Egy születésnappal súlyosbított hétvége sok mindenre jó: az ember ehet egy finom, húsimádó pizzát; fogyaszthat áfonyás Finlandiát üdítővel keverve, vagy tisztán; mindezt persze szigorúan remek társaságban téve.
Bobalt.hu kartáccsal a fentieknek megfelelően cselekedtünk egy hűvös februári péntek estén, az arcképes meg mindent elbír, így a hazaúttal sem lesz baj. Főleg, ha autós fuvar is társul hozzá Pestig. :)
Bár szerettem volna hamar hazajutni Szegedre, lévén este megint vártak rám a hazai cimborák, gyanússá vált a dolog, amikor Tatabányán letértünk a pályáról és meg sem álltunk Tátig... Szomorúan konstatáltam, hogy itt bizony fotózni is kell. :D
Az első kávé itt főtt le, a nagyon várt KNyKK-s Econell helyett a környék legalapértelmezettebb csuklós Volvoja (KMB-041) és az ugyanezt a címet birtokló FLR-293 jelentett mindent, amit a kávé után kaphattunk. Sebaj, a termelési rész Dorogon kezdődött, ahol is a következő 4 órában számtalanszor megtettük a Dorog - Esztergom-Kertváros - Esztergom szakaszt, így ennek a ténynek a sorozatos felemlegetésétől most megkímélnék mindenkit. Hopp-hopp, kezdődik a nap!
Nem titkolt szándékunk volt, hogy a dorogi térség norvég eredetű - számtalanszor emlegetett - Volvo buszaiból örökítsünk meg néhányat, amíg viszonylag újnak néznek ki. Minden valamirevaló fotóblognak, weboldalnak, kutyaf*szának illik a témával törődni, ennek szellemében érkeztünk mi is ide. A Volán-Buszpark Kft. által importált buszokból a 10-es úti vonalakra főképpen a háromtengelyes 8500-as, 8700-as és 8900-as Volvokból jutott. Első bemutatkozónk az NWX-466, alias Volvo B12BLE 8700 6x2:
Az 5 darab hosszú 8700-as többsége a Nettbus, vagy a Boreal Transport AS állományából érkezett A kivétel persze most is erősíti a szabályt: ez a példány az oslói repülőtéren tevékenykedett, mielőtt Magyarországra került volna.
A desszert úgy jó, ha tömény - a következő órai 800-as eresztésben érkezik a norvég flotta szerintem legizgalmasabb részét jelentő Volvo B12BLE Säffle 8500 6x2 egy példánya:
Ezekből már egy nagyobb, 27 darabos kontingens érkezett a céghez, melyek kivétel nélkül 2007-es évjáratúak, hasonlóan az ország más pontjaira került 8500-asok többségéhez. Fontos megjegyezni, hogy ahogy a típusból is kiderül, ezeket nem a dán Aabenraa, hanem a svéd Säffle karosszálta. Ettől függetlenül persze többé-kevésbé megegyeznek a VT-Arrivánál korábban előfordult kéttengelyes 8500-asokkal.
A norvég hódítók egyelőre eltűntek kameráink elől, azonban ez nem jelentené azt, hogy a sokadik, "orvos üzemmódban" megtett dorogi rohanás közben unatkoznánk... Komárom-Esztergom megyében elég színes a személyszállításban használatos buszok palettája, ezt úgy gondolom, hogy sokan megtapasztaltátok már. A Vértes Volán, majd most a KNyKK alvállalkozói a legkülönbözőbb típusú, színű és kialakítású autóbuszokkal szolgáltattak/szolgáltatnak a megyében. 2013-ban számomra üde színfoltot és értelmes beszerzést jelentett a Kréber Kft. által beszerzett 5 darab Volvo 8700-as ( most kivételesen kéttengelyes buszokról van szó) megjelenése. Na persze szép is lett volna, ha sokáig itt maradtak volna... A cég sajnos elveszítette alvállalkozói feladatainak egy részét, így sajnos pont ennek az öt kocsinak mondtak búcsút. Helyükbe az MR Reisen Kft. lépett, mutatom, hogy mivel:
Mondjon bárki bármit, 2017-ben már egy Karosa/Renault/Irisbus Récreo nem hiszem, hogy megfelelő szolgáltatást nyújt egy alacsonypadlós Volvo után... Arról nem beszélve, hogy az egységes megjelenésű kocsik helyett most az itt szolgáló "Karosák" előző tulajdonosaik különböző fényezéseiben pompáznak. Kész csoda, hogy talán a régiósításnak hála, az alvállalkozós buszok egy részén megjelent végre a fővállalkozóra utaló cégjelzés. Ezt is megértük...
