Közlekedési Osztály

Facebook

Keresés

Figyelj ránk:

Tovább a Facebook-ra

Érdemes megnézni

  • Aaron-Művek
  • bobalt.hu
  • BusWorld blog
  • Busport Online
  • Busztípusok
  • Csengessünk Blog
  • CsigaOvi-blog
  • Győri Buszok Katalógusa
  • Gábrisvitéz
  • HBweb
  • Hajmási Tibor honlapja

Címkék

alba volán (9) alfabusz (13) alfa regio (9) autosan (6) bács volán (5) bakony volán (5) bécs (7) bkv (7) blaguss (6) budapest (5) credo (38) dakk (16) ddkk (5) dr.richard (5) eag (30) gemenc volán (10) honvédség (5) Ikarus (6) ikarus (65) irisbus (21) irizar (11) isuzu (5) iveco (7) kapos volán (7) karosa (10) kisalföld volán (12) kmkk (6) kunság volán (12) magán (36) man (53) máv (18) mercedes (32) mercedes-benz (35) műszakváltás (8) neoplan (17) pannon volán (7) partiscum busz (5) postbus (5) rába (19) scania (5) setra (38) siemens (5) skoda (8) solaris (11) sor (7) tatra (6) tisza volán (13) van hool (6) vasút (20) vértes volán (8) volánbusz (22) volvo (48) wien (7) zala volán (6)

Egyéb

Egy kis hazait is!

Egy kis hazait is!

›
Egy kis hazait is!

2015/12/25 : Soondee Szólj hozzá!

Abban a töménytelen mennyiségű idei posztban észrevehettétek, hogy jómagam többnyire inkább a határ túloldaláról hoztam olvasnivalót, de azért volt/van más is a puttonyban, amit még nem vetettem monitorra. Szóval ez a poszt is egy lassan másfél éve, a Kárpátbuszos Renccámvadásszal megejtett Nyugat-magyarországi túrát hivatott valamilyen formában elbeszélni.

001 nyito

Ugyebár ez az időszak volt az amikor is mindenkire rájött a "Jajj-jajj megszűnnek a volánok és csúnya-csúnya KK-k jönnek létre, s ezzel elveszik a munkát zIkarusokat tőlünk" mentalitás. Nos mi ezt a mentalitást pont leszartuk, szimplán csak voltak onnan hiányzók, meg valami hasznossal akartam eltölteni azt az egy hétnyi szabadidőmet ami maradt a nyárból. 

002 kuz425Mert a Regio dolgokkal mindig érdemes napot indítani.

Ha Zala megyéről van szó, akkor hol is kezdje a fotózást, ha nem Zalaegerszegen, már ha ez a település eddig kimaradt a listáról. 

Mellesleg itt feltennék egy 40 milliós kérdést: Ha a vasárnapi napon felhívom a szállásadót, hogy a honlapon kiírt szállás elfoglalási időn (09:00-16:00) kívül érkeznénk egyéb okok miatt és csak 9 után ér oda a buszunk, akkor hétfőn miért is hív fel délelőtt, hogy merre is vagyunk? Na mindegy ő nem értette meg, hogy a fél 10 az nem 21:30... Tehát konklúzió: Beszéljen mindenki 24 órás óra nyelven.

Na de a kedd. Ugyanis erre a napra terveztük a már említett zalaegerszegi fotódömpinget, valamint meglátogatni Lenti települését.

003 kzr273A sokak által nem kultivált Conecto.

Nagy nehézségek árán összehoztunk egy hajnali kelést, hogy a reggeli csúcsban már összeszedjünk néhány hiányzót, ha már délutánra terveztük Lentit. Szóval két busz között hol a csipát kaparásztuk a szemünkből, hol az energiaitalt kortyolgattuk.

004 dud800Pedig Zalában már nincs is Ika20!!44

005 hnp290

Zalaegerszeg városa figyel a környezetre, így részt vesz az ÖKOváros programban, melynek keretében a közösségi közlekedésre is fordítanak figyelmet. Így találkozhat az ember néhány CNG-vel üzemelő busszal a városban. Pontosabban három Jelcz 120M-el és egy NG232-es MAN-el. Mind a négy kocsit a Hajdú Volántól szerezte be a cég.

006 khk542Nem szép, de legalább gázos.

014 mcx767

Aki először jár egy adott városban, az általában arra megy rá, hogy a legtöbb mindenről legyen fotója és a legjobb rendszám/forint arányt érje el, ezért a legkézenfekvőbb fotóhely nem más, mint a...? Igen, a buszállomás!

008 lkz133

007 euk156Azért egész szép hátteret is lehet komponálni.

Több tervezet is volt arra, hogy mikor és, hogyan menjünk át Lentibe. Az egyik volt, hogy az ajkai járattal át települünk, de ez már-már tervezés közben is halva született volt, hisz tudva levő, hogy a Somló mindenhova Credoval jár!

