Évet értékelni általában 2017 decemberének utolsó napjaiban szokás. Olyankor általában a csapból is ez folyik viszkikóla helyett, hamar meg lehet unni... De bezzeg az újévet ezzel kezdeni! :D
Ha már így alakult, hogy az év utolsó napjára nem sikerült tető alá hozni az egyébként már legalább két éve hanyagolt évértékelőmet (meg még néhány egyéb posztot...), akkor hát ne is pofázzak feleslegesen. Nézzük, a fényképezőm keresőjéből nézve milyen évet is hagytam magam mögött?
JANUÁR
Óvatosan indult az új év: erre a hónapra mindösszesen egy dél-Bács-Kiskun megyei csavargás jutott, valamint különféle külső munkavégzés során 1-1 "bónuszfotó".
Gyűlt a képanyag a DAK(K)tákhoz :)
FEBRUÁR
Az év második hónapjában már emeltem a tétet: az első hétvégén, egy verőfényes vasárnapon jártam Tolna megyében; a hónap közepén Jász-Nagykun-Szolnok megyében tettünk egy sikeres kört, melyről "visszatérő" blogposztunk is íródott; a hónap végén pedig a Volánbusz új jövevényeinek közelében forgolódtam, sikeresen.
MÁRCIUS
A hónap egyértelmű eseménye volt számomra a négynapos Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei bevetés, mellyel egy régóta vágyott térségbe sikerült eljutnom. Bár szintén eredményes volt, de emellett eltörpül az az egy, Baján töltött napom... :)
ÁPRILIS
Munkáltatóm az elkövetkező, nagyjából 2,5-3 hónapra vonatkozó - hétvégét is érintő - szabadidős ötletei miatt a mélypont elég hamar elérkezett: a tavasz hónapjából egyetlen érdekességként tudom felhozni a szegedi 3-as villamos vonalán meghirdetett alacsonypadlós járatokat végző Pesa villamost. Ami ráadásul már ekkor sem volt annyira újdonság...
Még két buszt fotóztam ugyanitt és ennyi volt az április...
MÁJUS
Ez a hónap sem hozott változást a hobbim és a közöttem fennálló, sokszor hullámvölgyekkel tarkított relációban. Az ilyenkor szokásos különjárati dömpingből 1-2 falat kijutott azért: Facebook oldalunkon már bemutattam ennek az időszaknak a legérdekesebb járművét, a tataházi önkormányzat Volvo 8700-asát.
JÚNIUS
Bár még nagyon szorított a cipő, de a pünkösdi hétvégét már bűn lett volna hasznos dolgokkal tölteni... Ennek szellemében egy nagyon erős és emlékezetes hétvége kerekedett belőle: Győr, Veszprém, egy csipetnyi vasútfotó a Balaton északi partján és a nemrégiben megénekelt budapesti "sulivasárnap" együttes erővel kezdte meg ostromolni a márciusi szabolcsi túrát a rangsorban.
GAY-016-ot, vagyis a "melegbuszt" mindenki ismeri, kb. mindenki IS fotózta már valahol Zircen. Nekem viszont a Top 5-ös szopatós listám - ahol az előlem leginkább rejtőzködő járművek szerepelnek - előkelő második helyén trónolt egészen eddig a pillanatig...
JÚLIUS
Ismét kezdtem úgy érezni magamat, mint legszebb éveimben: a FINA "vizes" VB és a H5-ös HÉV-pótlás kapcsán többízben is jártam Budapesten; idehaza a görögországi buszos charterjáratok felhozatalát vizslattam; valamint egy általam kevésbé gyakorolt műfaj, a fotós különjáratok világába is visszatértem egy kecskeméti program erejéig.
AUGUSZTUS
A nagy nyári kalandok ideje lassan lejárt, így hát a végére már csak egy Békés megyei autós csavargás jutott. Ebben a hónapban végre sikerült a DAKK Zrt. Volvo 8900-as autóbusz-állományának utolsó hiányzó darabját is megörökítenem, így nem is lehet most más a Miss Augusztus, mint...
SZEPTEMBER
A sovány augusztust ellentételezendő az őszi szezont erősen nyitottam: életem második Ikarus-találkozóján vettem részt Polgáron; továbbá egy teljes hétvégét szenteltem a Volánbusz dél-alföldi távolsági vonalain futó buszok megörökítésére is, ennek keretén belül sikerült a Fóton és Monoron még frissnek számító Credo Inovellekkel is találkozni.
OKTÓBER
Az év utolsó hosszú hétvégéjét ismételten sikerült jól eltölteni: Szekszárd, Székesfehérvár mellett Tatán, a Felvidéken és Ausztriában is jártam 3 nap alatt. A bónusznapon pedig Komárom és környéke mellett ismételten Győr következett: a már sokszor és sok helyen megénekelt AUDI Járműgyár frissensült, Blaguss Agorás járműparkjához volt szerencsém. Ezen felül még Csongrád és Békés megyében is forgolódtam egy keveset. A befektetés gyümölcseként újabb DAKK-típusok "pontozódtak ki" listáimból.
Öregecskedő fényképezőgépem ebben a hónapban úgy döntött, hogy közel 76 ezer expozíció és 9 év közös munka után a jövőben inkább a szekrény mélyén szeretné kipihenni magát, így gondolt hát egyet és amit el tudott követni a műszaki paramétereinek rontásáért, azt el is követte...
NOVEMBER
Az ősz leglehangolóbb hónapjában egy hétvége jutott ki, ám az kétségkívül erősre sikeredett: két nap alatt a februári jászsági túrához mérhető vadászat a megye nyugati oldalában, majd mindezt másnap Békés megye távolabbi pontjainak bejárása követte.
Fényképezőgépem utódjának beszerzésével végre kategóriát váltottam: noha ha még csak a DSLR-fotósok klubszobájának küszöbét fogtam meg újdonsült gépemmel, de mindenképp elindultam az örökös körforgás, a pénzszórás tökéletes megtestesülésének számító csereobjektívek és más kiegészítők vásárlásának végtelen horizontja felé...
Ha Hatvan BOLDOG, akkor mi is :)
DECEMBER
Az év lezárását az alábbi módokon sikerült elkövetnem: a már megénekelt budapesti Fénytrolibusz fotósmeneten felül a magam szolid módján búcsúztattam a tatabányai helyi járat akkori állományát; egy kissé rosszul időzített, de végül jól végződő Kecskemét környéki kirándulással, illetve a hódmezővásárhelyi laktanya szerződéses járatainak megörökítésével múlattam maradék szabadnapjaimat decemberben.
Az új esztendőre nem ígérek blogáradatot, de a még bentragadt irományok kiadásán felül mindent megteszek, hogy ne maradjatok cikkek, érdekes témák és képek nélkül. Köszönöm, hogy velünk voltatok 2017-ben, tartsátok meg ezt a rendkívül jó szokásotokat az új esztendőben is! ;)
Aki pedig kíváncsi még nyitóképünk tartalmára, annak most nem kell megtörölnie a szemét ahhoz, hogy elmúljon a homály:
Szevasztok, hejj!