A kiszemelt fotóhelyünket időközben egy photobomber autós tette ideiglenesen használhatatlanná, így elkeseredettségünkben egészen Esztergomig szaladtunk egy Kréberes kocsiért:
Dekódolható műszakkód a táblán
Csúnya dolog volna elhallgatni, hogy az imént kárhoztatott MR Reisen is tud a térség járataira való autóbuszokat üzemeltetni... Az emlegetett Volvokkal közel egyidőben állt forgalomba hasonló mennyiségű Neoplan Centroliner:
Ez a nap eddig az ajtótlan fotók napja. A fővállalkozó" ismételten felvonult, ezúttal egymásután két Egyedi termékkel. Lehetőségünk nyílik tanulmányozni a cég arculatához szorosan köthető homlokfaltípusok kialakítását:
Az idő még mindig nagyon szép, azonban a Kertváros határában megsokasodó photobomberek miatt következő alanyunk megörökítését első körben finoman szólva is csontig beszoptuk. Kihasználva az esztergomi elkerülő út biztosította gyorsabb végsebesség haladás lehetőségét, a busz elé kerülve Leányváron táborozunk le. Az eredmény most már nem maradt el, így következzék egy újabb nyolclábú, ezúttal ajtósból:
A norvég csapat legfiatalabb tagjai az idén hatodik életévüket betöltő Volvo B9RLE Säffle 8900 6x2-es buszok. Az országba importált 8 darab kocsi mindegyike a Volánbuszhoz került. Korábban már szóltam róla, hogy "természetesen" ezek a példányok sem egyeznek meg teljes mértékben a DAKK Zrt.-nél rendszeresített nyolclábú 8900-asokkal: azok ugyanis alvázilag és egy picikét feléptményileg is eltérnek ezektől, de ami a lényeg, hogy azokat már a Volvo Polska építette, mert a Säffle 2013-ban bezárta üzemét.
Elrablóm feljegyzései szerint lassan ideje továbbállnunk. A délelőtti termelés alatt Esztergom irányába elhúzó GUP-079-et viszont érdemes volna megvárni: a busz több éve már az aszódi térségben tevékenykedett. Most azonban a látottak alapján helyet cserélt itteni típustársával. Örök tanulság, hogy mindig minden nem sikerülhet: a Nap és a felhők közé bekötött munkavezeték most Esztergom határában hozta működésbe a felhőket. Beszoptuk a felhőlottót, na! :D
A délutánt már nyugodtabbra tervezzük, itt-ott 1-1 fotó, de leginkább: "élvezd a napsütést, hogy éppen nem esik"! Pilismaróton két 7700A legelészett: KXH-591 visszaindulását várta, a rendkívül fotógén helyen pihentetett KXH-590 viszont telitalálat:
Aktuális fétisemből, a szlovák Volánbusztól származó SOR C12-ből egy újabb szelet, ezúttal a bajnai Gordontól maszekunk képviseletében:
Csordogálunk a festői szépségű 11-es úton. Dömös és Lepence között vár majd ránk a következő fotótéma, addig is egy kis műszaki pihenő a vízparton. A Duna a Beachball című trance-eposz záródallamát játsza aláfestésnek, szóval mindenképpen jó hangulatban telik az idő. Már-már kezdtük hiányolni a reggel látott KMB-041-et...
"B***meg, ez beforog a 880-ra!"
Bár a kijelző ezt nem árulja el, de a hagyományosnak mondható 800-as vonali szolgálatok mellett a "keleti parton" is jelen vannak a tatabányaiak.
Ez a blogposzt alapvetően a norvég eredetű buszokra próbált íródni, de szerencsére mindenről volt már szó, legkevesebbszer viszont a fő témáról. :D A 11-es úton hétvégén a "hagyományosnak" mondható 7700A-k uralják a terepet, habár én bizonyos viszonylatokon itt is megpróbálkoznék a háromtengelyesek alkalmazásával. Ellenben Leányfaluban még vár ránk 3 csuklós, ha már a Leányok várában "csak" háromtengós jött... :) Várakozás közben volt idő megtekintenünk a szigetvilágból érkező turistaáradatot, akik a sok személyautó ellenére a menetrend szerinti járatokon is elég szép számmal voltak jelen. Így talán egy időre visszavonom a fenti hipotézisemet. :)
Ennyi, meg egy Bambi!