009 lvv344Az említett Ajka - Lenti járat.

Remélem kitaláltátok, hogy még maradtunk! Mondjuk megérte, mert legalább Classic-kal falujártunk.

010 hog566

011 evl645

Ha már maradtunk, akkor egyértelmű, hogy vetünk néhány pillantást a helyi flottára is. Természetesen irány a vasútállomás, hisz ha nem a buszállónál van a helyis végállomás, akkor a vasútállomásnál lesz. (Azért megnyugtatok mindenkit, hogy előtte tájékozódtunk a helyi járatokról, még mielőtt valaki belekötne.)

012 ckj350"Sziiijjja, ez eksz zalavolán?"

013 heu489

Vasútállomás általában egy olyan hely, ahol üzemel minimum egy vendéglátó egység, általában az ittasellátó utasellátó. Nos ez a hely adta magát, hogy tartsak egy rövid kávészünetet, sok élet úgyse volt az épület előtti placcon.

015 huu377HUU, még egy Rába! Wait, what?

A megszokásból megivott kávé pont annyira nem pörgetett fel, mint amennyire vártam, úgyhogy ideje volt visszacsoszogni a buszállomás felé, aztán felpattanni a buszra és Lenti felé venni az irányt.

Sose voltam jó marketingből, de amikor elsétáltunk egy pékség mellett, melynél egy táblára az alábbi szöveg volt írva: "Minden pékárú olcsóbb!", akkor úgy próbáltam felidézni az egyetemi marketing tanár szavait, amit épp a Citroen DS-ről meg a gyereke pelenkáinak reklámjáról mesél, és rájöttem, hogy igazából ez is pont hasonló bull-shit, mint amit heti 2-3 órában ott hallgattunk... Ja és pont ugyanilyen Vágó Pistabá Longer című szendvicse! Minden szép és jó, csak a hasonlítási alapot nem tudjuk!
Filozófiai sorainkat olvashatták!

016 heu490Ez már tényleg Rába! Viszont miért mindig ezek kerültek elénk?

Ha nem mondtam volna még, akkor a legtöbb mindent egy "új" helyen a buszállomáson lehet lőni, de ez ugye nem követendő példa, de ez így alakult. Tehát a buszig hátralévő már meg nem mondom mennyi időt ismételten lecövekelve töltöttük.

019 hdc636Hogy felejthettem el a Setrát, hisz a Zaláról van szó...

018 evl646Csak a szokásos EVL-es 415-ös

017 gkl084Íme egy ritka állatfaj, az O408-as!

020 isf084Nézzenek oda, lesz napunk is! :O

Idővel begördült a C56-os Lenti felé, meglepő módon egy helyközi járat Zalában! :O Hisz zudjuk, itt a helyközi járat olyan, mint a fehér holló. Mindenhova betérve, szépen végigcsorogva a fő- és mellékutakon meg is érkeztünk úti célunkhoz. 

022 ike259Kezdésnek nem is rossz!

Volt egy olyan perverz vágyam Lentivel kapcsolatban, hogy a két ottani EC11-es Credo-t kilőjjem (nem, nem rakétával, tudom, hogy többetek inkább azt szeretné). Az gondolom többetek előtt tiszta, hogy azért is eme vágy, mivel a Zalának csak ez a két faszánkója volt.

021 mrk577A magyar konvoj után jöjjön a német.

Fenti kép alanya, ama MRK-577 rendszámú Mercedes-Benz az állomásfőnök elmondása alapján 1-200 ezer kilométerrel érkezett meg a flottába a németországi Donnersbergkreis tartományból. A cég annyit csinált a járművel, hogy pakolt rá egy klímát, és kigurította a forgalomba.

023 jil562Hopp, egyik meg is van a kettőből.

 Napállás olyan szögbe mászott, valamit megkordult a gyomrunk is, úgyhogy felkerestük a közeli pizzériát egy gyors tankolásra. Na most a tankolás nem lett gyors, és a tervezett időpontra sem nagyon értünk vissza, de végül pont semmiről nem maradtunk le, mert délután úgyis láttuk még azokat a kocsikat, amiket akkor nem.

024 gte340Ebéd utáni pangás.

026 jil5632/2! Kövezzetek meg, de örültem nekik!

Azért, hogy Nektek is legyen valami pozitív ebben a Credo-s dologban. Utóbb megjelenített "autóbusz" helyett korábban az egyik tartalék dolgozott, nevesebben a DUD-579. Magát a két EC11-est a regiósítást követően száműzték Zala megyéből. Mindkét kocsi az egykori Bakony Volán területére került, azon belül is Gannára, illetve Bakonybélbe.

025 ezw637Záróakkord...izé, zárókép Lentiből, irány vissza Zeg.

A visszaútra sikerül még inkább falujáróbb járatot kiválasztani, de különösebbképpen nem érdekelt, aludtam egy jót az úton. Néha fel-felébredtem 1-1 szertárrá lefokozott 211-esre, de semmi egyéb.

027 zegGenerációk találkozása.

Erre a napra már csak annyi maradt, hogy feltankoljunk némi sörrel, és lelkiekben felkészüljünk a másnapi, szintén hajnalban való kelésre. 

A második napra a Vasi Volán területén terveztünk "garázdálkodni" keveset. Így a már korábban sokszor említett hajnalban kelés után egy korszerűtlen nyugati beszerzéssel, azaz egy 315-ös Setrával átcammogtunk Körmendre, ahol megkezdtük az aznapi "hadműveletet".

028 körmendKörmend az a hely, ahol egy utcával odébb teszik a buszállomást, és csinálnak egy normális átszállási kapcsolatot a vasút és a busz között.

030 lkn179Nem, ide nem ezekért jöttünk!

029 gex999Hanem inkább ezekért! Még a járművezető is lájkolt minket. =D

A buszállomás kijáratánál fotózva, a mögöttünk lévő házból időközben egy úriember szólított meg minket, hogy valami médiától vagyunk-e, mert anno nekik nem ezt ígérték a buszállomás kapcsán. Ugyanis az ő elmondása alapján az ígéret, illetve az első tervek úgy szóltak, hogy pont fordított forgalmi rend lett volna a buszállomáson, tehát ami most a kijárat, az a bejárat lett volna. Sajnos a jelenlegi helyzetben az itt lakók pont telibe kapják a gyorsításkor keletkező "kedvező" gázokat. Hogy mi igaz az eredeti tervekből, azt nem tudom, mindenesetre valahol megértem. De legalább volt valami amit innen is lehet emlegetni és színesíti a túrát. Mellesleg az igen barátságos vizsla is a gazdival tartott az érdeklődésében. :)

031 fjz499Természetesen a napi tahó járművezető sem maradhatott el...

 033 hbr629Egész korrekt kis buszállomást rittyentettek össze.

032 fkb193A tartalék letámasztva.

034 gdk582Mire indultunk volna a nap is visszatért, bár a felhők már gyülekeztek.

Körmend nagyon sokkal többet nem tartogatott számunkra, valamint Szentgotthárdra is időre kellett odaérnünk, hiszen ha az ember az ott szolgálatot teljesítő kocsikat sikeresen lencsevégre kapja, ahhoz az 1 óra körüli időpontra ott kell lenni. Ugye rájöttetek, hogy műszakváltás és minden érinti az Opel üzemet? ;)

Begördül a GySEV Flirt az állomásra, - természetesen pontosan - és gondolom mondanom sem kell, hogy mennyivel normálisabb ülései vannak a MÁV-os társaihoz képest. Ebben talán végig is lehetne ülni a Budapest - Záhony utat. Utóbbit úgyis tervezem kipróbálni, majd beszámolok a rémálomról! ;)

035 gmx584

Persze Szentgotthárdon már a nap sehol na volt, és még elkezdett esni az eső is, de az időjárás eme utóbbi tevékenységét szerencsére hamar abbafejezte. De így legalább a napos, ajtótlan fotóhelyből lett egy ajtótlan, napotlan felhős. Időnkbe belefért, hogy megnézzük a buszállomást is, ami persze üres volt, így inkább elfoglaltuk a helyünket a Május 1. út Rába felett átívelő hídjánál.

036 gmx566

Szentgotthárdról igazából többet nem is nagyon lehetne mondani e tekintetben, nagyon hosszú időt nem is töltöttünk a jelzett helyen, szóval innen már hazafelé vettük az irányt, de közben még rövid időre megálltunk Celldömölkön is, de ott legalább megtaláltuk a napot!

037 cellCelldömölk és a magyar ipar remeke 1

038 kxw124Celldömölk és a magyar ipar remeke 2

039 gvp941Az elrettentő példák után pedig a tényleges ipari remekek!

A vicc az volt, hogy hat óra után nem volt nyitva nagyjából semmilyen értékelhető bolt a városban, gyalogtávra a vasúttól, ahol valami tápértéket vehetett volna magához az ember... De szerencsére a szorgos gyrososok mindig nyitva vannak, így nem volt probléma, hogy kicsiny habtestem éhen maradt volna!

Mintha említettem volna a gyülekező fellegeket, melyek már gondolatban a vonatunk késését okozták volna. De hiába a fellegek, a vonatunk még akkor is tartott és pontosan érkezett Cell am Dömölkre! Az meg már egy másik kérdés, hogy Pestre meg is volt a 40-50 perc plusz! :D

040 418-305

A viszont és a látásra!

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Őrségváltás a háromtengelyeseknél Őrségváltás a háromtengelyeseknél

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr778098164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard