Közlekedési Osztály

Facebook

Keresés

Figyelj ránk:

Tovább a Facebook-ra

Érdemes megnézni

  • Aaron-Művek
  • bobalt.hu
  • BusWorld blog
  • Busport Online
  • Busztípusok
  • Csengessünk Blog
  • CsigaOvi-blog
  • Győri Buszok Katalógusa
  • Gábrisvitéz
  • HBweb
  • Hajmási Tibor honlapja

Címkék

alba volán (9) alfabusz (13) alfa regio (9) autosan (6) bács volán (5) bakony volán (5) bécs (7) bkv (7) blaguss (6) budapest (5) credo (38) dakk (16) ddkk (5) dr.richard (5) eag (30) gemenc volán (10) honvédség (5) ikarus (65) Ikarus (6) irisbus (21) irizar (11) isuzu (5) iveco (7) kapos volán (7) karosa (10) kisalföld volán (12) kmkk (6) kunság volán (12) magán (36) man (53) máv (18) mercedes (32) mercedes-benz (35) műszakváltás (8) neoplan (17) pannon volán (7) partiscum busz (5) postbus (5) rába (19) scania (5) setra (38) siemens (5) skoda (8) solaris (11) sor (7) tatra (6) tisza volán (13) van hool (6) vasút (20) vértes volán (8) volánbusz (22) volvo (48) wien (7) zala volán (6)

Egyéb

Karosszajárás I.

Karosszajárás I.

›
Karosszajárás I.

2014/3/02 : Soondee Szólj hozzá!

Sajnos jómagam nem vagyok szabadidős, így az idei év első túrájára egészen január 19-ig várnom kellett. Egyben ez volt a nálam már hagyománnyá vált félév végi csengetés, melynek úti célja a Csallóköz volt. Már Burgenland óta motoszkált bennünk a gondolat, hogy a nyugati határ után az északit is át kellene lépni.Hosszas szervezés után végül a már korábban említett napon útnak indultunk a Volános oldalak és az Aaron-művek szerkesztőgárdájával. Amúgy tudom, hogy már a második vagyok aki megírja az utat, és így már nem is kuriózum az egész, de attól még remélem nem koptatom feleslegesen a klaviatúrát.

001 nyito

A startpisztoly valamikor 8 óra magasságában dördült el Győr világvárosi ranggal rendelkező városrészében, Bácsán. Első etap egészen Vámosszabadiig tartott, ahol meg is lett a nap első rendszáma, az FLD-401 személyében. A fotóalannyal szemben a helyi vendéglátóipari egységben elfogyasztottuk a kötelező reggeli kávét, majd megindultunk átszelni a határt.

002 fld401Ez is megvan, lehet gyártani a kiskanalat!

Az első "Dunaszerdahelyi Volános" (SAD DS) kocsit Csilizradványon találtuk egy 900-as Karosa személyében. Aaron kolléga által szerkesztett útvonalban a következő állomás Kulcsod volt. Fő utcán meg is volt a busz, pipa indulás tovább, ám az első sarkon se jutottunk túl és akadt még egy "áldozat".

003 ds698bd

Utóbbi kocsi eléggé a falu szélén állt így legközelebb már csak a nagymegyeri buszállomáson álltunk meg. Természetesen jobban el se lehetne dugva a városban az ojjektum, de pár kör után csak megtaláltuk, és hétvége lévén itt tároltak a kocsik. A típuspaletta igencsak széleskörű volt, Crossway, hosszúderekú Axer és természetesen a Karosa sem maradhat ki. És ha már Karosa, akkor lencsevégre került a nap első 700-asa!

  • 004 ds208bc
  • 005 ds510do
  • 006 ds372bl

Nagymegyertől keleti irányba indultunk meg, egy kicsit meg is tapasztaltuk a felvidéki főút viszonyokat. Gondolom kitaláltátok, hogy jobbak, mint itthon... Benéztünk Szilasra hátha találunk ott is valami kintalvós Karosát, de csak ezt sikerült lencsevégre kapni:

007 nz428bkMaradt cégen belül, csak a rendszám változott

Ez is megvan, de nem Karosa volt... Innen tovább Bogya felé indultunk, de a település elején hirtelen ötlettől vezérelve elindultunk a szomszédos Gellérre, hátha lesz ott valami. Buszt nem találtunk, de a két falut összekötő utat keresztezte a vasút, s a távolban feltűnt egy sárga tampon (Desiro, akinek nem esne le). Mintha csak a vasi túrán lennénk, átjáró, és pont jön a vonat.

008 regiojetItt a magánvasút emelte a vasút kihasználtságát, nálunk meg mi van...?

 A következő fotózni valóval Tany szolgált, ami Bogyával szomszédos falu, és egyből 3 témát is kaptunk, két Karosát (egy magán és egy Arrivás), valamint ezt az alábbi csodás Arrivás HungarianBus-t.

009 nz147cvPont olyan szép, mint kényelmes. Mondjuk utóbbit még csak elbeszélésekből tudom.

Innen Nemesolcsán át Bogyarétre vezetett az utunk, illetve csak vezetett volna, ha Nemesolcsán nem botlunk még egy rendszámba. Általában a kintalvós túrákon azért nem halad az ember gyereke, mert nem találja a kocsit a faluban, itt viszont pont az autók mennyisége miatt "lassultunk be".

010 kn828blMindenki gondoljon amit akar! =D

Bogyarét egy 700-as Karosát kínált fotózásra. Következő település Ekecs volt, ami szintén nem szerénykedett témákban.

011 kn177bkIgen patent állapotú gépezet a Nokiás flottából.

012 ds3085cuA második alanyunk egy 12.8-as Crossway volt. Ám az indokolatlan színű IFA-t inkább ajánlom megtekintésre a jobboldalt.

013 szelektivNyárasdon szelektíven gyűjtik a szemetet.

A túra során Nádszeg volt az a település, ami kicsit kiütötte mindannyiunknál a biztosítékot. Történt ugyanis, hogy a faluba beérve a fő út szélén pihent egy hosszú Axer.

014 ds376bl

Megvan a falu autója, így Nádszeg ennyi is volt, de azért menjünk egy kört, hangzott el a mondat. Végül olyan kört sikerült mennünk, hogy azt se tudtuk merre járunk és az Axer mellett még 3 busz állt a falu leglehetetlenebb pontjain.

015 ds274bkPanel elemből családi ház? Challenge Accepted

016 069baMost mondjátok azt, hogy tipikus kintalvós hely...

A negyedik verda megtalálásakor már csak röhögni tudtunk... Innen megcéloztuk Dunaszerdahelyet Felsővámoson és Pozsonyeperjesen át. Utóbbi két település is tartogatott alanyt, Felsővámoson a már FB oldalunkon láthatott Autosan licenc-es Granust, Pozsonyeperjes meg mi mást mint Karosát.

017 regiojet2'Szerdahely előtt nem sokkal vasúti átjáró, és természetesen az éppen akkor érkező Desiro.

A dunaszerdahelyi buszállomás tele volt busszal, de elzárt területen, így ezek fotózásáról le kellett mondanunk. A biztonsági őr normális hozzáállása miatt megtudtuk mikor van a legnagyobb forgalom, így valamikor még visszanézünk. Következő állomásunk Patonyrét volt, ahol Aaron kolléga tavaly fedezett fel egy gépjárművet. Ennek a betérésnek az eredményét már nyitóképünkön láthattátok. Innen tovább Sárrét és Lég érintésével Csenke felé vettük az irányt, ahol egy ellenfényes SAD DS 700-as Karosa valamint a nap első SOR-ja várt minket!

018 ba466paTipikus falukép: Kocka családiház, puttonyos Felicia és SOR

A szomszédos Nagymagyaron (nem, nem szapulunk senkit, tényleg ez a település neve) találtunk még egy SOR-t, szintén Slovak Lines-os színekben. Ezek mellett Jányokon valamint Félen is sikerült egy egy, a honi buszgyártás alapját szolgáló gépjárműbe futnunk. Emelett utóbbi településen egy Intouro-t is sikerült lencsevégre kapni.

019 ba462paÚtszéli faSOR

020 ba952ouEz pedig már a féli kocsi.

A borús időnek köszönhetően egyre kevesebb fénnyel számolhattunk, így Fél után megcéloztuk Somorját, ahol szintén a buszállomáson parkoltak, de itt fotózhatóan.

021 ba975nhMég egy Intouro-ra húzhatjuk az x-et. De amint a háttér mutatja a SOR itt sem maradt el.

022 ba381nmHogy ne csak SAD-os Karosát lássatok.

Az előbb említett borulás mellett a januári naphossz is meghatározó szerepet játszott, így az a döntés született, hogy Bősig már csak akkor állunk meg ha a főút mellett parkol valami.

023 ds529avÍgy lett meg ez a felbári C734-es.

Bősön az utolsó fényekbe kapaszkodva felkutattuk két helyet, ahol elvileg parkol valami. Az egyiknél egy Crossway LE fogadott minket, a másiknál pedig egy SL-es Karosa. Ezek mellett bónuszként találtunk egy SlovBust is, illetve kerítésen kívülről megcsodálhattuk a bősi önkormányzat Karosáját két dobbermann társaságában.

024 ba816jhAz említett Karosa, az erőműtől nem messze.

A fények elfogytak, így inkább kerestünk egy kocsmát megittuk az esti kávénkat és megindultunk hazafelé. A SAD DS ezen túrán kihagyott területeit egy másik alkalommal tártuk fel, melyre már Fotóriporter kolléga is tudott időt szakítani, így annak elregélése az ő reszortja lesz!

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Őrségváltás a háromtengelyeseknél Őrségváltás a háromtengelyeseknél

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr975809068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard