Hamarosan megtudhatjátok. :)
Manapság mindenki évet értékel, kezdve a politikusoktól a számtech bloggereken át egészen a magunkfajta egységsugarú közlekedésbarátokig. A jót átvenni, alkalmazni nem szégyen, így bátorkodtunk mi is megírni a magunk kis képes beszámolóját. Használati utasításként annyit mondanék a sajátomhoz, hogy azokat a képeket választottam be, amik egy kicsit többet jelentenek egy átlagos képnél: vagy a kompozíció fogott meg, vagy a buszt látván előtört belőlem - bocsánat, ezt nem tudom szebben mondani - a "Bazdmeg" érzés. :) Esetleg a kettő kombinációja, de talán ilyen most nem lesz. Akik olvasni is szeretnek, azok kommentárként az adott hónap rövid összefoglalóját is elolvashatják.
Az idei évem leginkább a "sok kicsi sokra megy" elv mentén haladt: többnapos túrán immár harmadik éve nem voltam (ha a Nagy Csengetést nem számítom bele, de ez inkább kétlaki életem egyik pozitív mellékterméke volt), helyette a fél- és egynapos, viszonylag kis távolságú utak jutottak. Még csavarhatnám a szavakat, de Miss Január már az ajtóban toporog. :))
JANUÁR
Az évet a vizsgaidőszak sikeres befejezése után egy meglehetősen emlékezetes rábaközi falujárással nyitottam, de több hónapnyi kihagyás után odahaza is el tudtam indulni egy "céltalan" csavargásra, szigorúan fényképezőgéppel a nyakamban. A hónap utolsó napjaiban egy Bátaszék környéki autós falujárás is belefért, ekkor készült el Homorúdon a hónap fotója. Hogy mi volt az? Hát ez:
Ránézésre semmi extra, sima fehér 256-os, azonban ő volt az utolsó hiányzó Ikarusom a Bács Volántól. Se Baján, se Bácsalmáson nem sikerült soha összefutni vele, amikor kikerült a homorúdi iskolabusz fordára, akkor éreztem esélyt arra, hogy talán elcsíphetem... Sikerült. A "bazmegelési faktor" igen magas volt ezekben a percekben. :)
FEBRUÁR
Beindult a tanév, igaz még csak félgőzzel, ezt pedig igyekeztem a még fennálló bővebb szabadidő keretem terhére fényképekben is realizálni. Az utolsó pihenőnapot Szekszárdon töltöttem, jártam Móron, Budapesten, voltam Komáromban, illetve elszakított Komáromban. Ja és megszületett a Közlekedési Osztály is. :)
A végállomási hangulat és az utazás élménye még MasterCarddal sem megfizethető, így e hónapunk fődíját BSE-038 nyerte el.
MÁRCIUS
Erős kezdés után még erősebb visszaesés - ez jellemezte harmadik hónapomat. De az eddigiek után nem zavart cseppet sem, néhány szegedi kép mellett sikerült egy Komárom-Esztergom megyei csavargást beiktatni azóta már állandó útitársaimmá nemesült kollégákkal.
King Long Szomor és Gyermely között, nekem abszolút bejön!
ÁPRILIS
Tavasz közepén két nagyobb lélegzetvételű utam volt: Kunság Volános hiányzóim számának csökkentése céljából tettem egy kört Solt és Szabadszállás környékén, valamint újdonsült szerkesztőtársammal megvalósítottuk első szerkesztőségi kirándulásunkat is, mégpedig Veszprémben. Egy rövid hódmezővásárhelyi látogatásra is futotta, de az abszolút kedvencemet a Dunántúlon tartják:
Vilonya büszkesége :)
MÁJUS
Hogy repül az idő! Újból egy vizsgaidőszakba csöppentem, a megmérettetések előtt még egy utolsó fotótúrát ejtettem Budapesten. Május már az osztálykirándulások időszaka, ennek apropóján igyekeztem az otthoni "Ligetben" minél többször szétnézni. Többnyire a déli pihenőben szaladtam ki portyázni, egy ilyen alkalommal botlottam bele ebbe a járműbe, kommentárt talán nem is kell fűznöm hozzá:
JÚNIUS
E hónapban továbbra is takaréklángon tartottam hobbimat, a kirándulóbuszok villámvadászatán kívül a Duna áradása miatti közlekedési káosz adott ürügyet a fotózásra. Az 1-es vonali autóbuszos pótlásokhoz volt szerencsém utasként is, valamint 1-1 eresztést sikerült végiglőni Győrben, illetve egyszer Tatabányán is.
Újabb 256-os győzött, de mit tegyek, egyszerűen hibátlan!
JÚLIUS
Előzetes várakozásaimnak megfelelően termékeny hónapnak bizonyult, a vizsgák alól felszabadulva vágtam neki a Nagy Csengetés Hadműveletnek: Körmend, Szentgotthárd, Tata, Oroszlány, Tatabánya, Dorog, Esztergom, Székesfehérvár, Ajka és Veszprém, mindez egy hét alatt. Odahaza sikerült megörökítenem a Grand Tours flottáját, autóztam Békés megyében és portyáztam Hódmezővásárhelyen, Szentesen, illetve Kiskunfélegyházán is. Apró bökkenő, hogy több nyári poszt még mindig nem született meg, ígérem, sietni fogok velük! :)
Sosemlátott autó, különleges történettel: hétfő reggelenként mindig ámulva lestem Kiskunfélegyházán a vonatablakból, amint szinte tökéletes szögben sütötte a Nap ugyanezen a helyen. Türelmem meghozta gyümölcsét: egy júliusi napon a legelső pesti vonattal a nyomába eredtem, így az a ritka élmény is megadatott, hogy hajnali fél 6-kor buszt fotózhattam. :D
AUGUSZTUS
Ha nem is úgy, mint előző hónapban, de folytatódott a kívánságlista beteljesítése. A hónap és talán a nyár legnagyobb durranása a kecskeméti Repülőnap volt, ahova végre nekem is sikerült eljutnom, temérdek honvédségi rendszám lett az eredménye. Újból jártam Székesfehérváron, voltam Makón műszakváltást fotózni, Baján kergettem Bácsos hiányzóimat, Bátaszéken vonatpótlóztam és még egyszer Hódmezővásárhelyre is elvetődtem, bár amit ott kerestem azt végül nem találtam meg. Adná magát, hogy a repülőnapi felhozatalból válasszam ki a hónap képét, de ez túl egyszerű lenne...
Igen, most kivételesen a vasút győzedelmeskedett ezzel a kisbéri képpel, mentségemre szóljon, hogy legalább 10 éve nem láttam élőben Púpost... A mellékvonali életérzést megtestesítő alakjelzővel egyenesen telitalálat számomra.
SZEPTEMBER
Új tanévre ébredtünk (megint csak repül az idő...), sorsomat előre látva ismét előszedtem néhány, még meglátogatandó helyet: a februári borús-havas idő után napos képeket hoztam a móri ipari parkból, állandó útitársaimmal újabb közös túrát tartottunk, ezúttal Bécsig merészkedtünk, de útba esett Sárvár is, valamint az ilyenkor szokásos szegedi nyílt nap is megvolt.
Régi vágyam volt már, hogy lencsevégre kaphassam HLL-620-at, idén végre sikerült.
OKTÓBER
Tizedik hónapunkban két autós túrára futotta: a nemrég megénekelt burgenlandi kirándulás, valamint a forradalmi napon véghez vitt Vas megyei VASalás.
A 85-ösön reggel majd' minden busz jól áll, Szelestén meg főleg.
NOVEMBER
Az ősz végére jutott egy soproni szerkesztőségi út, illetve egy szép napos szombat délelőtt bejártam Szeged környékét, mert voltak még fotóügyileg kimaradt falvak a térképen. Legnagyobb eredményem azonban egy szegedi maszek szökőévenként elővett autóbusza volt, melyet több hét alatt sikerült így levadászni:
Ő a mi Vörös Októberünk, sajnos azóta ismét nyoma veszett...
DECEMBER
A közelmúlt eseményei között nyilvántartok egy Mohács környéki falujárást, bíztam benne, hogy 266-os Ikarusba botlok - szerencsére összejött. Egy héttel ezelőtt pedig egy sikeres vizsga méltó megünnepléseként Kecskemétre látogattam, célom a hamarosan búcsúzó 280-asok "Last Minute" megörökítése volt, de mellékesen másodjára is hiánytalan lett a Kunságos fotógaléria.
250-es helyett is bőven megteszi - Nagynyárád, 2013.
És hogy mit hoz majd az új év?
Idén is azt vártam, hogy jóval kevesebb helyre jutok majd el, jövőre is így vágok neki az évnek. Aztán ha mégsem, arról majd értesülni fogtok. :-) Fő prioritásom a Dunántúl utolsó érdekességei mellett a BKV közelmúltban történt beszerzéseinek megörökítése, megspékelve a VT-Transman kocka MAN állományának hiánypótló dokumentációjával. De szeretnék Polgárra is eljutni, mindenki alanyi jogon jár oda, csak egyedül én nem. A többi pedig egyelőre legyen meglepetés... ;) Jövőre találkozunk!
Minden Kedves Olvasónknak sikerekben gazdag, boldog új évet kívánok!