A cím most még kicsit túloz ugyan, de kis szerencsével valósággá is válhat: Kecskemét váltott, mégpedig Európa vezető autóbuszára, a Mercedes Citaro hibrid változatára. Első körben 25 darab csuklós, a C2-es verzió előtti arculatos példányt szerzett be az önkormányzat egy rendkívül kedvező konstrukció keretein belül, azonban az opcióban 25 darab dízeles, feltehetően C2 is szerepel. Ha a második ütem is lehívásra kerül, véget ér a Kunság Volán tevékenysége a város helyi járatain. Szerencsére részemről nem jelentkezett kapuzárási pánik, a helyi kocsik mindegyike meg van örökítve már többféleképpen is, azonban mégis jól esett volna a magam kis búcsúztatóját megtartani. Erre az alkalomra pedig egy ködös-borús decemberi napon került sor, megelőzve a budapestiek rohamát.
A már jól bevált Napfény IC fedélzetén indultam útnak, a kecskeméti állomáson már várt rám egy helyi jó barát. A Pest felől érkező csoporttársam landolásáig kávézással töltöttük az időt, közben sakkozgatva a lehetséges kocsileosztásokkal. :) Ellenirány befut, gyors jattolás, mehetünk:
Ő is váltott, a helyközi üzem alkalmazza
A Pizzamanusunk :) kedvenc autója talán túléli az első selejtezési kört, a nagyon feszített helyközis kocsikiadáson esett réseket igyekszik betömni, információim szerint elég sokszor teszi ezt.
A távolsági busz kétféle elgondolás alapján
Ilyenkor sem szabad elfeledni a társ Volánokat, akkor sem, ha Kredóval jönnek:
A Bács Volánnál is szép lassan eltűnnek a 350-esek, utolsó túlélőként a selejtsorról visszahozott '997 emlékeztet a régi állományra:
Ennyi helyközi elég is volt, a Kunság Rába vontatójának füstjében átsétáltunk a helyi droszthoz.
A cégnél egyedüli 435-ös már szintén a helyközi üzletág alkalmazásában áll, ez valószínűleg a későbbiekben sem változik majd:
Ennél fostosabb fényeket kívánni sem kívánhattam volna... De "haza nem megyek, nem ettem én meszet". :)
A nem korhű kiegészítők teljesen öreggé teszik szegény DUD-997-et :)
A hajdúsági bevándorlók számára elsődlegesen a helyközi üzemhez átcsoportosítás látszik valószínűnek, de tartalékként akár a helyisek is alkalmazhatják még.
Időközben eldöntöttük, hogy áttelepülünk a Széchenyi térre, azonban a kinézett "taxink" elhajtott, így maradt a lábbusz. Utólag nem bántam egy cseppet sem a dolgot, sikerült néhány, rég nem látott helyis autót megörökíteni, többek közt ezt is:
Lipótiék országos kampányba kezdtek, HGC-645 is nekik keresi a kenyeret, hehe :)
A válság ellenére soha nem volt még ennyi egész oldalas reklám közforgalmú járműveken, mint amennyi 2012 óta látható...
A bevezetésben említettem, hogy csuklós beszerzés történt, azonban tudni kell, hogy összességében nincs 25 db 280-as a helyi flottában, emiatt majd búcsúznak a megmaradt 260.06-ok is, valamint az egyedül maradt berlini Volvo SN12 is. Előbbiből mindkét példány utcán volt aznap.
Az orosz kivitelű 263-asok szintén búcsúznak majd, azonban könnyen elképzelhetőnek tartom, hogy hamarosan "vidéken" kell majd őket keresni, de ezt csak az üveggomb mondta. :)
Még egy templomos thaikép, még egy kenyérkereső
Kora reggel még azzal a céllal szálltam le a vonatról, hogy mozgó témákat örökítsek meg, ez azonban a fel nem oszló köd miatt egyre kevésbé volt kivitelezhető... Azonban nem nézne ki szépen, ha egész nap csak a két default helyen lövöldöznék, ezért elindultunk felkeresni az előzetesen kiszemelt leshelyeinket. Első körben a Dobó István körúton horgonyoztunk le, itt volt minden, csak leginkább helyi kocsi nem. :D
KAZ-146 fénye is megkopott az évek alatt...
Hazudtam, KPY-669 mellett jött egy BPF-024 is:
Ideje tovább állni, már csak a fotóbomber autósok miatt is. Csányi János körút következik:
Ha van kocsi, amit sosem gondoltam volna, hogy feltámasztanak, az a BOP-751. Mikor kivették a pusztamérgesi sofőrjei alól, egyből le is állt. Ha nincs a Daimler, ma valaki szerencsés vele kanalazná a Corn Flakest.
Végülis helyit jöttünk fotózni... :D
Nagy talány, hogy az Alfa Regiokkal mit fognak kezdeni, ha a városban feleslegessé válnak, de valahogy ugyanígy nem tudom elképzelni a 412-eseket sem helyköziben. Esetleg Kunszentmiklós helyi, de ott meg 200-as fog járni a lakótelepre, amíg az Apokalipszis be nem következik...
Széchenyihez gyaloglás közben még jött egy kalocsai is:
A 14-es busszal elindultunk Csapszyland a Margaréta utca felé, de a Hőközpont környéke is jó fotóhely, ha már itt vagyunk, lőjünk párat ott is.
Szintén a helyközi üzemhez kerülnek a 7700-asok, de ezt felfoghatjuk az eredeti rendeltetési cél szerinti felhasználásnak is:
BOP-328 érkezik meg nagy slunggal. A Teszkóbuszost meg csókoltatjuk, remélem drága telefonszámlát csinált miattunk.
A narancssárga Ikarus logó már helyi védjegy :)
A Margaréta utca meg olyan jó, hogy kb. kétszer végigvártuk a vonalat, de erről csak egy képet fogtok látni:
Jófej kollégából sosincs hiány, emiatt is örülök, hogy az Ikarusokat a lehető legjobb autóbuszok váltják majd. Az itt dolgozó sofőrök igazán megérdemlik az új buszt, nincs kétségem afelől, hogy jó helyre kerülnek a Citarok. A napunk meg szépen eltelt, az utolsó képek ideje következik, lévén az év legrövidebb napjait éltük ekkor. Fél 4 után már az állványé a terep, de addig is még egyszer benéztünk a Széchenyire:
Mondtam már, hogy ez a kedvenc kecskeméti fotótémám? :)
BPF-011-gyel kb. legalább olyan sokszor futottunk ma össze, mint a 047-tel:
Bezzeg a 431... Ő volt a leginkább keresett járgány, de csak végszóra került elém. Nem baj, a sztriptízbárral vetekedő fülkevilágítás csak ilyenkor adja.
A hazaindulásig pedig még egy búcsúkörre futotta a városban. Nem szokásom hobbim tárgyaira többként tekinteni, mint amik valójában, de itt tényleg azt éreztem: hiányozni fogtok. Ugyan az otthoni kocsikhoz képest negyedannyi emlékem fűződik a kecskemétiekhez, de elég időt töltöttem el Hírösházán, hogy még jó ideig szokatlan legyen a nemlétük. Vigasztaljon a tudat, hogy nem BN18-asokat kell ezután fotózni. :)