Közlekedési Osztály

Facebook

Keresés

Figyelj ránk:

Tovább a Facebook-ra

Érdemes megnézni

  • Aaron-Művek
  • bobalt.hu
  • BusWorld blog
  • Busport Online
  • Busztípusok
  • Csengessünk Blog
  • CsigaOvi-blog
  • Győri Buszok Katalógusa
  • Gábrisvitéz
  • HBweb
  • Hajmási Tibor honlapja

Címkék

alba volán (9) alfabusz (13) alfa regio (9) autosan (6) bács volán (5) bakony volán (5) bécs (7) bkv (7) blaguss (6) budapest (5) credo (38) dakk (16) ddkk (5) dr.richard (5) eag (30) gemenc volán (10) honvédség (5) ikarus (65) Ikarus (6) irisbus (21) irizar (11) isuzu (5) iveco (7) kapos volán (7) karosa (10) kisalföld volán (12) kmkk (6) kunság volán (12) magán (36) man (53) máv (18) mercedes (32) mercedes-benz (35) műszakváltás (8) neoplan (17) pannon volán (7) partiscum busz (5) postbus (5) rába (19) scania (5) setra (38) siemens (5) skoda (8) solaris (11) sor (7) tatra (6) tisza volán (13) van hool (6) vasút (20) vértes volán (8) volánbusz (22) volvo (48) wien (7) zala volán (6)

Egyéb

Pünkösdi munkanap

Pünkösdi munkanap

›
Pünkösdi munkanap

2015/5/26 : Soondee 2 komment

Aki azt hinné, hogy rekord gyorsasággal írtam meg a posztot, azt sajnos ki kell ábrándítanom, hisz ez a bolyongás még tavaly esett meg. Kissé alábbhagytak mostanság a túrák, ezért is nyúltam kicsit vissza az időben, ehhez a naphoz, de ebből a szempontól jobban állok, mint a szomszéd a román poszt második részével. ;)
Az úti célunk elsősorban a pozsonyi Volkswagen műszakváltás volt, hisz északi szomszédainknál nem minősül munkaszüneti napnak Pünkösd hétfő. Szóval ismét útnak indult a Volános Közlekedési-Művek nevű formáció.

001 nyito

Igaz, hogy a fő motiváció a műszakváltás, ám azért az "előtte is csináljunk már valamit" gondolatmenet folytán megálltunk Dunaszerdahelyen is, bár még így is egy laza túra volt tervben. Nem kapkodtunk, nagyjából 8 előtt landoltunk a buszállomásnál, majd vártunk, és néztük mit kínál a forgalom.

002 ds772dzKezdjünk egy helyis Crossway LE-vel, ami olyan ördögi találmánnyal szerelt, mint a botváltó!

003 ds892beMilyen "szlovák" poszt lenne, amiben nincsen Karosa?

Pont annyi szünet következik, hogy egy kávé kényelmesen belefér, és ahhoz képest, hogy buszállomás, egész korrekt áron van. Ja meg finom is!

004 ds009au

Előre megfontolt szándékkal inkább áttelepedtünk az érkező oldalra, hátha több szerencsénk lesz. Lett is, mert előbbi helyen maximum még vagy háromszor kilőhettük volna a helyis kocsit...

005 ds204bc

006 ds302cdNehogy megkövezzetek, hogy csak Karosa-t mutatok innen.

Ahhoz képest, hogy nem egy túlgondolt flottaszín, egészen pofásan hat a járműveken. Az meg különösképp a cég igényességét mutatja, hogy a szervizkocsijuk (valami Ducato vagy Doblo méretű valami volt, csak futólag láttuk) is ugyanezen dizájnelemeket viseli! Persze arányosan kicsinyítve a geometriai alakzatokat.

Egy kis "trainspotting" a vasútállomáson, hogy ne csak a gumikerekűekkel foglalkozzunk, majd megkezdjük az ereszkedést Pozsony felé, de egy gyors megállást közbeiktatunk még Somorján is. Igaz a késő délelőtti óráknak köszönhetően a forgalom nem nagy, de legalább itt van már Slovak Lines is.

007 bl608hcÉs tényleg... Minél többször látom, annál inkább megszokom ezt a formavilágot!

 Pozsonyban még mindig korán vagyunk, így néhány kép erejéig megállunk a Citorín Ružinov, illetve a Súhvezdná című végállomásoknál, mielőtt a város teljesen átellenes pontjára látogatnánk a VW gyárhoz.

008 6602

009 bl675di

Utóbbi helyen nem elég, hogy megint morogtak valamit a hírhedt Admiral-osok, de még a 87-esen a 415-öst csak láttuk elmenni... Legalább egy TEDOM lett helyette, meg a SOR-ok a 39-esről. Szóval araszoljunk át a városon, mert a zöldhullám, mint olyan itt is ismeretlen fogalom!

010 regiojetLegalább egy Desiro arra csattogott, ha Dunaszerdahelyen nem láttunk volna eleget.

Szóval a Volkswagen műszakváltás. Alapvetően két irányból érkeznek a buszok, - valamint értelemszerűen ennyi felé is távoznak - észak felől főként a Blaguss Slovakia korszerűtlen Setra S431DT típusú autóbuszaival találkozhat az egyszeri járműfotós, míg a másik irányt leginkább a SAD DS szolgája ki, kissé vegyesebb típuspalettával. Napállás szempontjából a "Blaguss oldalt" fotóztuk befele jövet, majd a "SAD DS oldalt" indulóban.

011 9to2879Ha már főként Blaguss, akkor egyből nyitok egy ellenpéldával.

012 bl466gdHát nem minőségibb, mint egy új magyar innováció? És egyből 7 is jött belőle!

013 bl448gcAzt hiszem itt nincs bajuk a fotósokkal! =D

014 ba183olHopp egy SL SOR.

Ténykedéseink ezen az oldalon a vége feléhez közeledtek mikor az út túl oldalán fékezett egy fekete (nem röhög) VII-es Golf. Két biztonsági faszi jött érdeklődni, hogy mi mégis milyen tevékenységet folytatunk itten, de teljesen kulturált formában. Végül is a fő bajuk csak annyi volt, hogy mi ott baleset veszélyes helyen voltunk és azt nem kellene, majd visszavittek minket a parkolóban hagyott kocsihoz!! Mit ne mondjak, jól esett az a kis klíma, abba a gatyarohasztó melegben. (Igen, akkor nem mosta el az eső a Pünkösdöt)

Nos, szóval akkor a túl oldal. Mivel ez az irány esik a város felé, így itt találkozhatunk helyi járatokkal is, nagyjából kint a pusztában. Szóval jó képek, csak kissé a nyári magasnap ami egyesek szemét szúrhatja.

020 ds529dm

018 ba778tfMaszek, házi"tuning" Karosa. Szép az a kilógó B híd...

016 ba813xtA SOR elején

A helyi viszonylatokon is igen sokszínű a típuspaletta, de a nagy részükkel már megismerkedhettetek a korábbi pozsonyi posztjainkból.

015 bl331eb

019 ba512zm

017 bb997bsMég kölcsön Karosa is feltűnt!

Amint elfogytak a fotózni való járművek, összeszedtük kitikkadt önmagunkat és kerestünk valamit közértet folyadék utánpótlás miatt. A nap további része a hazatéréssel telt, ám "kis" kerülőúton át, nevesebben Bécs érintésével. Azért azóta is röhögök a határátmeneten, amikor is a Pozsony vége és az Üdvözöljük Ausztriában tábla egymástól cirka 10-15 méterre van kirakva... Valami hasonló van Rajka felé is, szóval jó dolog a mesterségesen megnövelt főváros!

021 4020 246-7Bécsi S-Bahn Wolfsthal állomáson.

Wolfsthal után a Duna északi oldalán közelítettük meg Bécset, néhány kintalvós kocsi reményében. Nos ezek voltak is, de fény szempontjából nem éppen a legjobb pozícióban, valamint néhol a hétvégi "gyűjtőtelepen" álltak a kocsik.

022 orth an der donauOrth an der Donau "gyűjtőtelepe".

Azért itt ne úgy képzeljünk el egy telepet, mint kicsiny hazánkban, hogy 3 méter magas betonkerítéssel van körbevéve és halál fia vagy, ha csak be mersz nézni! No itt kerítés gyanánt van egy sövény (ha van), és nagyjából ennyi, pedig még egy két állásos műhely is van a placcon. Mellesleg a fényeket így képzeljétek el a többi esetben is.
Egy valami biztos, ha nem jövünk át osztrák területre, akkor nem botlunk bele a (szerintem) 2014-es év legtöbbet emlegetett sztorijába. Történt ugyanis, hogy Groß-Enzersdorfnál Aaron kiszúrt egy piros valamit a szántóföld közepén. Bízva abban, hogy valami busz, letéretünk a főútról és néhány kis utca után megtaláltuk az oda vezető földutat és megtaláltuk ezt:

023 ba849ho

A buszban helyet foglaló sofőrtől azért csak illik megkérdezni, hogy "Szabad-e locsolni fotózni?". No igen, de milyen nyelven is, ha már Ausztriában akarunk Slovak Lines-os kocsit fotózni? Végül bobalt döntött és egy határozott "Jó napot!" után vártuk a választ, amit nem tudjuk melyikőnk legnagyobb megdöbbenésére az "Adj' Isten!" volt! Szóval nyelvi akadályok megoldva, készültek a tájfotók.

025 w2162lo

Kicsit beljebb, Bécs külvárosi területén - ha már itt vagyunk - fotóztunk pár helyis kocsit, meg ittunk egy kávét.

024 bd13941

Gyors Aspernstraße U-Bahn állomási látogatás után inkább arra jutottunk, hogy vegyük az irányt hazafelé, aztán ha lesz valami, akkor azért megállunk. Illetve egy biztos pontja volt a hazaútnak, mégpedig Zurndorf vasútállomás, ahol egy régi fényezésű S 315-ös Setra tanyázott.

Ám nem mehet minden papírforma szerint, az első meglepetés Parndorf-on ért minket, eme S 319-es Setra személyében. Szóval ez ott a selejtsor!

026 pt15424Azóta már lehet Vas megyében van! Ja, izé... Ez nem, de pár "testvére" igen!

Ha már a papírformát és annak nem működését említettem, akkor a pár sorral előbb említett zurndorf-i 315-ös Setrát felejtsétek el, mert az sehol nem volt!

027 bb2786

Helyette két busz állt ott, egy szintén a 319-es Setrával egyetemben selejtsorba tartozó Postbus-os ÜL MAN, valamint egy Blaguss-os 415-ös Setra. Alapvetően panaszra semmi ok, hisz egy helyett két rendszám, de azért a régi Postbus-os (mint a 319-esen) fényezésű Setra jobban adta volna. Meg hát arra készültünk... Nickelsdorf-ban még meglátogattuk Jürgen autóbuszkereskedését a vasútállomást, a helyi Integro-ért. Az legalább a helyén volt!

028 bd13603

Ennyi lettem volna, Soondee kiszáll az éterből! Pá!

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
2 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Őrségváltás a háromtengelyeseknél Őrségváltás a háromtengelyeseknél
  • Troliünnep Plzeň-ben Troliünnep Plzeň-ben
  • Az 51-es körzet Az 51-es körzet
  • Trolibusz közlekedés Csehországban – Ústi nad Labem Trolibusz közlekedés Csehországban – Ústi nad Labem
  • Az Econell és ami mögötte van... Az Econell és ami mögötte van...

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr777492020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lfrici 2015.05.27. 21:47:10

Nem lehet megnézni a képeket nagyban.
Válasz erre 

Soondee 2015.05.27. 22:15:25

@Lfrici: Üdv!
Nekem sikerült megnyitnom a képeket nagyobb méretben is, ugye az indafoto-s oldalra irányít át.
De adok egy közvetlen linket az albumhoz, remélem így megnyílik!
indafoto.hu/soondee/punkosdi_munkanap
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
süti beállítások módosítása
Dashboard