Újabb év, újabb évértékelő. Ahogy Galla Miklós mondotta néhány évvel ezelőtt a műanyaghúsos gyorsétterem reklámjában: "Ez nem vicces, de igaz". Nem vicc, de legalább közhely, hogy jó dolog számot vetni a mögöttünk hagyott év minden egyes, emlékezetes pillanatáról. Életciklusának alkonyába lépett fényképezőgépemmel idén is annyi csodát láttunk együtt, hogy már abban sem vagyok biztos, hogy nem-e véletlenül a 8-as út környékén hallottuk ezt először. De arra sem derült fény sajnos, hogy milyen az az étel, amelyik nem nélkülözi a nátrium-klorid meg nemlétének a hiányát... Talán majd jövőre.
A szokásos használati útmutatást mellékelném az újaknak, a törzsolvasóim nyithatják az első képet addig. Idén is azok a semmilyen érdekességet nem tartalmazó képek nyertek beszavazást, amelyekre a percenkénti legtöbb "Aztak**wa", vagy "F***oooom" jutott. Azért persze az esztétikai élmény sem volt elhanyagolható, arra is ügyeltem. A kivételeket majd a megfelelő pillanatban külön ismertetem. Oké, mehet.
JANUÁR
A szilveszteri őrületből kijózanodva nem mentem el sehova sem fotózni, helyette úgy bő 3 hétig még a hátralévő vizsgáimra koncentráltam. Ennek megfelelően az évad kezdete még csak soros utolsó fokozaton indulhatott meg. Igyekeztem a havazás adta fotótémák megörökítésére szülőhazámban, az új Ikarus-Skoda trolibuszok futópróbáit is figyelemmel kísértem. A hónap végére még belefért egy szerkesztőségi kirándulás is Békéscsabára. Első szavazatomat azonban egy hazai témának, jelesül a Volánbusz Szegeden telephelyező MB Tourismo buszának adtam. Magamra nézve régi adósságomat törlesztettem ezzel. Ha már egy utcányira lakott éppen... :)
FEBRUÁR
Visszatértem Győrbe, a szokásosan könnyebb hónapot alaposan ki is használtam. Jártam Komáromban, állandó útitársaimmal revízionalista törekvéseinknek nem hangot adva látogattuk meg a Csallóközt, valamint ugyanezzel a bandával egy kiadós szülinapos ünneplés után Zala megyéig merészkedtünk. Itt aztán a legfáradtabb időszakban olyat ordítottunk, mint még soha: HNP-290 konkrétan a falu szélén, Sárhidán. Méltó komponálása a hónapnak.
MÁRCIUS
Fotózási függvényem köbhatványon emelkedik: a hónapot egy Jász-Nagykun-Szolnok megyei csavargással indítottam. Némi otthoni fotografálás után egy igen tartalmas hétvége következett, ahol is lehetőségem nyílt Budapesten fotózni, majd másnap a legendás Tour De Gemenciát is abszolváltuk. Most tudatosult bennem, hogy Budapest azóta is várat magára... Nem jó ez így. Március szépét pedig Hajmáskérről hozom Nektek. Soha rosszabb hátteret a reggeli kávéhoz!
ÁPRILIS
A tavasz legszebb hónapjában főképp Szegeden és Győrött tevékenykedtem. Fő hazámban egy elektromos kisbusz helyenként értelmetlennek tűnő, de asszem mindenféleképpen érdekes próbafutása zajlott, míg másodhazámban ezt a hónapot a Dunaszerdahelyről érkező menetrend szerinti járatok minél többszöri fotózásának szenteltem. A Nagy Dobás a hónap végén volt esedékes: összevont hadművelet az egykori fővárosunkban, Pozsonyban. De talán egyik pozsonyi Ikarus láttán sem jutott eszembe annyi szép gondolat, mint odahaza, amikor a villamosról leszállva megpillantottam ezt a gépsárkányt:
Előre is elnézést kérek mindenkitől, de az a tény, hogy egy osztrák, kifejezetten rövidtávú járatokra hangolt autóbuszt román rendszámmal találtam egy elsőre indokolatlannak tűnő helyen... Nem egyszerű. Azt is érdemes megjegyezni, hogy két sávval odébb pedig egy felvidéki, Vízipók lámpás Karosa állt... Kész voltam. :D
MÁJUS
Szintén Galla urat tudtam csak idézni, miután ismételten belecsöppentem egy újabb vizsgaidőszakba. A helyzetet súlyosbította, hogy a kirándulószezon is szinte teljesen kimaradt, kárpótlásképp egy Szentes környéki autós túra és önjáró Ikarus trolibuszok jutottak. Valamint Győrből néhány terelt helyközi járaton kívül ez a csöppség, az elveszettnek hitt DUD-662:
JÚNIUS
Június a remény hónapja. Amikor az jelenti az utolsó motivációs cseppet, hogy a hónap végén majd ismét elővehetem a bakancslistát... Ami valójában már semmi mást nem jelent, mint 1-1 próbálkozást a hatszor beszopott hiányzó kocsik hetedik alkalommal történő nem megtalálásához. Azonban néha a legnagyobb harcok közepette is szükség van egy kis kikapcsolódásra: egy gyors szomszédolás Kiskunhalas térségében, valamint az örök és megunhatatlan móri műszakváltás. Majd jött a csonka méretű Nagy csengetés hadművelet. Ennek keretén belül Szombathely, Tatabánya és Tata került ismét terítékre. Szerzőtársammal ezen kívül meglátogattuk a csúcsra járatott győri AUDI gyárkomplexum műszakváltását is, valamint jártunk Bécsben is típusbúcsúztatón. A pusztamérgesi ACH-val pedig már találkozhattatok, annyi volna még, hogy a forda azóta Balotaszállásra, a busz pedig a kecskeméti selejtsorra költözött.
JÚLIUS
Sok kollégánál a nyár a hétközi fotótúrák ideje, nekem most egy kiadós szakmai gyakorlat jutott osztályrészül (hehe). Munka után gyorsan lecsaptam a Grand Tours legfrissebb járműveire, péntekenként a délutáni arconpörgést és a 3-4 éve nem fotózott 280-asokat örökítettem meg. A hétvégéket azonban meglepően jól kihasználtam: jutott idő egy újabb Jászkun Volános csavargásra (megspékelve egy kis Körös Volánnal), részt vettem egy hangulatos pattogáson (értsd: Ikarus 266-ossal szervezett fotósmeneten), az utolsó hétvégén pedig Bobalttal tévedtünk el a Hódmezővásárhely - Специјални резерват природе - Kiskunmajsa háromszögben (cirill betűkért nagy köszi!). Szintén egy ismert képet választottam besztofnak, nyilván nem véletlenül. :)
AUGUSZTUS
A lenyugvó Napnak is van ereje, tartja a jól ismert mezőgazdasági reklám mottója. Ennek örömére augusztust a nemrégiben megénekelt Bács-Kiskun megyei túrával nyitottam. Szabad két hetemben pedig Pécs városát vettem össztűz alá. Mivel nagy a jólét, ezért mindenképp át kellett mennünk Komlóra is, hogy meglelhessem e havi legfontosabb találatomat - sikerült is utolsó komlói munkanapján megörökíteni az ex mohácsi nagyöreget.
SZEPTEMBER
Véget ért a nyár, talán már Császár Előd sem tudná szebben elénekelni. Visszatértem hát Győrbe, hogy a májusban megkezdett hídfelújítás miatti járatterelésekből tovább szüretelhessek képek formájában. Lakótársamnak köszönhetően némi vasútfotózás is sikerült Győrszemerén. A hónap abszolút kedvence nálam viszont ez a Nemzeti Jonckheere autóbusz. Made by Rába, delivered by Józsi bácsi.
OKTÓBER
A még mindig kellemes őszi időjárás nagyobb aktivitásra ösztökélt, időm és pénztárcám keretéig el is fogadtam a kihívást. A hónapot egy emlékezetes Somogy megyei pultoslány-mustra csavargás nyitotta, de a hónap talán legsötétebb napján átugrottam Bicskére is. Újabb év, újabb Tramway Tag, ott a helyünk. Szép volt, jó volt, legközelebb több fényt is kérünk. A hosszú hétvégén egy újabb szomszédolást iktattam be Bács-Kiskunban, Akasztó egy nagy lépést tett előre, hogy megkedveljem. Ja és lett egy értékelhető fotóm a Red Bulletin Taurusról is, ennek is vagy 4 napig örültem konstans. :) A zimányi JUP kiütéssel győzedelmeskedett.
NOVEMBER
Az év utolsó túráit ejtettem meg e rendkívül komor hónapban. A frissen üzembe állított Volvo 8900-asok kapcsán újabb megyejárás odahaza, valamint a spontanitás örömének engedve Vértes Volánoztunk, hogy tudjunk Volánbuszos vonatpótlókat és alvállalkozókat lőni. A hónap képe pedig hűen tükrözi a tipikusan Szeged környéki települések hangulatát.
DECEMBER
Az év végét már abszolút a tanulásnak szenteltem, azonban éreztem, hogy valamivel meg kell koronázni ezt az évet is. Lehetőség híján ismét otthon kerestem meg azt a bizonyos koronaékszert, DUD-921 képében pedig meg is leltem. Enjoy it.
1-2 ötlet továbbra is a fiókban várja, hogy egyszer a világra jöhessen, ettől függetlenül azonban elégedett vagyok ezzel az évvel is. Fogalmam sincs, hogy mennyi csodát új járművet fotóztam, a kötelező statisztikai öt perchez egyedül azt kívánom megemlíteni, hogy Facebook oldalunk december 19-én meghódította 500. olvasója szívét, azóta pedig meg is haladtuk ezt a mennyiséget.
Köszönöm szépen Soondeenak, hogy karban tartja FB-oldalunk fejlécét és profilképét, valamint hogy idén is tartalommal töltötte meg blogunkat. Jövőre ugyanitt, veletek - ugyanilyen alpári közhelyek között - találkozunk.
Boldog Új Évet Kívánok!