Baranya megye általában véve kiesik a látókörömből - 2008-ban sikerült egy többnapos offenzíva keretén belül Pécset, Komlót és Szigetvárt felfedezni, de semmi több és természetesen azóta sem jártam a megyében. Így már jó ideje érett egy újabb látogatás. Mohácsot szemeltem ki, mégpedig két lépésben: elsőként egy - aktuális bejegyzésünk témájául szolgáló - autós túrát terveztem még a vizsgaidőszak elejére, majd ennek zárásaként a városba látogatnék el. Így szólt a terv, most már csak meg kellene valósítani. "Motivált" még a tény, hogy a Pannon Volán nagy erőkkel megkezdte laprugós állományának redukálását...
Nem terveztem hosszú utat, a rövid hazalátogatások során sok más dolgom is akad, így csak módjával nézegettem a térképet. Mohácsig minden adott, utána pedig egy kisebb kör írható le a város fölött, kocsi is lakik a falvakban, egyszóval szépen kirajzolódott az itinerem. Mórahalom és a szokásos piaci tárolóhely az első megálló: végre itt van a DUD-592! Az elmúlt egy évben mindig sikerült kifognom valamelyik helyközi tartalékot...
Ásotthalom most kimarad, innen Bajáig pedig csak egy Bács Volános Credoval futottam össze. Baján megnézem a hazai buszokat, a hétvégi kocsikiadás majdnem mindegyike bent figyel a vasút mellett:
Az EMKE csak tájékoztató jellegű... :)
A helyközire betérve kis híján hanyatt estem, mikor megláttam BOX-808-at a tárolón... Utólag tudtam csak meg, hogy a buszokat éjszakánként itt tárolták, mivel az akkor még Szegedről átvezényelt sofőrök a pályaudvari épületben elhelyezett szolgálati lakásokban laktak. A sok kényelmetlenség mellett ennyivel is könnyebb, nem volt egyszerű az első két hét... Azóta persze járt már Tiszás 260.06 Kalocsán, mondanom sem kell. :)
A ténylegesen hazai Bács Volántól majdnem minden 263-as bent volt, GZE-935-nek külön örültem:
Vidéken szeretik a Kamahármat, még ha semmi köze sincs az Ikarushoz:
Baja után Bátaszéken tekintettem meg a hétvégi pihenőn lévő buszokat. Meglepődve vettem észre, hogy két Citaro is áll a templom mellett, a hátsó kocsi az egyik dunaszekcsői telephelyes autó. Nem éppen biztató...
Talán a párja ott lesz Szekcsőn...
Bátára is benéztem, a Duna- és megyehatár menti falu stabil autója egy nagyon fotogén környéken várt rám.
"Kerítsd be, mindjárt indulok érte!" - szólt haverom reakciója a kép láttán :D
Dunaszekcső és az igazság pillanata: a buszmegálló melletti placc üres... Papír szerint mindkét busz itt állna egész hétvégén, de a KKC fent volt Bátaszéken, KHA-807 viszont sehol. Csupa szűk utca az egész, hamar feladtam a keresést. A Pannontól két kocsi várható, természetesen csak egyet leltem meg, de az felért az összessel:
A mohácsiak utolsó fordás 266-osa volt
Örömködés 8000 és tucatnyi fotó, belógó faágat meg lesz*rjuk. Előkerült a sofőr egyik ismerőse is, tőle tudom meg, hogy hamarosan új buszt kapnak helyette. Be is jött, ma már egy EN12 lakik ugyanitt. Szekcső után Bár, majd érkezés Mohácsra. A személyzet kedves, gyorsan össze is szedjük, hogy mit nem keresnem ezen a szép napon. A tárolón viszont egy BRZ-062 figyel:
A lappangó Kredó Fan Klub kedvéért pedig egy Robur:
A hétvégi kocsikiadás alappillérei
Innen Nagynyárádra szaladtam a hétvégét ott töltő BOU-609-ért, de mit is mondott a forgalmista? Ja igen, javít... Helyette viszont tartalék van. Hirtelen nem tudtam, hogy örüljek-e, vagy sem, a Pannon 250-esei a gyengéim, jó lett volna, ha... Dilemmám megoldódott, mikor megpillantottam egy szintén hiányzó mohácsi 266-ost a falu központjában:
A háttér is hibátlan, a busz meg majdnem
Itt is ellőttem egy tucatnyi expót, majd szépen megebédeltem ebben az idilli környezetben. Bóly városa sajnos negatív, a random keresés nem hozott eredményt, Versend szintén nem. Egy kis csapatás az 57-esen és már kanyarodunk is Székelyszabar felé. Menetrend alapján van egy faluban kezdő járat, aminek viszont nincs itt végző párja, de nem is találtam semmit. Himesházán viszont az alappillérek képviseltették magukat:
Szűrön a falu központjának feltúrása miatt a helyi C56 kiszorult a helyéről, egy félreeső garázs mellett ácsorgott:
Szebény a várttal ellentétben buszmentes volt, azonban a rejtély megoldását Véménd kínálta: az idevalósi két busz mellett innen jár át a szebényi kezdésre az egyik, nyitóképünkön látható 415.
Palotabozsokon egy EC11 pihent a színes házak előtt:
Görcsönydobokán semmi, a potyára megtett betérő után viszont Sombereken egy szép E94 várt rám:
Említettem a bevezetésben, hogy januárra egy egésznapos Mohács lett betervezve - nos ez ahogy lenni szokott, nem teljesült be. :( Ettől függetlenül a későbbiekben még jó lenne eljutni a környékre, bár a 266-osok elköszöntek, a megmaradt 200-asokat érdemes volna összeszedni. Ha sikerül, beszámolok róla. :)