... avagy egy újabb "Bkv-és" poszt.
Megnyugtatom a Kedves Olvasót, nem adtuk alá a színvonalat. Ezzel a beköszönéssel csak a mostanság terjedő helyesírási hibák egyikére szerettem volna felhívni a figyelmet, mert az MTA nem szentel figyelmet a sok tizenévesre, aki nem tudja leírni hőn szeretett közlekedési társaságának nevét (sem). Sokan temetik a budapesti tömegközlekedést, mondván hogy nem lehet majd 2078-ban is rongyos lemezelésű 280-assal, illetve jakuzzimedence tetejű 415-tel utazni... Őket igazán sajnálom, engem viszont most kezd el újból érdekelni fővárosunk járműparkja. A közelmúlt történései kapcsán csak a fejemet kapkodtam: új buszok, új buszok, ja és új buszok. A BKK megjelenése elindított egy reformfolyamatot, mely ha nem siklik félre, még nagy eredményeket is produkálhat. Ennek hozadékaként a BKV állományát is igyekeznek gatyába rázni, több-kevesebb sikerrel.
Ez a szép márciusi hétvége rendkívül mozgalmasra sikeredett: a szombati napot követte egy eredményes Tolna megyei kalandozás, melyről előbb-utóbb sikerül is posztot írnom... :D A KözlekOsztály azonban szorgalmasan dolgozott szombaton is: míg Soondee az Autó-Motor Tuning Show-n exponált, jómagam pedig a fővárost járva képeztem fényt. Útitársam volt a már sokat emlegetett Bobalt a szomszédból. :) A reggelt a Nagytétényi úton kezdtük, a környéken hétvégéken abszolút túlsúlyba került a VT-Transman Arriva. De ez nem baj, elsődleges célunk a BKK fő udvari beszállítójának dokumentálása volt.
A jól ismert C2-es Citarok már otthonosan mozognak errefelé
A BKV törzsállománya is képviseltette magát, a csepeli reláción előfordult IK 435 is:
Néhány Localo és kocka MAN-t leszámítva Mercedes fölény, plusz a Nap is mozgott már annyit, hogy továbbállhassunk. Nem megyünk messze, a Háros utcai kereszteződésnél folytatjuk:
A Tezenis lányka lehetne szebb is...
Az "üzemképesre" nyúzott Fok-Gyem kijelzőn már meg sem lepődünk, figyelmünket inkább a következő eresztésre fordítjuk:
BKK Busz, BKK Taxi - egy új korszak jelei
A Citarok szépek, de mennünk kell tovább, így hát hallgatunk az Ének Iskolája plakát szavára. :) Már így is megcsúszott az ütemterv, a Savoya Parkhoz nem éppen a megfelelő időben érkezünk. A háttér viszont csodás és a Nap is még úgy ahogy jól sütött:
Hopp, egy SL 223! Ráadásul kijelzős... :P
Nem mellékesen a hamarosan búcsúzó kocka MANkók miatt is fáj a fejem, mivel még volna belőlük mit levadászni... Hétvégén elég kevés példány dolgozik, helyettük jóval gyakrabban érkeztek a veldhoveni eredetű 7700-asok:
A fények romlásával itt kellett hagynunk ezt a helyet, a Kosztolányi Dezső teret választottuk következőként. Azonban a budafoki kocsiszínnél úgy döntöttünk, megállunk és fotózunk villamost, mert Bobaltnak épp erre volt szüksége. :)
A dél-budai kocsikat már kívülről fújom, így nem lepődtem meg, hogy ugyanazok a kelenföldi és budafoki állományú ICS-k kavartak ezen a szép napos szombaton is az öreg vágányokon, mint 2007 óta bármikor. A velük párhuzamosan futó Arrivás vonalakon viszont pörögtek a hiányzó szóló Citarok, köztük a frankfurti eredetűek is:
Intermodális fotó bezzeg nem jött össze...
Sikerült a tervezettnél több időt itt tölteni, így a Kosztira már jó nagy késéssel értünk oda. Nem egy álomhely, de pörög az élet és most nekünk ez kellett.
Feminin domborulatok, ez a Localo
Egy román Irisbus Arway is befutott, szemmel láthatóan nem ide szeretett volna kilyukadni... Közelebbről azonban a "Különjárat" tábla jelezte, nem ősi dák hegyipásztorok utaztak rajta. :)
Az M1 felől érkező irány lassan fényt veszített, figyelmünk azonban a Bartók Béla út felé fordult. Itt aztán van minden: az elitvonalon 200-as, 400-as, Volvo és persze C2. Bónuszként a "Bkv-és" 153 és 240, valamint az Arrivás 87, 187 vonalak fotózhatók. Ja és van még villamos is. (:
A 2006-os szállítás első példánya
Az egykori vonalspecifikus 280-asok közül még mindig akadnak errefelé:
Kérésemre innét a Városligetbe vezetett utunk. Odafelé még sikerült belefutni valamilyen rendezvénybe, illetve az azt kísérő útlezárásba, de szerencsésen túljutottunk rajta. Kezdésnek egy 412T, mert az kell:
Csuklóssal ez idő alatt sajnos nem találkoztunk, ahogyan a ligetBEN sem volt semmi érdekes. Már majdnem vissza is fordultunk, amikor befutott ez:
Nyilván ez a kocsi is mindenkinek megvan, csak a magunkfajta vidékinek új dolog. :D Nyah, ha már itt voltunk, vártunk még 1-2 buszt. A budapesti városnéző cégek kínálata megunhatatlan:
A sok használt kotla között üdítőleg hatnak ezek az új Unvi Urbisok
A liget után következzék Káposztásmegyer. A metró nélkül maradt városrész hétvégi buszforgalmát emelte a 14-es villamos operatív pótlása, de sajnos pont addigra ért véget a dolog, mire letáboroztunk fotóhelyünkön... Nagy örömünkre a VT itt is jelen van, ráadásul Localoval. :)
Nem használják ki a Localoban rejlő lehetőségeket, pedig a Nógrád Volán óta tudjuk, hogy ez az igazi univerzális autóbusz :D
Két 20-as között pedig át-át sétáltunk a szobi vonal mellé. Természetesen semmi kuriózum nem jött (leszámítva egy LTE-s gépmenetet), de egy Indóház stílusú fotó azért összejött:
Időközben helyreállt a rend is a 14-esen:
Előre megírt forgatókönyvünk eddig tartott. Egy gyors tanácskozást követően arra jutottunk, hogy a közelben lévő (I, mint irónia) Szent Imre teret is meglátogatjuk. A hétvégi pangást ellensúlyozta a csepeli HÉV Szöbörbönrélvéj (a számozását ne kérdezzétek) vágányzára miatti pótlás. Erről mi nem tudtunk, így fotóhelyet se néztünk rá, bent a központban pedig már elég laposan járt az égitest. Helyette a tárolón pihenő "Volán buszok" megörökítésén túl vártunk néhány VT-s kocsit is:
Itt már tényleg időszerű lett volna berekeszteni a fotózást, de útban az M1 felé még egy hirtelen ötlettől vezérelve benéztünk Buddhaörsre is, nem hiába. A még a VT-Transman korszakban itt futó, kétes állapotú Citók helyett a Homm Kft MB Sprinter Cuby City Line kisbuszai dolgoznak a 289/290-es vonalakon.
A nap ténylegesen utolsó képe pedig a vöröslő fényekben fürdőző végállomásról készült:
Folytatás: hamarosan.