Közlekedési Osztály

Facebook

Keresés

Figyelj ránk:

Tovább a Facebook-ra

Érdemes megnézni

  • Aaron-Művek
  • bobalt.hu
  • BusWorld blog
  • Busport Online
  • Busztípusok
  • Csengessünk Blog
  • CsigaOvi-blog
  • Győri Buszok Katalógusa
  • Gábrisvitéz
  • HBweb
  • Hajmási Tibor honlapja

Címkék

alba volán (9) alfabusz (13) alfa regio (9) autosan (6) bács volán (5) bakony volán (5) bécs (7) bkv (7) blaguss (6) budapest (5) credo (38) dakk (16) ddkk (5) dr.richard (5) eag (30) gemenc volán (10) honvédség (5) Ikarus (6) ikarus (65) irisbus (21) irizar (11) isuzu (5) iveco (7) kapos volán (7) karosa (10) kisalföld volán (12) kmkk (6) kunság volán (12) magán (36) man (53) máv (18) mercedes (32) mercedes-benz (35) műszakváltás (8) neoplan (17) pannon volán (7) partiscum busz (5) postbus (5) rába (19) scania (5) setra (38) siemens (5) skoda (8) solaris (11) sor (7) tatra (6) tisza volán (13) van hool (6) vasút (20) vértes volán (8) volánbusz (22) volvo (48) wien (7) zala volán (6)

Egyéb

Kék-fehér alkony

Kék-fehér alkony

›
Kék-fehér alkony

2014/3/06 : Száguldó fotóriporter Szólj hozzá!

A cím most még kicsit túloz ugyan, de kis szerencsével valósággá is válhat: Kecskemét váltott, mégpedig Európa vezető autóbuszára, a Mercedes Citaro hibrid változatára. Első körben 25 darab csuklós, a C2-es verzió előtti arculatos példányt szerzett be az önkormányzat egy rendkívül kedvező konstrukció keretein belül, azonban az opcióban 25 darab dízeles, feltehetően C2 is szerepel. Ha a második ütem is lehívásra kerül, véget ér a Kunság Volán tevékenysége a város helyi járatain. Szerencsére részemről nem jelentkezett kapuzárási pánik, a helyi kocsik mindegyike meg van örökítve már többféleképpen is, azonban mégis jól esett volna a magam kis búcsúztatóját megtartani. Erre az alkalomra pedig egy ködös-borús decemberi napon került sor, megelőzve a budapestiek rohamát.

nyitókép

A már jól bevált Napfény IC fedélzetén indultam útnak, a kecskeméti állomáson már várt rám egy helyi jó barát. A Pest felől érkező csoporttársam landolásáig kávézással töltöttük az időt, közben sakkozgatva a lehetséges kocsileosztásokkal. :) Ellenirány befut, gyors jattolás, mehetünk:

P1490913Ő is váltott, a helyközi üzem alkalmazza

A Pizzamanusunk :) kedvenc autója talán túléli az első selejtezési kört, a nagyon feszített helyközis kocsikiadáson esett réseket igyekszik betömni, információim szerint elég sokszor teszi ezt.

P1490915A távolsági busz kétféle elgondolás alapján

Ilyenkor sem szabad elfeledni a társ Volánokat, akkor sem, ha Kredóval jönnek:

P1490931Ex JJS-728

A Bács Volánnál is szép lassan eltűnnek a 350-esek, utolsó túlélőként a selejtsorról visszahozott '997 emlékeztet a régi állományra:

P1490932

Ennyi helyközi elég is volt, a Kunság Rába vontatójának füstjében átsétáltunk a helyi droszthoz.

P1490936Ködössel az igazi!

A cégnél egyedüli 435-ös már szintén a helyközi üzletág alkalmazásában áll, ez valószínűleg a későbbiekben sem változik majd:

P1490951

Ennél fostosabb fényeket kívánni sem kívánhattam volna... De "haza nem megyek, nem ettem én meszet". :) 

P1490958A nem korhű kiegészítők teljesen öreggé teszik szegény DUD-997-et :)

A hajdúsági bevándorlók számára elsődlegesen a helyközi üzemhez átcsoportosítás látszik valószínűnek, de tartalékként akár a helyisek is alkalmazhatják még.

P1490959A szólók egyelőre maradnak...

Időközben eldöntöttük, hogy áttelepülünk a Széchenyi térre, azonban a kinézett "taxink" elhajtott, így maradt a lábbusz. Utólag nem bántam egy cseppet sem a dolgot, sikerült néhány, rég nem látott helyis autót megörökíteni, többek közt ezt is:

P1490961Lipótiék országos kampányba kezdtek, HGC-645 is nekik keresi a kenyeret, hehe :)

 A válság ellenére soha nem volt még ennyi egész oldalas reklám közforgalmú járműveken, mint amennyi 2012 óta látható... 

P1490968Kedvenc kecskeméti fotótémám

A bevezetésben említettem, hogy csuklós beszerzés történt, azonban tudni kell, hogy összességében nincs 25 db 280-as a helyi flottában, emiatt majd búcsúznak a megmaradt 260.06-ok is, valamint az egyedül maradt berlini Volvo SN12 is. Előbbiből mindkét példány utcán volt aznap.

P1490990

Az orosz kivitelű 263-asok szintén búcsúznak majd, azonban könnyen elképzelhetőnek tartom, hogy hamarosan "vidéken" kell majd őket keresni, de ezt csak az üveggomb mondta. :)

P1500008Még egy templomos thaikép, még egy kenyérkereső

Kora reggel még azzal a céllal szálltam le a vonatról, hogy mozgó témákat örökítsek meg, ez azonban a fel nem oszló köd miatt egyre kevésbé volt kivitelezhető... Azonban nem nézne ki szépen, ha egész nap csak a két default helyen lövöldöznék, ezért elindultunk felkeresni az előzetesen kiszemelt leshelyeinket. Első körben a Dobó István körúton horgonyoztunk le, itt volt minden, csak leginkább helyi kocsi nem. :D

P1500034KAZ-146 fénye is megkopott az évek alatt...

Hazudtam, KPY-669 mellett jött egy BPF-024 is:

P1500038

Ideje tovább állni, már csak a fotóbomber autósok miatt is. Csányi János körút következik:

P1500041A Nagy Túlélő

Ha van kocsi, amit sosem gondoltam volna, hogy feltámasztanak, az a BOP-751. Mikor kivették a pusztamérgesi sofőrjei alól, egyből le is állt. Ha nincs a Daimler, ma valaki szerencsés vele kanalazná a Corn Flakest.

P1500042Végülis helyit jöttünk fotózni... :D

Nagy talány, hogy az Alfa Regiokkal mit fognak kezdeni, ha a városban feleslegessé válnak, de valahogy ugyanígy nem tudom elképzelni a 412-eseket sem helyköziben. Esetleg Kunszentmiklós helyi, de ott meg 200-as fog járni a lakótelepre, amíg az Apokalipszis be nem következik...

P1500047

Széchenyihez gyaloglás közben még jött egy kalocsai is:

P1500051AWC-713, ha valakit érdekel

A 14-es busszal elindultunk Csapszyland a Margaréta utca felé, de a Hőközpont környéke is jó fotóhely, ha már itt vagyunk, lőjünk párat ott is.

P1500061"Őshonos környezet"

Szintén a helyközi üzemhez kerülnek a 7700-asok, de ezt felfoghatjuk az eredeti rendeltetési cél szerinti felhasználásnak is:

P1500066

BOP-328 érkezik meg nagy slunggal. A Teszkóbuszost meg csókoltatjuk, remélem drága telefonszámlát csinált miattunk.

P1500075A narancssárga Ikarus logó már helyi védjegy :)

A Margaréta utca meg olyan jó, hogy kb. kétszer végigvártuk a vonalat, de erről csak egy képet fogtok látni:

P1500086"Dobom a píszt neked!" :)

Jófej kollégából sosincs hiány, emiatt is örülök, hogy az Ikarusokat a lehető legjobb autóbuszok váltják majd. Az itt dolgozó sofőrök igazán megérdemlik az új buszt, nincs kétségem afelől, hogy jó helyre kerülnek a Citarok. A napunk meg szépen eltelt, az utolsó képek ideje következik, lévén az év legrövidebb napjait éltük ekkor. Fél 4 után már az állványé a terep, de addig is még egyszer benéztünk a Széchenyire:

P1500093Mondtam már, hogy ez a kedvenc kecskeméti fotótémám? :)

 BPF-011-gyel kb. legalább olyan sokszor futottunk ma össze, mint a 047-tel:

P1500101

Bezzeg a 431... Ő volt a leginkább keresett járgány, de csak végszóra került elém. Nem baj, a sztriptízbárral vetekedő fülkevilágítás csak ilyenkor adja.

P1500132

A hazaindulásig pedig még egy búcsúkörre futotta a városban. Nem szokásom hobbim tárgyaira többként tekinteni, mint amik valójában, de itt tényleg azt éreztem: hiányozni fogtok. Ugyan az otthoni kocsikhoz képest negyedannyi emlékem fűződik a kecskemétiekhez, de elég időt töltöttem el Hírösházán, hogy még jó ideig szokatlan legyen a nemlétük. Vigasztaljon a tudat, hogy nem BN18-asokat kell ezután fotózni. :)

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Őrségváltás a háromtengelyeseknél Őrségváltás a háromtengelyeseknél

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr235840496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard