Újabb poszt, és ismételten határainkon túlról, hisz foglalkozni kell a külföldi közlekedéssel is. Magához a túrához kicsit tekerjük vissza a naptárat, mondjuk úgy két hónappal, ekkor kerekedtünk ugyanis fel Aaron kollégával, hogy megtekintsük a Bécsben bő fél év alatt végbement változásokat. Mivel jómagam másodszor vágtam neki Bécsnek, így a túravezető szerepét ismételten Aaron öltötte magára, nekem csak egy kérésem volt, mégpedig, hogy Rampini-t akarok fotózni! =D
Az osztrák főváros elérése most is úgy zajlott, mint az ősszel, 6.48-as rajkai személy, majd Hegyestől pedig REX. Egy hatalmas csoda (vagy csak egy szerencse) folytán megvalósult a közös peronos átszállás! 10 pont a Griffendélnek MÁV-nak! Útközben láthattuk, hogyan építenek vasutat sógorék, ugyanis a komplett bruck-i állomás helyén egy kráter tátongott, de mellette zavartalan vasúti közlekedést biztosítva! De ugyebár ez korszerűtlen és veszélyes, mint igen sok minden amit arrafelé alkalmaznak.
A főpályaudvarra való begördülés után megcéloztuk a helyközi/nemzetközi buszállót a Südtiroler platz-on, ami az örökös bécsi napindító.
"Csak" egy Postbus-os Integro...
Generációk egymás között, avagy a Blaguss új E6-os emeletese, és a Bici-ék már ősszel
is fotózott "vezérgépe"!
Irány az aluljáró, megvettük a "bevásárlójegyeinket", majd U1-el máris a Reumannplatz-on voltunk.
Most már a legöregebb járművek a bécsi közösségi közlekedésben, a maguk 10 éves korukkal!
A számos változás közül, mely végbement Bécsben, az egyik, hogy év elején a 7A és a 35A viszonylaton forgalomba álltak a Wiener Linien Euro VI-os csuklós Mercedes Citaro2-esei.
Reumannplatz-tól indul a 7A, így adta magát, hogy ezen a vonalon kapjunk lencsevégre néhány példányt. A viszonylattal kapcsolatban, csak azt tudnám megemlíteni, hogy nálunk ilyen utcákba és kereszteződésekbe nem hogy csuklóst, de még buszt se küldenének! De itt működik a közlekedési kultúra...
A WiLi-s gépek előtt még Fortuna meglátogatott minket, és az objektívek elé sodorta őket:
Zsír új verdával gyerekszállítás! Korszerűtlen és veszélyes...
Kimondottan jól áll nekik az új flottafény. Ja igen azt is kaptak, ha nem említettem volna!
Nagyjából sikerült is végiglőni az ott szolgálatot teljesítő buszokat (de nem ez volt az elsődleges cél), így továbbálltunk a meidling-i vasútállomáshoz. Itt aztán meglepődve tapasztaltuk (bár inkább Aaron volt meglepődve), hogy már a 62A-n is Citarokkal szolgáltat a WL, ezért néhány kép erejéig maradtuk a környéken.
A meglepődés oka, és egy buzizászlós ULF.
Időközben feltűnt ez a 'tremtréjn' cucc is.
És ha már a kötöttpálya, akkor íme a Bécs - Moszkva járat.
Április óta már a 48A is egy forgalmi kivételével teljes egészében Mercedesekkel van adva, így a napunk következő állomása a Spiegelgrundstraße és a Flötzersteig kereszteződése, ahol a nap addigi részének 10 pontos képei kerültek a memóriakártyákra.
Szokatlan dolog, hogy úgy mész haza este, hogy egy gkv se küldött el melegebb éghajlatra!
Fortuna ismét csak mellénk szegődött, és jött egy kék villogós Integro.
Mint említettem, volt egy kakukktojás!
Ebédidő körül jár az óra, így bemásztunk a Ringre, ahol a már lassan számomra is szokásossá váló pizza elfogyasztása után megnéztük mit tartogat a helyi "Liget". Ikarus nem volt.... ='(
De volt helyette egy brit Volvo!^^ Hát nem sokkal jobb? (:
Csak, hogy ne felejtsük el Balguss-ékat sem.
Komolyan kezdtük pofátlanul érezni magunkat ennyi 500-as Setra után.
A poszt elején említette, hogy egy kérésem volt a nappal kapcsolatban, mégpedig, hogy lőjünk Rampinit. Így átgördültünk a Schwarzenbergplatz-ra.
Nekem is lett végre szép, egyedi fotóm!
Nem nem csatolva jár az E2-es az ULF-al.
Ottjártunk előtt néhány nappal álltak forgalomba a Wiener Linien hibrid nemRába-Volvo 7900-asai a 4A-n. Fotóhellyel úgy voltunk, hogy maximum megyünk egy kört a vonalon és úgyis adódik valami, de a Rampini fotózásának köszönhetően meg is pillantottuk a fotóhelyünket. Mint utóbb kiderült pont a Volvok voltak a legjelentéktelenebb járművek. =D
Amiért eredetileg kiálltunk fotózni...
...és az egyik ami miatt okafogyottá váltak a hibridek!
Várost nézni ilyennel is lehet. Mellesleg igen attraktív hölgyemény ült a volánnál!
Miután meglett mind a négy hibrid, és már vagy a hatodik 500-as Setra fordult be a Lothringerstraße-ra, úgy döntöttünk, hogy felkeressük a bécsi utcákról hamarosan kikopó Gräf&Stift-eket. Ezt a város nagyjából másik felén tudtuk megtanni, de mivel ezeket a Volvokat is ki akartuk próbálni, így természetesen nem a legrövidebb úton értünk el Siemensstraße-hoz.
Kipróbáltuk, nem hatotta meg semelyikőnket sem, maradunk inkább az EvoBus termékeinél.
Igen, ott így néz (nézett) ki a selejtsor!
Mivel a 30A-n két busz között megírhattunk volna egy pár száz oldalas könyvet, illetve itt csak szólókkal találkoztunk, így inkább továbbálltunk megkeresni a csuklós "testvéreiket". Ez Großjedlersdorf központjában sikerült is, hiszen a 32A ezekkel volt kiadva. Itt már tényleg csak "kóvályogtunk", hogy hátha lesz valahol fotóhely. És lett! Igaz csak egy szűk óra múlva lettek jók a fények, de addig megnéztük Leopoldauba mi a helyzet.
29A-n sikerült kifogni a nap "legállatabb" (természetesen jó értelemben) sofőrjét, aki miután észrevett minket egy szelet rántott hússal vagy kenyérrel (mi sem tudtuk eldönteni) kezdett el integetni. Kész, úgy éreztük innen kell hazamenni.
Időközben jók lettek a fények a 32A kiszemelt részén, így itt volt az idő, hogy visszamásszunk.
Egy dolgot akartunk volna még útba ejteni eme napon, mégpedig az U2-es új szakaszát, kint a pusztában. De ez sajnos idő hiányában elmaradt, lesz még erre lehetőség, hiszen Bécs jó hely és még oda menni kell.
Így kényelmes tempóban megközelítettük a Főpályaudvart és haza talenteztünk Győrbe.
Ennyi lettem volna, balra el! Pá. ;)