Közlekedési Osztály

Facebook

Keresés

Figyelj ránk:

Tovább a Facebook-ra

Érdemes megnézni

  • Aaron-Művek
  • bobalt.hu
  • BusWorld blog
  • Busport Online
  • Busztípusok
  • Csengessünk Blog
  • CsigaOvi-blog
  • Győri Buszok Katalógusa
  • Gábrisvitéz
  • HBweb
  • Hajmási Tibor honlapja

Címkék

alba volán (9) alfabusz (13) alfa regio (9) autosan (6) bács volán (5) bakony volán (5) bécs (7) bkv (7) blaguss (6) budapest (5) credo (38) dakk (16) ddkk (5) dr.richard (5) eag (30) gemenc volán (10) honvédség (5) Ikarus (6) ikarus (65) irisbus (21) irizar (11) isuzu (5) iveco (7) kapos volán (7) karosa (10) kisalföld volán (12) kmkk (6) kunság volán (12) magán (36) man (53) máv (18) mercedes (32) mercedes-benz (35) műszakváltás (8) neoplan (17) pannon volán (7) partiscum busz (5) postbus (5) rába (19) scania (5) setra (38) siemens (5) skoda (8) solaris (11) sor (7) tatra (6) tisza volán (13) van hool (6) vasút (20) vértes volán (8) volánbusz (22) volvo (48) wien (7) zala volán (6)

Egyéb

Szkájblú uRALom

Szkájblú uRALom

›
Szkájblú uRALom

2014/5/28 : Száguldó fotóriporter Szólj hozzá!

... avagy egy újabb "Bkv-és" poszt.

Megnyugtatom a Kedves Olvasót, nem adtuk alá a színvonalat. Ezzel a beköszönéssel csak a mostanság terjedő helyesírási hibák egyikére szerettem volna felhívni a figyelmet, mert az MTA nem szentel figyelmet a sok tizenévesre, aki nem tudja leírni hőn szeretett közlekedési társaságának nevét (sem). Sokan temetik a budapesti tömegközlekedést, mondván hogy nem lehet majd 2078-ban is rongyos lemezelésű 280-assal, illetve jakuzzimedence tetejű 415-tel utazni... Őket igazán sajnálom, engem viszont most kezd el újból érdekelni fővárosunk járműparkja. A közelmúlt történései kapcsán csak a fejemet kapkodtam: új buszok, új buszok, ja és új buszok. A BKK megjelenése elindított egy reformfolyamatot, mely ha nem siklik félre, még nagy eredményeket is produkálhat. Ennek hozadékaként a BKV állományát is igyekeznek gatyába rázni, több-kevesebb sikerrel. 

nyitókép

Ez a szép márciusi hétvége rendkívül mozgalmasra sikeredett: a szombati napot követte egy eredményes Tolna megyei kalandozás, melyről előbb-utóbb sikerül is posztot írnom... :D A KözlekOsztály azonban szorgalmasan dolgozott szombaton is: míg Soondee az Autó-Motor Tuning Show-n exponált, jómagam pedig a fővárost járva képeztem fényt. Útitársam volt a már sokat emlegetett Bobalt a szomszédból. :) A reggelt a Nagytétényi úton kezdtük, a környéken hétvégéken abszolút túlsúlyba került a VT-Transman Arriva. De ez nem baj, elsődleges célunk a BKK fő udvari beszállítójának dokumentálása volt. 

P1520311A jól ismert C2-es Citarok már otthonosan mozognak errefelé

A BKV törzsállománya is képviseltette magát, a csepeli reláción előfordult IK 435 is:

P1520317

Néhány Localo és kocka MAN-t leszámítva Mercedes fölény, plusz a Nap is mozgott már annyit, hogy továbbállhassunk. Nem megyünk messze, a Háros utcai kereszteződésnél folytatjuk:

P1520326A Tezenis lányka lehetne szebb is...

 Az "üzemképesre" nyúzott Fok-Gyem kijelzőn már meg sem lepődünk, figyelmünket inkább a következő eresztésre fordítjuk:

P1520331BKK Busz, BKK Taxi - egy új korszak jelei

A Citarok szépek, de mennünk kell tovább, így hát hallgatunk az Ének Iskolája plakát szavára. :) Már így is megcsúszott az ütemterv, a Savoya Parkhoz nem éppen a megfelelő időben érkezünk. A háttér viszont csodás és a Nap is még úgy ahogy jól sütött:

P1520336

P1520339Hopp, egy SL 223! Ráadásul kijelzős... :P

Nem mellékesen a hamarosan búcsúzó kocka MANkók miatt is fáj a fejem, mivel még volna belőlük mit levadászni... Hétvégén elég kevés példány dolgozik, helyettük jóval gyakrabban érkeztek a veldhoveni eredetű 7700-asok:

P1520341

A fények romlásával itt kellett hagynunk ezt a helyet, a Kosztolányi Dezső teret választottuk következőként. Azonban a budafoki kocsiszínnél úgy döntöttünk, megállunk és fotózunk villamost, mert Bobaltnak épp erre volt szüksége. :)

P1520353

A dél-budai kocsikat már kívülről fújom, így nem lepődtem meg, hogy ugyanazok a kelenföldi és budafoki állományú ICS-k kavartak ezen a szép napos szombaton is az öreg vágányokon, mint 2007 óta bármikor. A velük párhuzamosan futó Arrivás vonalakon viszont pörögtek a hiányzó szóló Citarok, köztük a frankfurti eredetűek is:

P1520367Intermodális fotó bezzeg nem jött össze...

Sikerült a tervezettnél több időt itt tölteni, így a Kosztira már jó nagy késéssel értünk oda. Nem egy álomhely, de pörög az élet és most nekünk ez kellett.

P1520379Szomorú Szamuráj

P1520385Feminin domborulatok, ez a Localo

Egy román Irisbus Arway is befutott, szemmel láthatóan nem ide szeretett volna kilyukadni... Közelebbről azonban a "Különjárat" tábla jelezte, nem ősi dák hegyipásztorok utaztak rajta. :)

P1520410

Az M1 felől érkező irány lassan fényt veszített, figyelmünk azonban a Bartók Béla út felé fordult. Itt aztán van minden: az elitvonalon 200-as, 400-as, Volvo és persze C2. Bónuszként a "Bkv-és" 153 és 240, valamint az Arrivás 87, 187 vonalak fotózhatók. Ja és van még villamos is. (:

P1520421A 2006-os szállítás első példánya

P1520432Ő meg nem az :)

P1520459Aabenraaaaaa :)

Az egykori vonalspecifikus 280-asok közül még mindig akadnak errefelé:

P1520469

Kérésemre innét a Városligetbe vezetett utunk. Odafelé még sikerült belefutni valamilyen rendezvénybe, illetve az azt kísérő útlezárásba, de szerencsésen túljutottunk rajta. Kezdésnek egy 412T, mert az kell:

P1520476

Csuklóssal ez idő alatt sajnos nem találkoztunk, ahogyan a ligetBEN sem volt semmi érdekes. Már majdnem vissza is fordultunk, amikor befutott ez:

P1520481A tető még ép...

Nyilván ez a kocsi is mindenkinek megvan, csak a magunkfajta vidékinek új dolog. :D Nyah, ha már itt voltunk, vártunk még 1-2 buszt. A budapesti városnéző cégek kínálata megunhatatlan:

P1520488A sok használt kotla között üdítőleg hatnak ezek az új Unvi Urbisok

A liget után következzék Káposztásmegyer. A metró nélkül maradt városrész hétvégi buszforgalmát emelte a 14-es villamos operatív pótlása, de sajnos pont addigra ért véget a dolog, mire letáboroztunk fotóhelyünkön... Nagy örömünkre a VT itt is jelen van, ráadásul Localoval. :)  

P1520494

Nem használják ki a Localoban rejlő lehetőségeket, pedig a Nógrád Volán óta tudjuk, hogy ez az igazi univerzális autóbusz :D

Két 20-as között pedig át-át sétáltunk a szobi vonal mellé. Természetesen semmi kuriózum nem jött (leszámítva egy LTE-s gépmenetet), de egy Indóház stílusú fotó azért összejött:

P1520496Mehet a Hírek rovatba?

Időközben helyreállt a rend is a 14-esen:

P1520500E' már bizony FUTÁR-os

Előre megírt forgatókönyvünk eddig tartott. Egy gyors tanácskozást követően arra jutottunk, hogy a közelben lévő (I, mint irónia) Szent Imre teret is meglátogatjuk. A hétvégi pangást ellensúlyozta a csepeli HÉV Szöbörbönrélvéj (a számozását ne kérdezzétek) vágányzára miatti pótlás. Erről mi nem tudtunk, így fotóhelyet se néztünk rá, bent a központban pedig már elég laposan járt az égitest. Helyette a tárolón pihenő "Volán buszok" megörökítésén túl vártunk néhány VT-s kocsit is:

P1520510

Itt már tényleg időszerű lett volna berekeszteni a fotózást, de útban az M1 felé még egy hirtelen ötlettől vezérelve benéztünk Buddhaörsre is, nem hiába. A még a VT-Transman korszakban itt futó, kétes állapotú Citók helyett a Homm Kft MB Sprinter Cuby City Line kisbuszai dolgoznak a 289/290-es vonalakon.

P1520515

P1520516

A nap ténylegesen utolsó képe pedig a vöröslő fényekben fürdőző végállomásról készült:

P1520522

 

Folytatás: hamarosan.

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Őrségváltás a háromtengelyeseknél Őrségváltás a háromtengelyeseknél

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr786210217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard