Hogy divat-e vagy sem mindenki döntse el magában, de elég régóta szokás év végi statisztikákat, év értékelőket, leltárt tartani cégeknél szervezeteknél. Úgy gondoltuk mi is, hogy mindketten a saját szemszögünkből értékeljük a 2013-as év történéseit, túráit, képeit.Valószínűleg néhány kép majd ismerős lesz, hisz vagy itt a posztokban vagy a Facebook oldalunkon szerepelhettek már. Nem kis feladat egy egész év történéseit egyetlen posztba belesűríteni, még úgy sem, hogy a legtöbb utunkról már olvashattatok eme oldalon. Ahogy itt a bevezetőt írom, terveim szerint nem lesz sok szöveg a posztban, maximum néhány mondat, de ez lehet, hogy változni fog a továbbiakban. De egy biztos, hogy nem kevés képpel készültem az évzáró posztomra!
Mialatt a képeket válogattam a poszthoz eszembe ötlött, hogy összesíteni kéne azt is merre is jártam idén. Ennek az eredménye lett a fent látható térkép, amire a távoli úti célok miatt nem tudtam minden helyet bejelölni, de nagyjából azért sikerült.
Ha jól emlékszem, akkor JANUÁRral kezdődött az év, még a Közlekedési Osztály időszámítása előtt.
Csendélet a győri buszállóból.
A januári nagy havazásnál idén csak a márciusi volt durvább. Amilyen szerencsém volt, pont a havazás kellős közepébe estek a vizsgáim így csak néhány képet tudtam készíteni Győrben.
Még jártak Győr utcáin helyis 415-ösök.
A vizsgaidősuck végeztével maradt még 2 hetem a januárból, amit megpróbáltam fotózással tölteni, már amennyire a pénztárcám engedte. Javarészt inkább BKV fotózásból állt, valamint elmentem Szolnokra is, majd 1,5 óra ázás után inkább hazajöttem. Szóval azt még valamikor meg kell ismételnem...
Lehetett volna kicsit kegyesebb az időjárás...
Mondhatnám, hogy a blog beindítása elvette minden időmet FEBRUÁRban, de azt valószínűleg nem sokan hinnétek el, így bevallom, hogy egész hónapban talán 2 expó került a gépembe. Ez van, Sprite!
MÁRCIUSban szerencsére pont megúsztam a hóban rekedést, de fotózni itt viszont nem fotóztam. Helyette megesett az első légi utam, egyenesen Varsóba! Innen egy képet emelnék ki, amit valószínűleg már untok is.
Aki esetleg még nem olvasta volna, vagy csak újra elolvasná a varsói történéseket, az megteheti IDE kattintva.
Tavaszi félévünk legjobb történése az oktatási szünet, amikor is megejtettük első szerkesztőségi túránkat, amit a kolléga úr megénekelt.
Emelett Sárbogárdon megesett vonatpótlást is sikerült meglátogatnom, nem egy hiányzó maszekot sikerült megörökítenem az utókornak.
MÁJUSsal kezdtek érkezni a VT-hez az új Mercedes C2-esek.
A Budapest - Esztergom vasútvonal felújítása miatt a teljes vonalon vonatpótlás volt. A Volánbusz és a Vértes Volán mellett a maszekok is megjelentek a VB alvállalkozójaként, frissen beszerzett nickelsdorf-i Setrákkal, amik a maga nemükben nem rossz járművek. Meg merem kockáztatni, hogy az egységsugarú utas is inkább szállna fel egy ilyenre, mint bármelyik EC/IC Credo-ra.
A honvédségi rendszámaim száma is megugrott a Helyőrségi Tavaszi Szemlének köszönhetően.
Nem volt rá sofőr, nem használták!
Az újabb vizsgaidőszakot kihasználva meglátogattam Kecskemétet az új beszerzéseik megörökítése céljából.
Mint az mindenki előtt tudatos, hogy JÚNIUS elején rekord méretű árvíz söpört végig az országon, és a Szigetközben nagyon necces volt a helyzet! Tudom, hogy nem ez a témája a blognak, de egy képet beszúrok a tetőzési helyzetről:
Nem, ez nem a normális vízmélység...
Az árvízi védekezéshez az ország számos pontjából indítottak honvédelmi egységeket a Duna felső szakaszára, többek között Győrbe is. Itt sikerült két katonai konvojt lencsevégre kapnom, mielőtt mi magunk is kimentünk páran a kollégiumból homokzsákolni.
Az árvíznek "köszönhetően" az 1-es számú vasútvonalon úgymond megállt az élet. A távolsági vonatokat Győr és Tatabánya között pótolták a személyvonatokat igénybe vevők pedig Komárom és Almásfüzitő között kényszerültek autóbuszos közlekedésre. A Győrből induló vonatpótlók fotózása miatt elfoglaltam a szokásos győri default helyemet a Városháza előtt és vártam.
A pótlók előtt egy igényes telireklám. | Alföldi Zoltántól egy igényes 256-os |
Jómagam is kénytelen voltam igénybe venni az autóbuszok valamelyikét. Nos megvallva inkább mentem volna Pestig a 256-ossal az M1-esen, minthogy Tatabányán átszálljak a halbira... Igencsak termékenyre sikerült ez a hónap, hiszen Milánóba is sikerült kijutnom. Bővebben erről is olvashattatok már a blogon.
És, hogy teljes legyen a kép, még belefért a hónap végére egy kis debreceni kiruccanás a honvédségi rendszámok érdekében.
Szép látvány volt ez a konvoj!
Innentől következett nekem ugyanis a "fekete leves". JÚLIUSban még az erdélyi túrám előtt megejtettem egy nap Balassagyarmat, Salgótarján fotókázást.
Talán az év egyik legjobb túráját, fotózását élhettem meg Erdélyben, minden történésével, veszteségével együtt. Mint említettem a posztsorozatban, hogy a szép táj miatt mindenképpen vissza szeretnék menni még egy hétre minimum és körbejárni az egészet. Persze a hegyekkel már óvatosan fogok bánni! =D
GAS Tours megszolgált járművei.
A vasútról se feledkezzünk meg
Aki gondolja, hogy újraolvasná a hét eseményeit az megteheti ITT, ITT és ITT. ;)
Jött az AUGUSZTUS, amikor sajnos csak egyetlen túrát ejtettem meg, azt is csak azért mert a 3 hét négy fal bámulása nem a legjobb elfoglaltság a nyári 40 fokban. Ez az egy túra a kecskeméti Repülőnap volt. Sajnos nem maga a rendezvény, hanem a rendezvényre érkező honvédségi géppark érdekelt minket, illetve ezt engedte meg a pénztárca.
Patent verdák, vigyáznak rájuk.
Ezzel eljött a SZEPTEMBER és a sulikezdés, amikor is kolléga úrnak sikerült rábeszélni (nem kellett nagyon győzködnie), hogy nézzünk ki a Tramwaytag-ra. Ez is olyan volt eddig, mint a bécsi advent, hogy mióta egyetemre járok Győrbe, azóta ki akartam menni. Nos ez a Tramwaytag-gal összejött, az adventtel sajnos nem...
Csnedélet a Südtiroler platz-on | Jó verdák ezek a Lion's City-k |
A mobilitási héten a Kisalföld Volán jóvoltából látogatást tehettünk a Buda utcai telepen, valamint egy jó délutáni utazgatást tettünk páran a KV farosán.
Gép nélkül nem igazán eseménydús az év második fele néhány naplementéért evett is a penész a koli ablakból. No meg néhány rendszámért a MOBILIS parkolóból... Eljött az OKTÓBER, ahol két túrát is megejtett a szerkesztőségünk a Volános oldalak és az Aaron-Művek társaságában. Ám előtte a lustaságom által 3 év alatt ki nem lőtt 546-os is meglett!
Már csak ajtósból kell és le is selejtezhetik!
Az első közös túránk egy kis határugrás volt, pontosabban Burgenland tartomány bejárása az ottani autókért, hogy ne csak mindig az Ikarust fotózzuk!
Borítóképünkön szerepelt ez a téma, kicsit más szögből. De szerintem adja ez az erdő közepe fíling.
Ezen kívül bejártuk kicsit Vas megyét még a hónap végén, ahogy azt nemrégiben olvashattátok! Abból a túrából a következő képet emelném leginkább ki:
Szépen lassan közeledünk az év végéhez, ahogyan belépünk NOVEMBER hónapba! Két kisebb szösszenet esett meg ebben a szürke hónapban. Az egyik egy kisebb lélegzetű szerkesztőségi kiruccanás Sopronba, a maradék hiányzóinkat összeszedni (ha van érdeklődés, akkor pár soros képes posztot majd írunk róla), valamint másodmagammal ellátogattam Ajkára és Veszprémbe a hónap második felében. Utóbbiról viszont cikk nem lesz, ugyanis hasonló irományt állíthatnék össze, mint Száguldó kolléga a Veszprém All Stars című írásában.
Sopron most már a helyis 415-ösök hazája lett KV szinten.
Két kép azért álljon itt a november végi pixelkészítésről:
DECEMBER a második zh időszak vége valamint a vizsgaidőszak eleje, úgyhogy nagyon innen sem tudok még mivel szolgálni. Hogy miért is a 'még' szócska? Nos ezzel januárig várnotok kell ugyanis erről a történetről egy külön poszt fog szólni. Egy kis újévi meglepetés, remélem nem gond senkinek! ;)
Összességében mondhatom, hogy jó évet zártam. Száraz, számokkal teli statisztikával nem fárasztanálak benneteket, nem is tudnálak hisz magamnak sem volt kedve ezzel szöszmötölnöm! =) Egyetlen egy dologgal vagyok még adósotok,úgy érzem. Ez pedig nem más mint az ÉV KÉPE!
Meglepő módon ezt a pixelhalmazt Erdélyben készítettem, a transzfogarasi úton (bár inkább út felett).
Egy szó, mint száz, ezzel a képpel zárom a posztot, valamint kívánok minden kedves olvasónak Sikerekben gazdag, Boldog Új Évet!