Most, hogy itt a karácsony, meg az év vége, és, mint azt tudjuk amint december 31-én éjfélt üt az óra, nem csak az óév búcsúzik, hanem a volán társaságokból közlekedési központok lesznek. Ezt egyesek a volánok megszűnéseként (ami szervezeti szinten igaz is) abszolválják és emiatt könnyek között eszik majd a beiglit, illetve részegednek le szilveszterkor. Nem tudom ki, hogy van vele, de én az AKÖV-öket sírom vissza! Szóval mi sem lenne alkalmasabb időpont egy pozsonyi posztra, mint az év végi volán-siratás időszaka.
Szóval még szeptember harmadik hetében került megrendezésre az Európai Mobilitási Hét, melynek keretében n+1 lehetőség volt szerte Európában. Budapestet úgyis mindenki tudja, hogy nyomatták a kerékpárosokat, meg autómentes hétvége volt sokadjára az Andrássy úton, ahová kitolták a budapesti buszokból egyet-egyet. Már ami nem füstokádó. Ennél nagyobbat lépett Pozsony, ahol egész héten bármilyen EU tagországban kiállított jogosítvánnyal ingyé' volt a tömegközlekedés közösségi közlekedés. Persze a hülye fejemnek több se kellett kétszer is kimentem eme csodás metropolisba, avagy így utáltam meg a várost két nap alatt.
Mert itt egyszerűbb garbeállókat fotózni, hisz meg vannak hirdetve.
A 400-as család is lassan kifut (vagy épp kiég) Pozsony utcáiról, így ez is egy szempont volt a kiruccanást tervezve, de nem elsődleges. Ha már úgyis Győrben vagyok, meg ingyen is van a közlekedés, akkor a hülyének is megéri, hát még nekem.
Sosem tagadtam, de szerintem az olvasók is tudják már rólam, hogy igencsak Mercedes párti vagyok az autóbuszok terén (mellesleg szgk-ban is), így Pozsony CapaCity flottája után előszeretettel koslatok. És ha már a CapaCity-t megemlítettem, ami egy önmagában robusztus valami a maga 19,5 méterével. Na már most Mannheim-ben idén rohadt messzire elgurult a gyógyszer, és nem amiatt mert megcsinálták a CapaCity Citaro2 dizájnos verzióját, hanem azzal, hogy tették ezt 21 méteres hosszban! Kár, hogy itthon ilyen úgyse lesz, meg ha lenne, akkor is lehurrognák, hogy "hátdeeznemmagyaaar!!".
Az a függöny... Bár dicséretes, hogy van olyan járművezető, aki foglalkozik a kocsi díszítésével, illetve a cég engedi ezt egyáltalán.
Az azonosító megjelenése a telireklámon továbbra is igénytelen...
A kétrészes kocsik berobogtak, mi meg átrobogtunk a petržalkai vasútállomáshoz, ahol tavasszal szép kis köröket futottunk a nyüwesch napijegy miatt... Mindegy, most szerencsére nem kellett, úgyhogy inkább megvártuk az erre közlekedő 415-ösöket.
Természetesen ilyenkor jön belül is autós...
Nem maradhatott ki a pozsonyi fotózások default trolis fotóhelye a várnál, bár tavasszal nem mentünk fel oda... Hol is van a delete gomb? Szóval igen a vár és a troli. Ugyanis itt rájöttek arra a korszerűtlen dologra, hogy trolibuszt nem a belváros szűk utcáiban járatunk csak és kizárólag, hanem az a hegyre való.
Statisztikai rovatunk következik: Számos (~913 db, a diagrammot, majd a következő posztban pótolom) külföldi travel, néhány esetben nem csak travel került már az objektíveim elé, de szeptember 18-án megtört egy újabb határ, ugyanis egy orosz rendszám gördült be a fényképező látómezejébe.
Калининградская область (Kalinyingrádi terület) a honos KTH-ja eme Neoplannak.
És még mindig a hegyen vagyunk!
Sőt mögöttünk volt egy troligarázs is (igen, még mindig a hegyen), gondoltunk hátha van már valami készülődés a szombati nyílt nap miatt, igaz nem itt lesz, de elvileg néhány nosztalgiát a Hroboňova című garázsban is szoktak tárolni. Amíg a Čiližskánál kiszemelt fotóhely használatba vétele még egy kicsit váratott magára, addig készítettünk pár pixelhalmazt a tujákról Trnavské mýto-nál. Illetve leginkább abban bíztunk, hogy előkerül a K2-es Tatra, de nem...
Ahol tudják mi a fényképező! ;)
Egyrészt értem itt, hogy troli végállomás került kiépítésre halszálkás kialakításban, ilyet pedig csak az elmaradott nyugat csinál, másrészt ezzel összhangban valószínűleg nem menetárammal állítják a kitérőket... Ja igen ez már Čiližská, mert befordult a nap a következő utcába.
Mert 15Tr még nem volt a posztban.
Amúgy egyértelmű, hogy az ember melyik képébe mászik bele a türhő? Hát persze, hogy a ködössel érkező csuklós 700-as Karosába... Szóval szüljön farfekvéses sünt! Mindegy, helyette Kálmán bá (nem, ez nem az a Kálmán bá', a BDSRSTNT!) hozta Dunaszerdahelyről a 736-osát.
Annyira szép az a kilógó Rába híd nem?
A sátor ismételten a koleszban maradt, úgyhogy rövid időn belül tovább álltunk innen is, a párhuzamos útig, ahol sikerült 100%-osnak lennem a pozsonyi gázos Citaro flottából. :D
Ja, azt meg nem említettem, hogy itt jár 415-ös is.
A nap zárásaként az x5-ös villamospótlót terveztük körbelőni (amúgy ez egy cirka 3/4 órás mutatvány volt), ám az odavezető úton egy zöld fémdoboz megcsapta a figyelmemet.
Irisbus Midway / Ikarus F15. Kinek mi a szimpatikusabb.
Azért a T3-as se maradhatott ki.
A plusz megállás után csak kivergődtünk Karlova Ves-ig, hogy megörökítsük a papíron két kiadott 435-öst, ami így a délután folyamára egy darabra deriválódott.
És itt lehet teljes telireklám, mert az utas így is felismeri, hogy ez egy villamos...
Megcélozva a 801-est Nové SND felé vettük az irányt, de azért még néhány képre akadt időnk a rakparton.
Mert ugye nem telhet el külföldi túra magyar travel nélkül, bárhova is menjen az ember!
A Crossway, illetve a Talent "kényelmét" élvezve visszadöcögtünk a határ jó oldalára, és egy nap pihenőt tartva ismételten bevettük Pozsonyt, bár nekem már kora reggel kezdett rohadtul elegem lenni az emberekből. Mondom ezt mind azért, mert alapvetően a nyílt nap miatt mentünk ki ismételten amit a Trnavka, vagy ha a másik oldalról mész be, akkor Juraj-nak neveznek. Eme placcon mind a három járműfajta (troli, villamos, busz) megtalálható.
Mivel időnk volt bőven, így megpróbáltuk még reggel becserkészni a K2-est, ha már előzőleg nem sikerült. Most összejött, ezt a képet már megosztottam Facebook oldalunkon is, de mivel a közléskényszer jó dolog, ezért itt is láthatjátok.
A telepig ismét igénybe vettük a csehszlovák ipar kocka remekeit, a 14Tr-t. Vicces az egészben az volt, hogy a telep majdnem átellenes pontján kellett bemenni, de legalább a DPB gondol a testmozgásra, és gyalogoltatja az embereket!
A nyílt nap viszont pont annyira volt megunható, mint amennyire a 14/15Tr megunhatatlan... Ellenfénybe beraktak mindent, így a hülyegyerek végigkapcsolgathatott mindent (amúgy a Capa pilótafülkéje rohadt kényelmes, és a SOR-é se olyan ótvar szar!). Emelett amíg vártuk a kabrió Karosát, hogy belessünk a telep kulisszái mögé, fellépett az ősi szlovák néptánc csoport... Na röviden: a magyar népviselet újraszínezve, illetve a magyar néptánc 80%-a. Ősi szlovák... No nemzeti érzelem OFF, folytassuk a napot.
Ilyen van nálunk is 256-osból...
Vatta új 31Tr, csak valaki egy pályaszámot mondjon már...
Miután az a kevés idegszálam is elpattant inkább bementünk a városba Tatrat fotózni, illetve kórházak mellett Škodát meg SOR-t. Ami mondjuk meglepő volt, hogy egy ilyen szép, napos szombati napon olyan szinten volt kihalt a város, mintha atomtámadás érte volna... Mondjuk ezt a menetrendi kínálat is hűen tükrözte.
Hegyen is van, körforgalomban... Ez már kész istenkáromlás!
Soha nem fogom megérteni a SOR tervező brigádját, hogy mi a tökömnek kell 4 ajtó egy szólóra?
Innen megtámadtuk a másik sablon fotóhelyet, a főpályaudvart. Ám mire odaértünk, konstatáltuk, hogy a telepen ellenfénybe beállt nosztalgiaverdákkal mentek egy kört a városban, és éppen vagy 2 percet pihennek a vasútnál az árnyékban. Sprint valami értékelhető fényviszonyú helyet keresni a kereszteződésben. Amúgy innen is üdvözlöm kedves honfitársainkat, akik tudtak (későbbi megosztásaik) eme menetről és basztak nekünk szólni!
Azért bánom, hogy csak ilyen kép lett róla...
Kis ténfergés után úgy gondoltuk, hogy elérkezett az ideje annak, hogy elhagyjuk eme remek várost, így a szokásos Nové SND kezdőponttal megindultunk hazafelé.
5R, avagy mosonmagyaróvári helyijárat Rajkán.
Nos egy posztba sűrítve ennyi lett volna két napom Pozsonyban. Egy biztos, nem mostanában fogok visszamenni, majd maximum akkor, ha a CapaCity flottát lecserélik C2 GL-re!
Ennyi lett volna az írnivalóm, úgyhogy mindenkinek kívánok jó étvágyat az ünnepi vacsorához, békés karácsonyt, valamint sikerekben gazdag, boldog új évet!