Közlekedési Osztály

Facebook

Keresés

Figyelj ránk:

Tovább a Facebook-ra

Érdemes megnézni

  • Aaron-Művek
  • bobalt.hu
  • BusWorld blog
  • Busport Online
  • Busztípusok
  • Csengessünk Blog
  • CsigaOvi-blog
  • Győri Buszok Katalógusa
  • Gábrisvitéz
  • HBweb
  • Hajmási Tibor honlapja

Címkék

alba volán (9) alfabusz (13) alfa regio (9) autosan (6) bács volán (5) bakony volán (5) bécs (7) bkv (7) blaguss (6) budapest (5) credo (38) dakk (16) ddkk (5) dr.richard (5) eag (30) gemenc volán (10) honvédség (5) Ikarus (6) ikarus (65) irisbus (21) irizar (11) isuzu (5) iveco (7) kapos volán (7) karosa (10) kisalföld volán (12) kmkk (6) kunság volán (12) magán (36) man (53) máv (18) mercedes (32) mercedes-benz (35) műszakváltás (8) neoplan (17) pannon volán (7) partiscum busz (5) postbus (5) rába (19) scania (5) setra (38) siemens (5) skoda (8) solaris (11) sor (7) tatra (6) tisza volán (13) van hool (6) vasút (20) vértes volán (8) volánbusz (22) volvo (48) wien (7) zala volán (6)

Egyéb

Zalai dagonyázás

Zalai dagonyázás

›
Zalai dagonyázás

2014/4/22 : Soondee Szólj hozzá!

Mint azt már olvashattátok eme blog keretein belül, az évet igen erősen északon indítottuk, ráadásul két felvonásban, így éppen itt volt az ideje, hogy kicsit délebbre is elnézzünk, de ezúttal az országhatáron belül maradtunk. Mellékesen jegyzem meg, hogy a két felvonás közötti "szünetben" a szerkesztőség útba ejtette a Viharsarkot is, ahonnan Facebook oldalon már láthattatok néhány pikcsőrt. 

001 nyito

Egy az idők végezetéig titkosított péntek este és egy fejfájós szombat után vasárnap reggel hajnalban szakadó esőben útnak eredtünk megkeresni Zala megye rég elveszett helyközi közlekedését! Az indulást úgy időzítettük, hogy az első fények Noszlopon érjenek minket, ahol papír szerint egy Credo és egy 260-as alszik a kocsma előtt. Nos hatalmas szerencsénkre egyik sem volt a helyén, de legalább a napindító kávé finom volt. Az életet adó koffein elfogyasztása után Devecser felé vettük az irányt, hátha találunk valamit a buszállón. Ám még mielőtt kiértünk volna Noszlopról, sikerült elkészíteni a nap első fotóját!

002 gxd259Soha rosszabb kezdést!

Devecserre beérve azt láttuk, hogy nem láttuk a buszállomást, majd, mint kiderült pár utcával odébb paterolták a komplexumot. Az eső rendíthetetlenül esett és eme placc is csak egy két szarlétrát tartogatott.

003 kxy291E Bakonyos példány mellett egy Somlós is pihent pár kocsiállással odébb.

Innen tovább Sümeg érintésével Zalaszentgrót felé indultunk. Menet közben Káptalanfán találtuk az alábbi kotlát:

004 lkc087Egy tájképet megért

A sümegi buszállomásra beérve ismét mérnökeink fantasztikus termékeibe botlottunk, amíg be nem futott egy eme EAG.

005 glb481Arányjavítás! :)

Ha már Zalázni indultunk Sümeg után átléptük a megyehatárt, ám Sümegcsehin még két Sómlós Credo "üdvözített" bennünket!

006 lnv399

'Szentgróton nagy nehezen sikerült megtalálnunk a buszállomást (hogy lehet egy buszállót így eldugni???), ahol végre normális verdák is kerültek az objektívjeink elé.

007 llh020Mivel is kezdhetném a Zalát, ha nem Setrával?

008 gty237Egészen jól indítottuk a zalai térséget!

Zalaszentgrótról Zalaegerszeg felé terveztük tovább menni Zalaszentlászló és Kehidakustány érintésével. Végül az útirányt tartottuk, de mivel sürgetett az idő, valamint a zalai úthálózaton nem nehéz eltévedni, így Zeget csak északról megkerültük, hogy néhány falut megnézzünk. Sok sikerrel nem jártunk, hisz abból a 4-5 kis zalai faluból csak Nagykutas tartogatott említésre méltót, így egy hosszabb autózós etap után végre megmozdult a fotómasina zárszerkezete.

009 hog566A kehidakustányi classic, a zalaszentlászlói társát láthattátok nyitóképünkön.

010 dud800Nagykutasi utcakép

Eddig igen termékenyre sikerült a nap, de február lévén sietnünk kellett, hisz hamar eljött az este. Az előbb már említett zalai úthálózat sajátossága miatt állandó partnerünk volt a navigáció. Ám a Google Maps alapú térképen Nokia vezérléssel sikerült egy kisebb kalandba keverednünk (innen jött a cím). Történt ugyanis, hogy Nagykutasról megcéloztuk Zalaboldogfát, de ehhez el kellett érnünk a 76-oshoz. Majd a navi mutatott egy a főútról egészen vállalhatónak tűnő murvás utat. Gondoltuk baj nem lehet, hisz egy erdészeti úton ma már közlekedtünk, annál rosszabb nem lesz. De lett! Emlékeztek, hogy mondtam, hogy reggel esőben indultunk? Na az már egy napja esett, és feláztatta ezt a csodás talajt. Végül nem lett senkinek semmi baja, és saját erőből kiszedtük a gépet a dagonyából, így egy jó sztorival távoztunk a helyszínről. Mondanom sem kell, hogy a feltételezett autó nem volt a helyén...

011 kmc044Hophop, helyközi járat!!!

Vaspör és Zalaháshágy érintésével - mindkét település két autóval gazdagította az amúgy sem szegényes gyűjteményt - értünk el Zalalövőre, ahol életünk legdrágább energiaitala mellett vettünk egy nagyobb lélegzetet és újraterveztük a nap hátralevő részét.

012 euk161Vaspör egyik autója, a másik a DUD-877 volt.

013 gty223Egy Regio társaságában kintaludtak Zalaháshágyon

Zalalövőn láttuk a nap talán negyedik járatban lévő helyközi járatát. Ezek szerint mégis létezik! Eddig úgy gondoltuk, hogy ez a zalai helyközi közlekedés olyan, mint a Jeti, hogy mindenki beszél róla, de senki nem látta még!

Az újratervezés sikeres volt, és így arra jutottunk, hogy végigcsapatunk a 86-oson Lentiig, így Őriszentpéter és környéke kimaradt, de több mindenben reménykedtünk Lenti környékén. Lenti előtt még benéztünk Pórszombatra, ahol egy háromtengelyes Setrát találtunk Budapestre táblázva (nem nagyon meglepő...).

014 dud879n+1. kéccázas mára, de hol vannak a Setrák?

015 jdy557

016 kmc046Az Alfabusz termékei sem maradhatnak ki posztunkból!

Lentiből felfelé indultunk el (hahaha), a 75-össel párhuzamosan falujárózva Csömödér, Gutorfölde, Tófej érintésével Bakig. 

017 lmh398Páka egyik kintalvós verdája

018 gty222Tófejen még egy Rábát örökítettünk meg az utókornak

Bakon valahol elnéztünk egy kereszteződést, így ismételten Zalaegerszeg felé vettük az irányt, bár nem akartuk. Ebből is adódott egy rendszámunk, méghozzá Sárhida szélén a HNP-290 című E94F-et.

019 hnp290Facebook oldalunkról ismerős lehet

A hátraarc után Zalaszentmihály és Pacsa érintésével értük el Hévízt, ami túránk utolsó olyan állomása volt ahol fotóztunk is. Zalaszentmihályon is akadt egy random rendszám a HNP-034 személyében. Pacsa viszont kegyesebb volt a maga 3 kocsijával, és ha már a mesés hármas számot megemlítettem, itt sikerült meglőnünk a nap harmadik C56-osát, a Zala 5-öséből! Azért az annyira nem rossz úgy gondolom.

020 hld873Pacsai hangulatkép. És még egy Rába a Classic mellé! 

Hévízi érkezésünk után szörnyülködtünk egyet a Kisalföld Keszthely - Győr és Keszthely - Sopron járatára vezényelt minőségi szolgáltatáson! Igen, első szériás EC12... 

021 mcz819

Megindult a szürkület, így jobbnak láttuk meglátogatni a helyi áruházat, valami élelemvételezés céljából, majd hazafelé orientálódni. Útvonalunk ugyan az, mint reggel, csak ellenirányban. Ám még menet közben úgy gondoltuk megiszunk egy esti kávét Noszlopon, és hát mit kaptunk a nap zárásaként? A helyén volt a falu 260-asa! Gyors állványozás és zártuk is a napot, valamint én ezzel az utolsó képpel köszönöm meg Olvasóinknak a figyelmet!

022 lgx265

 

Napszaktól függetlenül minden jót Nektek! ;)

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Őrségváltás a háromtengelyeseknél Őrségváltás a háromtengelyeseknél

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr706036158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard