Tulajdonképpen "Bobalt On Tour 2014" is lehetne a cím, de jómagam csak a logisztikai háttérországot biztosítottam a most már ténylegesen szomszéd Volános Oldalak főszerkesztőjének. :) Az ő ötlete volt, hogy egy 4 napos túra alatt egy nagy merítést végez a DAKK négy társcégének területén, mindezt megfejelve egy budapesti csavargással is. Az időjárás nem volt mindig partner ebben, de erre még vissza fogunk térni. Szépen összeállt az útvonalterv, amibe belefért két nap fotózgatás is Szegeden. Nem idevalósihoz képest nagyon frankó helyeket sikerült összegyűjtenie, alig-alig volt szükség a kiegészítéseimre. Az alábbiakban elregélendő út itinerjét pedig OMSI helyett, a fejadagnyi sör és/vagy cigi kombó elfogyasztása mellett (ilyet sose tegyetek!), terveztük, de néha magasról sz*rtunk bele és inkább az élet nagy megfejtéseiről beszélgettünk, majd lesz valami... :)
A "vasárnap reggel" című főellenség leküzdése után Hódmezővásárhely felé kormányoztuk francia hajónkat. Az első útba eső lelőhely a TESCO parkoló, a honvédségi szerződésesen forgolódó Szalai Buszos Neoplan megnyerte a beszavazó show-t a képgyűjteményünkbe:
Algyőn a megszokott DZA-031, FJU-310 párost útba ejtve jutunk el Hódmezőlázárhelyre. A Nap eddig rejtekén várta landolásunkat, hogy aztán a kiszemelt fotóhelyet elfoglalva segítse munkánkat. A kínálatra sem lehetett panasz: felvonult a fél szentesi C56 tartalékállomány, illetve ugyanezek vásárhelyi megfelelői:
A buszbemutató során feltűnik a székkutasi JAF-682 is. Oké, de alapvetően a HPD-083-nak kellene most itt lennie... Hirtelen nagy mosoly szállt arcomra, most végre meglesz a HPD is Székkutasról! :P Asszem mindenféleképpen ezek az apró örömök teszik szebbé az ilyen túrákat, és ahogy majd látni fogjuk, nem ez volt az utolsó ezen a napon.
A közelmúlt eseménye, hogy a kisszámú Ikarus 412 állomány is bevonult a főműhelybe. Az egyetlen szegedi példány mellett a vásárhelyiek is folyamatosan érkeznek vissza, immáron függönnyel:
Bár elfelednénk már az EMKE-t...
Az Ormos Ede utca már jó ideje a honvédségi járatok és a szezonális, mezőgazdasági munkásokat szállító buszok rejtekhelye. Vasárnap lévén a Szalai Buszos (és esetenként Áipli Buszos) kocsik nem álltak itt, helyettük viszont a makói ML-Busz egyik kocsiját találtuk meg.
Amit lehetett, azt megörökítettük, figyelmünket a vasút felé fordítottuk. Az M43-as autópálya Nagylakig tartó szakaszának építése miatt megszaporodtak a különböző magánvasúti gépek a környéken, ezek a szerelvényekkel Szeged felől érkezve, a személyszállító vonatoktól 2009-ben megfosztott Hódmezővásárhely-Makó szakaszon érik el a földeáki depót. A munka megállás nélkül zajlik, az állomáson két magánvasúti BoBo várta a közeledő felhőszakadást - csak mert az időjárás ismét nekivágott szerencsejátékába...
Ez itt most a KárpátVasút.hu :)
Ezek után apró levezetésnek jutott egy FHT-804 is a Volántól:
Jó hangulatban indulunk tovább Székkutasra, szól a Bobalt Records válogatása, egyszóval tökéletes a kedvünk. Vásárhelyről kiérve azonban az eddig csak fenyegetően sötét felhők kiontják magukból a 3 hete érlelt vízmennyiségüket. Kis híján meg kellett állnunk, mert olyan szinten nem lehetett előre látni, de végülcsak elértük Székkutast, majd leparkoltunk a 083 közelében. A zuhany mértéke is csökkent, de még mindig nem lehetett esernyő nélkül fotózni, pedig ez a téma most nagyon megér pár expót...
A háttérben IRL adatok láthatóak :)
Az öt darab nyolclábú E95 közül összesen kettő alszik külső telephelyen, de mindkettő megörökítése nehézkes, megy is érte az örömködés - főleg általam. :) Orosházáig beüt a szárazság, de sietni kell, mert Damoklész kardja sem függött ennél vészjóslóbban a levegőben...
A Körösös SL MAN-ek kifejezetten jól néznek ki még csíkok nélkül is:
Minden meglett, amire számítottunk, csak az orosházi Volánbuszos kocsi, IBN-622 hiányzott a placcról... A székkutasi eset képe rémlett fel (a fordacsere a vasárnap is dolgozó HPE-258-cal biztos), de innen, a szakadó eső közepéről nehéz volt ennél többet megállapítanunk. Következő állomásunk Nagymágocs: a központba érve egy Volánbuszos Intouro képe körvonalazódott ki a bokrok közt. HPE-258 volt az. :) A megfordulás előtt azonban egy Tiszás 415-ösbe botlunk:
Az egyesszámú lakhelye ennél sokkal unalmasabb :)
Szóval ott tartottunk, hogy egy újabb meglepetésautó következett:
A kislétszámú Tisza Volános Credo kontingens idevalósi tagja javított épp, de még mindig nem fogytak el a fotótémák - GUF-976 várt még ránk a falu végén:
Szentesre érve végre bő 4 óra után ismét láthattuk legfőbb égitestünket, a tároló végigfotózása után megnéztük, hogy mi nem fog jönni épp a vasúton... Csongrádon belefutunk egy BOP-329-be, a város határában pedig a rég nem látott GAU-707 várt. Örö' é' bódottá, ahogy a klasszikus mondaná. Tömörkény érdeklődés hiányában kimarad, helyette Bakson landolunk és meg is leljük a központi busztárolóhelyek egyikén az egykoron Makón honos HKE-982-t.
Itt egy kicsivel több kocsira számítottam, de ezzel sem lehetünk elégedetlenek. Következzék hát Alexandersdorf, ami már valójában város... Csak ez nem látszik rajta.
Igen, ez a volt szekszárdi oktatóbusz :)
De mielőtt ide került volna, még egy bő másfél évet Szegeden is eltöltött, rengeteget parkolva persze. A szépséges falusi városi buszállomáson HFF-741, mi pedig kávézunk egyet az amúgy teljesen üres presszóban. 'Falváról már csak egy köpésre van Szatymaz, a majdnem lakóhelyem. A fogadó előtt a törzskocsi, EOG-355 pihen a szokásos fa tövében. Nicsak, ott jön valami... :)
... és az a valami majd fordul tovább Zsombó felé
Egy újabb meglepetésautó a kollégának, hamarosan meg is találjuk a tökéletes fotóhelyet (és a megállóban várakozó csinos hölgyeket), majd felfejlődünk támadó alakzatba:
A zsombói összekötőt kihasználva megérkezünk egy igazi, szegedi agglomerációs településre. A falu rendezettségét hamar észre lehet venni, ahogyan a mögöttünk jövő kiskunmajsai bokorugrót is:
Csak a rend kedvéért: Zsombón 10-ből 9-szer FGM-320 várja az eltévedt buszfotográfust, minket is, pedig nem is tévedtünk el. (: Forráskúton nem akar megtörni az átok, a soklábú Rába megint nem ott áll, ahol az aktuális fényekkel jó lehetne. Csólyospálosra érve a csillagokat is leígértem Bobaltnak az ottani kocsik helyét és fotózhatóságát illetően. A hely bejött (sőt, mind a négy kocsi ott volt), a pozíciókkal már akadtak bajok... Utunkba zárásképpen egy Kiskunmajsát is illesztettünk - tekintettel a másnap reggeli munkakezdésre, innen már Szegednek fordítottuk a hajót. A templom mellett az egykoron hajdúsági SL 222 parkolt:
Vásárhely óta alig akadt vasút az optikánkra! - ezzel a felkiáltással fordultunk arccal és autóval a vasút felé. Az egykor szebb napokat és igazi mozdonyokat is látott 155-ös vasútvonalon ma az orosz Pusztametrók az uralkodók. Legnagyobb örömünkre negyed órán belül két Usgyi is tiszteletét teszi Kiskunmajsán.
A másik is ugyanígy nézett ki :)
Ez jó mulatság volt, ugye? :)