Hát egy kicsit sok idő telt el az utóbbi rész óta, de sajnos elég sok minden közbe szólt, így csak most születhetett meg a poszt, így lassan a nyár közepén! Nos nem is húzom tovább a bevezetőt vágjunk is bele, viszont előre jelezném, hogy ismételten egy nagyobb lélegzetű poszt lesz, valamint a fotóanyag sokasága miatt néhány képen link formájában találhattok majd meg! =)
Már a nyár elején tervezgettük a Kárpátbusz egyik szerzőjével Renccámvadásszal, hogy kellene egy három napos Pannon Volán túrát ejteni. Végül ez a terv augusztus közepére valósult meg. Első napra a túra "központjában" Pécsett fotóztunk. Természetesen adta magát, hogy a vasútállomás mellett fotózzunk első körben egy kis helyit.
Természetesen nem csak Ikarusok járják Pécs utcáit, így feltűntek Citaro-k és Conecto-k is. Bárki aki Pécsre látogat fotózás céljából, az lehetőség szerint megkeresi és lencsevégre kapja az Ikarus 246-ost. Nekünk egyből az első nap reggelén sikerült is!
Azért a teljes napot nem szerettük volna itt tölteni, így átmentünk a buszállomásra, ahol megkerestük a megfelelő fotóhelyet és nekiálltunk a "csengetésnek". Lencsevégre került egy éppen pihenőjét töltő NABI, majd érkezett egy győri tyukól is.
Nem éppen bele illő az a kijelző...
Természetesen a Bács Volán is tiszteletét tette egy facelift-es E95-össel. Terjeng köztünk egy urban legend szerűség, hogy onnan ismertetik meg a Bács Volános kocsi, hogy full fehér és a viszonylatában Baja vagy Bácsalmás szerepel.
A Kapos Volán se teljesen volt aznap utasbarát, hiszen egy EN 9,5-est küldött Kaposvárról...
Eu-s rendszám, kijelző... Nem igazán autentikus
Az állomási fotók után elfoglaltuk a szokásos pécsi délutáni fotóhelyet. A délután folyamán a Kapos azért előrukkolt az emberibb járműveivel, a GDK-110 és a KPH-220 személyében.
Egy jó kis 396-ost is sikerült lencsevégre kapni
A Vasi küldte a szokásos E98-asát
És nem is a Zala Volán lett volna, ha nem egy Setra-t küld! A Kunságtól egy Volvo-t láthattunk a Kecskeméti járaton az IBP-239 személyében.
Mustársárga 266-os, nem is kell ennél JOBb.
Azért egy 250-es is tiszteletét tette.
Ajtósból azért jobban néznek ki.
Még néhány kép elkattintása után, melyek között ismételten szerepelt egy helyis Conecto, valamint egy E94-es, elindultunk Uránvárosba, kihasználva egy kiskaput, a helyközi járatot vettük igénybe. Ameddig a fényviszonyok engedték fotóztunk Uránvárosban, többek között a BPX-181-et és a DUB-097-et.
A következő napon Mohács és Szigetvár volt az úticél. Reggel Mohácson nem volt rossz a felhozatal, a JLZ-943 és a JLZ-950 személyében. A buszállomás túloldalán pihengetett egy NABI is.
Mindenki eldöntheti melyikkel utazna szívesebben.
Nem egy Credo szaladgált itt is, ilyen volt az előbbi képek hátterében látható EC 12-esek, valamint amit közelebbről is lencsevégre kaptam a KUA-449 (mindenki behelyettesíthet egy betűt ;) ). Ezen felül még a Geresd Expresszt is sikerült elcsípni.
Végre nem egy egységfehér alapszín.
Kedves emberekkel itt is találkoztunk
Az előbbi kép sztorijához hozzá tartozik, hogy a fotóhelyünk mögött volt a bejárata a Mohács Rádiónak. Eme sofőr érkezése előtt jött ki érdeklődni a rádióból valaki, hogy milyen céllal fotózunk. Gondolom volt nekik is egy jó sztorijuk ebből! =)
Ezek után irány Szigetvár, amíg Pécsen vártuk a buszunkat, addig is fotózással töltöttük az időt.
Értelmesebb jármű, mint az előző napi Volvo
Szigetvár se tartozik a nagy forgalmú buszállomások közé, legalábbis így nyáron tanszünetben. De azért egy-két értelmes rendszám akadt.
Áthaladó Zalaegerszegi zászlóshajó, ZVR-100
Pécsre visszatérve ismét fotóztunk keveset Uránvárosban, ahol egy másik 435-ös került objektívünk elé a DUB-093 személyében. Ezután meglátogattuk a helyi sarki fűszerest (TESCO), ahol a parkolóban állt a DJC-627. A sofőrnek ezúton is köszönjük, hogy bepózoltatta a buszt!
A túra utolsó napján Siklós volt a célpont, ahol a reggeli fények mellett egyből egy C56-os került megörökítésre. Természetesen akadt más téma is.
Állomási hangulatkép, avagy hogyan rejtsük el a két Credot!
A három napos túrán természetesen Murphy sem aludt, ugyanis hol máshol szóltak volna be, mint itt! Állomásfőnök asszony megjelenése már rossz ómen volt számunkra. A szokásos köröket megfutva (Mi célból fotózunk?, Van-e engedély?, stb, stb...), a vezérigazgatói engedélyt megmutatva (e-mail váltás kinyomtatva, amit mindenhol máshol elfogadtak), közölte, hogy ilyet ő is tud otthon csinálni! Biztos nehezére esett volna telefonálni egyet a központba, hogy tényleg történt-e ilyen levélváltás. No és még nem is ez csapta ki azt a bizonyos biztosítékot, hanem ezután nagy kegyesen megengedte, hogy fotózzunk, de csak úgy, hogy nem látszik a sofőr (ez még érthető is) és az autóbusz rendszáma sem!!! Itt megköszöntük a jó tanácsokat és inkább átvándoroltunk az állomáson kívülre, ahol egész jó napos, ajtós képeket lehetett csinálni.
Albáék E95-össel tették tiszteletüket.
Ezeken kívül nem maradhatott el itt sem a Credo, valamint a C56-os sem! Siklósról visszafelé még Pécsett a kertvárosi végállomáson, végállomásnál fotóztunk egy keveset majd indultunk hazafelé.
Mellékesen említve, a nyár folyamán a 142-es vasútvonalon karbantartási munkálatok miatt vonatpótlók közlekedtek Dabas és Kőbánya-Kispest között. Nem ezért volt egy kiruccanásom Dabasra, de ha már ott jártam és a szerencsének köszönhetően sikerült megcsípni a JGD-709-et, valamint egy Áipli Buszos MAN-t.
Nem éppen volt szívélyes a sofőr...
Akkor a mellékes sztori után jöjjön a tavalyi nyár utolsó nagyobb lélegzetű fotózása, amelynek célja Nagykanizsa volt. Egy csodálatos 3 órás buszút után már meg is érkeztünk. A többes szám esedékes, hiszen ezt a túrát is a poszt elején már szóba hozott Renccámvadász kollégával tettem meg. A 'kanizsai fogadtatás igen kellemes volt, egyből sikerült két EAG-ot lefotózni. Pontosítva az "áldozatokat", az IHV-336-ot és a GTE-341-et.
Hol máshol sikerülne kilőnöm egy Kisalföldes hiányzót, mint Nagykanizsán...Logikus nem?
Egy idő után a nap már nem kedvezett a buszállóra bejövő buszok fotózásához, így kimentünk a buszálló mellé, ahol a nap többi részében szép napos, ajtós fotókat lehetett csinálni. A továbbiakban pár képet tennék közzé, hiszen különösebb sztori nem történt.
A Kapos Volán kedvessége ide is elért, hiszen egy Rábát küldtek Nagykanizsára.
Nem is a Zala Volán területén járnánk, ha nem jönnek velünk szembe Setra
Jól áll ezeknek a gépezeteknek ez a fényezés.
Ha már az előbb megemlítettük a Rábákat, akkor említsük meg, hogy a helyi járatokon is szolgálatot teljesítenek ezek a gépsárkányok. Többek között ilyen a HBB-753 is.
Az elmaradhatatlan Tiszás kék Volvo
A nap és a poszt zárásaként egy helyi autósiskola 256-osa.
Köszönöm a figyelmeteket! Ezennel lezárult ez az igen hosszúra sikerült poszt sorozat is. Remélem mindenki talált a posztokban kedvére valót.