segített be a járműkiadásba, mégpedig egyből egy típustárs helyén:

20.JPG

HOG-563 pótló

Zárásképp még egy gondolat az Econellek ügyével kapcsolatban:

vf.jpg

A kocsik elosztásának okairól hallani sokféle pletykát, a leggonoszabb nyelvek szerint a napjainkra már leváltott DAKK vezérigazgató kifejezett kérése volt, hogy kecskeméti látogatásai során minél több új busszal találkozhasson… Remélem, hogy ez tényleg csak a „nép gonosz vágya” típusú anekdota és nem egy felelős vezetőnek a gyerekes attitűdje miatt alakulhatott egy sovány járműbeszerzés elosztása a lehető legrosszabbul. Hiába indult el az utóbbi években a hazai állami szolgáltatók járműparkjának fejlesztése, az ilyen kis mennyiségű beszerzéseknél – amennyiben valamilyen üzemeltetési korlátozó tényező nem jelent akadályt – érdemes elgondolkodni azon, hogy ha csak 1-1 példányt is, de a járműcserére jobban rászoruló térségek is kapjanak új autóbuszokat. Konkrétan ismételten Békés megyére gondolok: a térség járműparkjának öregedését korábbi, a DAKK Zrt. állományával foglalkozó blogbejegyzéseimben is megemlítettem. Újfent csak remélem, hogy a tárgyévi beszerzésekből az a forgalmi térség is részesedni fog és nem csak a kényszerből visszaadott autóbuszok pótlása kapcsán, kvázi véletlenül találkozhattak 2018-ban a viharsarkiak új autóbuszokkal…

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Őrségváltás a háromtengelyeseknél Őrségváltás a háromtengelyeseknél

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr8314580778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard