Közlekedési Osztály

Facebook

Keresés

Figyelj ránk:

Tovább a Facebook-ra

Érdemes megnézni

  • Aaron-Művek
  • bobalt.hu
  • BusWorld blog
  • Busport Online
  • Busztípusok
  • Csengessünk Blog
  • CsigaOvi-blog
  • Győri Buszok Katalógusa
  • Gábrisvitéz
  • HBweb
  • Hajmási Tibor honlapja

Címkék

alba volán (9) alfabusz (13) alfa regio (9) autosan (6) bács volán (5) bakony volán (5) bécs (7) bkv (7) blaguss (6) budapest (5) credo (38) dakk (16) ddkk (5) dr.richard (5) eag (30) gemenc volán (10) honvédség (5) Ikarus (6) ikarus (65) irisbus (21) irizar (11) isuzu (5) iveco (7) kapos volán (7) karosa (10) kisalföld volán (12) kmkk (6) kunság volán (12) magán (36) man (53) máv (18) mercedes (32) mercedes-benz (35) műszakváltás (8) neoplan (17) pannon volán (7) partiscum busz (5) postbus (5) rába (19) scania (5) setra (38) siemens (5) skoda (8) solaris (11) sor (7) tatra (6) tisza volán (13) van hool (6) vasút (20) vértes volán (8) volánbusz (22) volvo (48) wien (7) zala volán (6)

Egyéb

Alfa Regia

Alfa Regia

›
Alfa Regia

2013/10/28 : Száguldó fotóriporter 6 komment

... avagy ennél modorosabb címet nem is találhattam volna ki legújabb - erősen megkésett - posztomnak, ami a Budapest-Dad-Pápa tengelyről Székesfehérvárról szól. Az igazat megvallva mindig szívesen megyek a koronázó városba, ami kedvenc Budapest-Veszprém szakaszom egyik fontos csomópontja, jelentős távolsági forgalommal, amit még a szerződéses járatok is megfejelnek. Egyszóval: még nem unom. :)

nyitókép

Székesfehérvár - Part 1.

Az élet úgy hozta, hogy a nyár folyamán kétszer is járhattam Fehérváron: egyszer júliusban, egyszer pedig augusztusban. A kettő túrából próbáltam egy összefoglalót rittyenteni, ebből következik, hogy a poszt terjedelmesebb lesz a megszokottnál, cserébe igyekeztem minél kevesebb hasonló jármű szerepeltetésére, ez többnyire sikerült is. :)

A nagy csengetős hét negyedik állomása Székesfehérvár (mondtam már?), ahol sikerült a nyári buszpályaudvari felújítási munkálatok kellős közepébe csöppenni. Nem baj, ez egy remek fotótéma, a járatok jelentős része a Palotai úton szállított le és fel, illetve a Csapó utca legkülönbözőbb helyein tárolt. Kezdésképp a provizóriumot szemléltem meg, közben pedig a gép is dolgozott:

P1450378FALazás :)

P1450387

P1450390El is felejtettem, hogy milyen jó kis géppel jöttem idáig... :P

Úgy egy bő óra után átsétáltam a Csapó utcába, mivel még érkezéskor kiszúrtam, hogy ott is érdemes lesz majd körülnézni, ahogy fentebb is említettem, alaposan megnőtt a panelek között álló buszok száma.

P1450401Csendélet Viszló Trans módra

A kiszemelt hely még nem állt készen, így visszatértem a Palotaira, áramlanak a buszok:

P1450416Századik képem a kék csíkosról...

P1450428Ígértem oldalt felszállító helyközi járatot, tessék! :)

Az ideiglenes megállóhelyeket rendkívül egyszerű mód készítették el: a letűzött tábla mellé járt egy raklap is, ami az első ajtón történő felszállást volt hivatott segíteni... Viszont több helyen voltak tájékoztató táblák is a renoválás alatt érvényes "közlekedési rendről", ez mindenképp enyhítő körülmény. Most nézem, hogy sikerült egyet sem lefotózni a frappáns megállók közül... Kár, menjünk is vissza a Csapóstrasse-ba!

P1450443Vezér Civis, újabb paradicsom a gyűjteménybe

P1450447Nem, ez nem Budapest :)

Kicsit kattintgattam még, majd útnak indultam a Jancsár utcához, de nem a kertek alatt, hanem a Palotai úton át, hátha horogra akad valami... Útközben találtam egy magaslati fotóhelyet, ott követtem el ezt a spontán lövéshez képest elviselhető képet:

P1450452A Fakupac rendesen költött reklámra, kb. minden Viszlós autón ott vannak

Jancsárban a szokásos együttállás megörökítése:

P1450457

A SPAR mellett egy "járművonat" pihent. :D Persze erről szó sincs, csak kihasználták a rendelkezésre álló helyet:

P1450465

Kertek alatt vissza a "bázisra", következzék az a busz, amely nélkül mostanság tilos távozni Székesfehérvárról:

P1450474MAN motor, cserébe elb*szott ajtókiosztás

Hátam mögött helyközis kocsik pihentek:

P1450478

 A forgalom visszaesett, így arra jutottam, hogy most van itt az ideje felkeresni a Szedreskerti végállomást, ami mindeddig kimaradt az életemből. Napállást nem néztem hozzá előzetesen, így nem sok jóra számítottam, de egy próbát megért. Valóban, a fények rosszak voltak, de elnézve az elhelyezkedést, a legelőnyösebb, ha borús időben jön ki ide az ember-fia/lánya. 

P1450494Török Mercedes vs. német Mercedes

Az idő közben annyira elszaladt, hogy elérhető közelségbe került a Sóstói Ipari Park 14 órai műszakváltása, előtte egy kép erejéig sokadjára is visszatértem a Csapó utcába:

P1450508

A Sóstói Ipari Park a város déli végén helyezkedik el. A Videoton Ipari Parkhoz képest jóval több nagy cég rendezkedett be a területen, ebből adódóan a dolgozók szállítása is nagyobb volumenű, mint az Aszalvölgyi úton. A teljesség igénye nélkül néhány név, ahova jelentősebb számú szerződéses járat közlekedik: TP-Vision (ex Philips), Denso, Harman, General Plastics, Győri Keksz. A legnagyobb ezek közül a Denso, ez régen elsőosztályú VT-Transman fotóhely volt, azonban közel egy éve már, hogy a Transman kivonult a bizniszből. Helyét a móri Bitter-Szűcs Garázs és a budapesti Homm Kft vette, jellemzően frissen beszerzett használt buszokkal. Rajtuk kívül még jelentős mennyiségű buszt küld a Balogh 2000 Bt is, mára ők is MAN-okkal, Setrákkal bonyolítják járataikat. A magánzókon kívül az Alba Volán helyi járataival van jelen a placcon.

A buszról leszállva rögtön észrevettem három Transman kocsit a néhai Philips parkolójában, ekkor még nem tudtam, hogy ennyi a napi forgalom a céghez, így elég jó kezdésnek vettem a jelenlétüket. Elfoglaltam a lőállást, majd hamarosan a startpisztoly is eldördült.

P1450519Az első nagybuszok közt érkezett a 15-ös járat

P1450522Ex Postbus MAN...

P1450525... és Setra 313 UL  Baloghéktól

Közben a parkba tévedt egy kék-fehér 260-as, szinte pontosan olyan, mint ami Sárbogárdon volt helyi járaton, de sajnos az első lehetőségnél elkanyarodott, utána többet nem került elő... Eközben egy üdítően zöld Integro is érkezik:

P1450530Apró kijelzőprogramozási hiba... :)

Homm-ék több háromtengelyes S 319-est is hoztak, mindeddig két pirossal és egy fehérrel sikerült találkoznom:

P1450534Ez most épp piros-fehér

P1450540_____ Reisen :)

Fordítsuk a kamerát jobbra, megérkezik egy helyközinek tűnő, valójában 15-ös járat, pont egy hiányzó Conectoval:

P1450543

Facebook oldalukon már találkozhattunk vele, most újból itt van a AIF-697 CTK-956:

P1450547Ex Bakony Volán

A Végh Busz Kft a Harmanhoz szállít dolgozókat, szám szerint három járattal, íme a második: 

P1450550Érdekes fényezés, viszont hibásan lett javítva

Az utolsó buszok is megérkeztek, órám szerint 10 perc múlva 14 óra. A kirajzást már egy másik helyről, az Auchan előtti körforgalomból szemlélem, főképp a Philipsnél ellenfényesen megörökített kocsik miatt várok. A Nap tűz, árnyék egy deka sem, igazi nyári érzés. Végre indul a móka, immáron másodjára:

P1450552Elsőként a Philips kocsik távoztak

P1450554Újabb hiányzó :)

Sajnos a legtöbb járat a hátam mögötti kijáraton távozik, így most perceket kell várni a három Harmanos buszig:

P1450558Űrhajó

Még néhány Setra és mindenki kirajzott. Idő szerint azonban érkeznek a simontornyai és cecei irányú Videoton járatok is. Legnagyobb meglepetésemre egyetlenegy Ikarus volt rajtuk, de az legalább hiányzott:

P1450569

Záróakkordként a buszállomás körül lőttem még néhány pixelhalmazt, majd Győr felé távoztam, fárasztó nap volt ez is. :)

P1450576Tavaly sikerült még KXW-193-ként, hiányzó első rendszámtáblával meglőni

P1450579Szeretjük a CCP rendszámot :)

Székesfehérvár - Part 2.

Alig egy hónap telt el és újból a koronázó városban találtam magam. Győri ügyeim intézése miatt két napot töltöttem ott, a hazaút a jól megszokott vasút helyett autóbusszal, Győr-Kisbér-Szfvár-Szeged útvonalon történt, hogy ne legyen annyira unalmas. :) Igaz, csak nagyjából 5 órát töltöttem csak itt, de sikerült újabb hiányzókat abszolválnom, illetve sok kocsit újra tudtam lőni, illetve végre valahára fél 2 táján nem egy ipari park bekötőútja mellett hédereltem, hanem a Palotai úton.

A reggel Kisbéren talált, a Púposról készült képet Facebook oldalunkon már láthattátok, így ettől most megkímélek mindenkit. Utazás a soproni Szarlétrán, Fehérváron megkönnyebbülés. Csapó utcában óriási fotótéma, DUD-813, az utolsó fehérvári 260-as:

P1460242DAB-kijelzőkkel is adja! :P

Megmondom őszintén, meglepődtem, hogy az IBUSZ-nak van még saját tulajdonú busza (más cégjelzést mindeddig nem találtam rajta):

P1460248Több percnyi keringés után ők is kikötöttek

Az időmbe még belefért a Jancsár utca is, most a hátsó "kertekalján" keresztül vezetett az utam, nem eredménytelenül:

P1460252A móri C56 sajnos nem állt jó, de ők cserébe fotogénnek bizonyultak

Reggelizés után jól folytatódott a napom, egy rég látott Vértes Volános E95-ös pihent, majd indult el a látványos panel-kulisszák előtt:

P1460262

A nyári meleg egyik nagy hátránya - főleg Székesfehérváron -  hogy minden busz nyitott ajtókkal közlekedik, függetlenül attól, hogy járatban van, vagy rezsizik. Nem tudom, a főnökség itt hogy áll ehhez a kérdéshez, mindenesetre gondban voltam, hogy a Palotai utas képek közül mit tegyek fel... Jobb a békesség alapon kerültem a nyitott ajtós képeket. Így a 435-öst bukjátok, helyette őket ajánlom fel:

P1460286Gumijárat :)

P1460303Ez a kocsi meg kifejezetten üldöz engem...

P1460307Végre egy régi fényezésű C56

P1460309Höhö... Gemencék is a legjobbat küldték :)

P1460313Végre nem egy Alfa Regio...

Ami miatt vártam vagy 2 órát ezen a divat fotóhelyen, az a fehérvári laktanya 280-asa, HB 53-25 volt. Illetve lett volna, csak tudniillik a megszokott időpontban éppen nem jött. Már vártam a beszállításra a szegedi buszra, amikor meglátom, hogy a jelzőlámpánál várakozik. A Nap már rég nem sütött jól, de ezt nem volt szabad kihagyni... Amúgy mindenki lefotózta már, keressetek róla egy épkézláb képet. :)

Hazafelé meg egy MAY-568 jutott, végre letesztelhettem a Tiszás Lion's Coach flotta egy darabját, király volt. 

Ez van srácok. Veszprém megye izgalmasabb lesz. :)

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
6 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Őrségváltás a háromtengelyeseknél Őrségváltás a háromtengelyeseknél

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr345591488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vécsei László 2013.10.28. 23:56:57

Szia! Az E99-es Kisalföldes képek véletlenül nem Július 10.-én készültek? :D
Válasz erre 

Száguldó fotóriporter 2013.10.29. 09:22:10

@laszlovecsei: Egy héttel előtte, július 4-én készült.
Válasz erre 

Balint_bacsi · http://energiaitaloka-z.blog.hu/ 2013.10.29. 19:50:48

Szia!

Egy-két észrevétel: a Sóstói Ipari Parkba nem jár helyközi járat. A helyközi kocsik (a képeiden is) helyi járatot (15-ös vonalit) végeznek. A kijelző nem támpont, de a jobb oldalon általában van egy nyomtatott 15-ös szám ilyenkor.

Apróság, de Fehérváron nincs már Philips. Ugyanaz a cég most TP Vision néven fut, mintegy másfél éve. A változás folyománya, hogy 2013 végére megválnak szinte az összes dolgozótól, így a dolgozószállítás is teljesen le fog épülni (csak egy néhány fős csapat marad), hacsak nem "mentik meg" ezt a céget is. A leépítés következménye, hogy már most is kevesebb buszt tapasztaltál. Egy cikk a témában: www.hirado.hu/Hirek/2013/05/28/15/Megszunteti_a_gyartast_a_TP_Vision_Szekesfehervaron_.aspx

Végül egy másik apróság: a felsorolásba érdemes bevenni a Győri Kekszet. Az Omni-Plus buszai mind a Győri Kekszhez járnak, ez jóval több busz, mint amennyi pl. a Grundfoshoz jár.

Remélem, nem veszed rossz néven a fentieket. :)

Üdv: Balázs
Válasz erre 

Száguldó fotóriporter 2013.10.29. 20:38:08

@Balint_bacsi: Építő jellegű kritikát mindig elfogadok. :) Köszi, mindjárt átjavítom.
Válasz erre 

Balázs1a 2018.06.12. 17:17:19

Szia!

Egyszer már "kötekedtem" (igaz, hogy valamiért öcsém nickjével :) ), de most újra idetévedtem, és lenne két újabb észrevételem. :)

A Balogh két buszánál, a felső MAN nem ex Postbus, hanem ex HzL, ahol 164-es azonosítóval járt. Az alsó Setra pedig nem S313-as, hanem S315UL.

Végül pedig az IBUSZ-nak nincs saját busza. A Calippóval állnak szerződéses viszonyban, az övék az a példány is, amit fotóztál. Máig ők nyomják az IBUSZ-járatokat, és elvileg még az is megvan, amit lőttél. :)
www.calippo.hu/szemelyszallitas

De azért baromi jó volt 5 év távlatából visszanézni, mi is volt itt a helyzet. :)

Üdv: Balázs
Válasz erre 

Száguldó fotóriporter 2018.06.12. 18:11:19

@Balázs1a: Köszönöm észrevételeidet! Pár dolgot azóta már én is pontosabban tudok azóta, például az IBUSZ-os dolgot. Azóta több Calippós autó meg is lett már. :)
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
süti beállítások módosítása
Dashboard