Ez most nem a székesfehérvári poszt, arra még egy kicsit várni kell. :)
Szegeden a korábbi évekhez hasonlóan idén nyáron is teljes nosztalgia üzem zajlott, a hadra fogható villamosok és trolibuszok minden vasárnap, illetve állami ünnepnapokon is rendületlenül rótták köreiket. Ebbe a szép mondatba már nem volt szívem belerondítani, de az igazság azért egy fokkal árnyaltabb, de erre majd a későbbiekben ki fogok térni. Lényeg, hogy ma kivételesen a kötött- és kevésbé kötött pályás járművek fogják uralni a posztot.
A nyár folyamán igyekeztem lehetőségeimhez képest megörökíteni a járművek vasárnapjait, az eredetileg felállított munkatervet természetesen nem sikerült betartanom, ez meglátszik az elkészült képek arányain is. Elsőként következzenek a sárgák:
A kis 12-es MWG kocsi a nyár folyamán összesen kétszer szerepelt, ebből az egyik alkalommal sikerült vele utaznom, illetve egy nem túl jó fénykép is készült:
Érkezés a Széchenyi tér megállóba
A 313-314 pályaszámú, ikresített Schlick kocsik már jó ideje a nosztalgia üzem alappillérei, a 2 évvel ezelőtti nosztalgiamentes nyarat leszámítva minden évben a városkép részeivé válnak.
A szebb napokat látott Royal Hotel előtt
Eleinte bosszankodtam az autók miatt, de talán egyszer még jól jön, hogy azok is megörökítésre kerültek
A régi tűzoltólaktanya előtt, ami ma a Mentőszolgálat garázsaként funkcionál
A két héttel ezelőttii nyílt napon is segédkeztek
Az ikerkocsihoz képest fiatal versenyző a 813-as pályaszámú FVV, a Bengálik mindösszesen két évvel ezelőtt búcsúztak el a menetrend szerinti forgalomtól. Fent nevezett kocsi már korábban is arról volt híres, hogy a 2000-es évek elején nem kapta meg az akkori új "Lego" flottafényt, a forgalomból búcsúzást követően pedig frissítést is kapott. Az ikerkocsival felváltva tevékenykedett az 1-es vonalon. Róla sikerült a legtöbb képet készítenem. :)
Kedvenc rókusi tartózkodom mellett időzik
Nagyjából egykorúak lehetnek - na nem a Peugeotra gondolok :)
Kiskorom meghatározó élménye volt a Kelemen utcai Bengáli csörtetés
Kétszer buktam el ezt a helyet, harmadjára már sikerült
Az előbbi képtől nem messze pózolt Rákóczi atyánkkal
A villamosokról ennyit, most váltsunk át a trolibuszokra! A trolibuszos nosztalgiázás még fiatal műfaj hazánkban, nincs ez másképp a Tisza partján sem. Ikarus 280-assal még hébe-hóba lehetett találkozni 2 éve a napi forgalomban, ZIU-val 2006 óta nem, de a kéttagú flotta csak 2011-re állt össze véglegesen.
Szegény 9-153, még a nyári szezon előtt kormány csapszeg hibával leállt, megfelelő alkatrész híján lapzártánkig sem vált üzemképessé. Vele a nyílt napon sikerült idén először összefutnom, itt le is tudtam az éves kötelező képeket róla, talán majd jövőre kint az utcán is...
Ha már 502, hárommal magasabb túlélőtársa ebből kifolyólag egész nyáron dolgozott a kijelölt, vasárnap délutáni 5-ös vonali túrban.
Abszolút kedvenc nyíltvonali műtermem, csak az a sok Critical MAss-es ne lenne...
Ők sem sűrűn találkoztak még... :)
Szintén nyílt nap: emlékmenet a régi 8-as troli útvonalán
Így nosztalgiáztunk mi. :)