Közlekedési Osztály

Facebook

Keresés

Figyelj ránk:

Tovább a Facebook-ra

Érdemes megnézni

  • Aaron-Művek
  • bobalt.hu
  • BusWorld blog
  • Busport Online
  • Busztípusok
  • Csengessünk Blog
  • CsigaOvi-blog
  • Győri Buszok Katalógusa
  • Gábrisvitéz
  • HBweb
  • Hajmási Tibor honlapja

Címkék

alba volán (9) alfabusz (13) alfa regio (9) autosan (6) bács volán (5) bakony volán (5) bécs (7) bkv (7) blaguss (6) budapest (5) credo (38) dakk (16) ddkk (5) dr.richard (5) eag (30) gemenc volán (10) honvédség (5) ikarus (65) Ikarus (6) irisbus (21) irizar (11) isuzu (5) iveco (7) kapos volán (7) karosa (10) kisalföld volán (12) kmkk (6) kunság volán (12) magán (36) man (53) máv (18) mercedes (32) mercedes-benz (35) műszakváltás (8) neoplan (17) pannon volán (7) partiscum busz (5) postbus (5) rába (19) scania (5) setra (38) siemens (5) skoda (8) solaris (11) sor (7) tatra (6) tisza volán (13) van hool (6) vasút (20) vértes volán (8) volánbusz (22) volvo (48) wien (7) zala volán (6)

Egyéb

Csak egy újabb bécsi poszt...

Csak egy újabb bécsi poszt...

›
Csak egy újabb bécsi poszt...

2014/8/14 : Száguldó fotóriporter Szólj hozzá!

... Ikarusok majd később. (:

Az a helyzet, hogy a K.u.K. fővárost nagyon a szívünkbe zártuk, én személy szerint már vagy 10 évvel ezelőtt, amikor még sulinetes koromban először kirándultam erre. Soondee úr májusban egy jót csengetett arrafelé, a bőséges fotótéma miatt adta magát, hogy június végén én is kilátogassak vele egy újabb napra. Egy típusbúcsúztató is jutott erre az alkalomra: a város első alacsonypadlós autóbuszai, a Gräf & Steyr NL 205 és NG 235-ös típusok búcsúztak a fővárostól. Helyükre a a jövő közlekedését jelentő Ikarus 280.49-esek korszerűtlen és elmaradott Mercedes Citaro C2-k, illetve a Localo távoli rokonai, a teljesen elmaradottnak számító hibrid meghajtású Volvo 7900-asok álltak be. Lássuk, mit is adtak nekünk a rómaiak a bécsiek!

nyitókép

Mint minden, vonattal megtett bécsi út, ez is a Südtiroler Platzon kezdődött. Az már kevésbé volt szokásban, hogy előző este frissen államvizsgázott barátainkat ünnepeljük, így az ünnepléssel egybekötött csapatépítő sörözés fáradtságait nem teljesen kipihenve nyúltam a gép után. Ennek eredményeként több érdekességről is sikerült lemaradnom (ez általában jellemezte a napomat), de ezt a gyanúsan "selejtsoros" Setrát már nem hagytam ki:

P1540968" 'Morgen, ist es ein ex PostBus?"

Aki nem olvasta, vagy már nem emlékszik az Aaron-Művek ugyanerről az útról szóló posztjára, az további képeket tekinthet meg a Déltiroli térről, én inkább a következő helyünkre, a Karsplatzra váltanék. A Ring Tram sikeres bebukása után felszálltunk egy hibrid Volvora (nem, csakazértsem Rába!), majd 10 perc ácsorgás után elindultunk, hogy aztán egy megálló múlva le is szálljunk. Logikus, tudom. :D 
Megérkeztünk a Schwarzenegger Schwarzenbergplatzra, két villamos között ilyen és ehhez hasonló turistabuszok közül lehetett válogatni:

P1540977Osztrák Setra helyett egy spanyol felségjelű Irizar

Egy SGP E2 ugyaninnen:

P1540979

A sok bebukott 500-as Setra miatt már az érvagdosáson gondolkodtunk, de végül még vártunk egy keveset. Ennek köszönhetően lett egy értékelhető fotó az egyik hibridről:

P1540987Ebben a közegben visszalépésnek érzem a típust, de idehaza nem bánnám, ha jobban elterjedne

ULF-ok is előfordulnak errefelé, egy fotó erejéig emlékezzünk meg erről a kétes hírnevű termékről:

P1540988D-Day

A badeni HÉV megállójáig elkövetett szerencsétlenkedéseinket inkább nem részletezném, a Facebook oldalunkon már szerepelt angol Setrát viszont ide is beszúrnám, annyira király téma:

P1540989Rossz helyre került a névtábla!

Sikeresen felszálltunk az egyik blog által csak "Tram-train jellegű cuccnak" tituált, a Wiener Lokalbahnen által üzemeltetett GT8-asra, majd egészen Wien-Meidlingig utaztunk vele. Néhány, kevésbé sikeres próbálkozás után továbbálltunk az 57A vonalra, ahol is az akkor még alig két napja üzembe állított szóló C2-esek közül vártunk meg néhányat:

P1540992Idehaza nagy kihívás egy olvasható kijelző beszerzése, itt alapvető elvárás

A változatos villamosfelhozatalból egy miskolci villamost választottam:

P1540993

 

Szóló Citaro kipipálva, de mi a helyzet a csuklósokkal?

P1540996Hibátlan :)

Ottakringben most sem ittunk Ottakringert, hanem a vonal egy másik szakaszán, a Flötzersteigen táboroztunk le, hogy újabb csuklós C2-ket vadásszunk magunknak. 

P1540998

Kis túlzással állíthatom, hogy a vonalat végigvártuk, így hát ideje volt csillapítani éhségünket. Erre a már kiválóan bevált, a Ringen tanyázó büfét választottuk, a finom pizzaszelet elfogyasztása közben gyönyörködtünk a hölgyekben, mert belőlük is volt/van téma bőven. :) Igaz, hogy ma még nem sikerült összefutnunk a búcsúzó típussal, de ebéd után sikeresen megörökítettünk egyet a következő típusbúcsúztató alanyai közül:

P1550009Siemensstraße

Ez már egy másik dimenzió, ahol 3 éven belül selejtéretté válnak 2003-as évjáratú autóbuszok... Igaz, hogy az LPG technológia kiváltását is szeretnék minél előrébb hozni osztrák barátaink, azonban nincsenek kétségeim afelől, hogy dízelüzemű változat esetén is ugyanígy cselekednének. Most pedig heves dobpergés:

P1550014Íme, az "ünnepelt"

Néhány szó a típusról a "Bkv-és" rajongók kedvéért:  a típus szóló változatát 1992 és 1999 között gyártották Floridsdorfban, a csuklósok ennél egy kicsivel fiatalabbak (1998 és 2001 között készültek). A típus a Volvo B10L Steyr SN12 megfelelője, ezzel a G&S típusjelzéssel azonban csak az osztrák főváros számára készültek autóbuszok. A selejtezett példányok közül több kezdett új életet Lengyelországban, Romániában, vagy más, kelet-európai államban.

A hely király, még maradnánk, de a háttérben 2 percenként elzúgó, napsütötte gépek látványából arra következtetünk, hogy volna még mit keresgélni azon a környéken... Mire odaértünk, a 14 órási rajzásra érkező helyközi járatok mindegyike elfogyott, a villamosok mellett talán csak ezt a Citaro-t fotóztuk:

P1550020Hapciék (Gscwindl) bevásárlójárata

A mai napra még egy kötelező helyszínt irányoztunk elő magunknak: Leopoldau városrész a búcsúzó Steyrek utolsó territóriuma. Előtte azonban kirándultunk egyet, Rennbahnweg metróállomásáig utaztunk, hogy szóló Stefivel találkozhassunk. Sajnos nyárra Lion's City-t mellékeltek a 25A-ra, így nem vártuk meg azt a kemény két kocsit, ami a napi kiadást jelentette... Mivel a tervezettnél hamarabb érkeztünk vissza Leopoldauba, így keresgélni kellett, hogy hol lehet jó fotókat készíteni. Szokásunkhoz híven találtunk is egyet - bár NG 235 itt épp nem jár, de ezt egy cseppet sem bántuk:

P1550026Richiék sportosra veszik a figurát

A további két menetrendi indulást már egy utcával odébb, Leopoldau és a pusztaság határában lőttük meg:

P1550034Ez pedig a Dr. úrék selejtsora... Hülyék ezek az osztrákok... :D

A kertvárosi rész nem vált be, de a híres Gerasdorferstrasse-i pusztaság igen - az előzmények fényében az egész napot külterületeken kellett volna töltenünk. :) Na de itt már akadt jó fény és Stefi is:

P1550040Stréberfalva

Egy utolsó kísérletet tettünk a 30A-n pörgő szóló példány megörökítésére, de sajnos az időnkbe már nem fért bele, hiába céloztuk meg az utolsó REX-et hazafelé... Minden bécsi kirándulást keretbe foglal a Südtiroler Platz, így hát zárásképp körbenéztünk ott is.

P1550052A flottafény lemaradt, cserébe még szinte új volt a gumiabroncs

Az elmaradhatatlan osztrák-koszovói utazási iroda, a Bici Com egyik, még egész jó állapotú S 315-jével zárhattuk a napot:

P1550075Igazi Jürgen Reisen flottafény :))

Folytatás októberben, a Tramway Tag-on.

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Őrségváltás a háromtengelyeseknél Őrségváltás a háromtengelyeseknél

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr456590645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard