Sajnos jómagam nem vagyok szabadidős, így az idei év első túrájára egészen január 19-ig várnom kellett. Egyben ez volt a nálam már hagyománnyá vált félév végi csengetés, melynek úti célja a Csallóköz volt. Már Burgenland óta motoszkált bennünk a gondolat, hogy a nyugati határ után az északit is át kellene lépni.Hosszas szervezés után végül a már korábban említett napon útnak indultunk a Volános oldalak és az Aaron-művek szerkesztőgárdájával. Amúgy tudom, hogy már a második vagyok aki megírja az utat, és így már nem is kuriózum az egész, de attól még remélem nem koptatom feleslegesen a klaviatúrát.
A startpisztoly valamikor 8 óra magasságában dördült el Győr világvárosi ranggal rendelkező városrészében, Bácsán. Első etap egészen Vámosszabadiig tartott, ahol meg is lett a nap első rendszáma, az FLD-401 személyében. A fotóalannyal szemben a helyi vendéglátóipari egységben elfogyasztottuk a kötelező reggeli kávét, majd megindultunk átszelni a határt.
Ez is megvan, lehet gyártani a kiskanalat!
Az első "Dunaszerdahelyi Volános" (SAD DS) kocsit Csilizradványon találtuk egy 900-as Karosa személyében. Aaron kolléga által szerkesztett útvonalban a következő állomás Kulcsod volt. Fő utcán meg is volt a busz, pipa indulás tovább, ám az első sarkon se jutottunk túl és akadt még egy "áldozat".
Utóbbi kocsi eléggé a falu szélén állt így legközelebb már csak a nagymegyeri buszállomáson álltunk meg. Természetesen jobban el se lehetne dugva a városban az ojjektum, de pár kör után csak megtaláltuk, és hétvége lévén itt tároltak a kocsik. A típuspaletta igencsak széleskörű volt, Crossway, hosszúderekú Axer és természetesen a Karosa sem maradhat ki. És ha már Karosa, akkor lencsevégre került a nap első 700-asa!
Nagymegyertől keleti irányba indultunk meg, egy kicsit meg is tapasztaltuk a felvidéki főút viszonyokat. Gondolom kitaláltátok, hogy jobbak, mint itthon... Benéztünk Szilasra hátha találunk ott is valami kintalvós Karosát, de csak ezt sikerült lencsevégre kapni:
Maradt cégen belül, csak a rendszám változott
Ez is megvan, de nem Karosa volt... Innen tovább Bogya felé indultunk, de a település elején hirtelen ötlettől vezérelve elindultunk a szomszédos Gellérre, hátha lesz ott valami. Buszt nem találtunk, de a két falut összekötő utat keresztezte a vasút, s a távolban feltűnt egy sárga tampon (Desiro, akinek nem esne le). Mintha csak a vasi túrán lennénk, átjáró, és pont jön a vonat.
Itt a magánvasút emelte a vasút kihasználtságát, nálunk meg mi van...?
A következő fotózni valóval Tany szolgált, ami Bogyával szomszédos falu, és egyből 3 témát is kaptunk, két Karosát (egy magán és egy Arrivás), valamint ezt az alábbi csodás Arrivás HungarianBus-t.
Pont olyan szép, mint kényelmes. Mondjuk utóbbit még csak elbeszélésekből tudom.
Innen Nemesolcsán át Bogyarétre vezetett az utunk, illetve csak vezetett volna, ha Nemesolcsán nem botlunk még egy rendszámba. Általában a kintalvós túrákon azért nem halad az ember gyereke, mert nem találja a kocsit a faluban, itt viszont pont az autók mennyisége miatt "lassultunk be".
Mindenki gondoljon amit akar! =D
Bogyarét egy 700-as Karosát kínált fotózásra. Következő település Ekecs volt, ami szintén nem szerénykedett témákban.
Igen patent állapotú gépezet a Nokiás flottából.
A második alanyunk egy 12.8-as Crossway volt. Ám az indokolatlan színű IFA-t inkább ajánlom megtekintésre a jobboldalt.
Nyárasdon szelektíven gyűjtik a szemetet.
A túra során Nádszeg volt az a település, ami kicsit kiütötte mindannyiunknál a biztosítékot. Történt ugyanis, hogy a faluba beérve a fő út szélén pihent egy hosszú Axer.
Megvan a falu autója, így Nádszeg ennyi is volt, de azért menjünk egy kört, hangzott el a mondat. Végül olyan kört sikerült mennünk, hogy azt se tudtuk merre járunk és az Axer mellett még 3 busz állt a falu leglehetetlenebb pontjain.
Panel elemből családi ház? Challenge Accepted
Most mondjátok azt, hogy tipikus kintalvós hely...
A negyedik verda megtalálásakor már csak röhögni tudtunk... Innen megcéloztuk Dunaszerdahelyet Felsővámoson és Pozsonyeperjesen át. Utóbbi két település is tartogatott alanyt, Felsővámoson a már FB oldalunkon láthatott Autosan licenc-es Granust, Pozsonyeperjes meg mi mást mint Karosát.
'Szerdahely előtt nem sokkal vasúti átjáró, és természetesen az éppen akkor érkező Desiro.
A dunaszerdahelyi buszállomás tele volt busszal, de elzárt területen, így ezek fotózásáról le kellett mondanunk. A biztonsági őr normális hozzáállása miatt megtudtuk mikor van a legnagyobb forgalom, így valamikor még visszanézünk. Következő állomásunk Patonyrét volt, ahol Aaron kolléga tavaly fedezett fel egy gépjárművet. Ennek a betérésnek az eredményét már nyitóképünkön láthattátok. Innen tovább Sárrét és Lég érintésével Csenke felé vettük az irányt, ahol egy ellenfényes SAD DS 700-as Karosa valamint a nap első SOR-ja várt minket!
Tipikus falukép: Kocka családiház, puttonyos Felicia és SOR
A szomszédos Nagymagyaron (nem, nem szapulunk senkit, tényleg ez a település neve) találtunk még egy SOR-t, szintén Slovak Lines-os színekben. Ezek mellett Jányokon valamint Félen is sikerült egy egy, a honi buszgyártás alapját szolgáló gépjárműbe futnunk. Emelett utóbbi településen egy Intouro-t is sikerült lencsevégre kapni.
A borús időnek köszönhetően egyre kevesebb fénnyel számolhattunk, így Fél után megcéloztuk Somorját, ahol szintén a buszállomáson parkoltak, de itt fotózhatóan.
Még egy Intouro-ra húzhatjuk az x-et. De amint a háttér mutatja a SOR itt sem maradt el.
Hogy ne csak SAD-os Karosát lássatok.
Az előbb említett borulás mellett a januári naphossz is meghatározó szerepet játszott, így az a döntés született, hogy Bősig már csak akkor állunk meg ha a főút mellett parkol valami.
Így lett meg ez a felbári C734-es.
Bősön az utolsó fényekbe kapaszkodva felkutattuk két helyet, ahol elvileg parkol valami. Az egyiknél egy Crossway LE fogadott minket, a másiknál pedig egy SL-es Karosa. Ezek mellett bónuszként találtunk egy SlovBust is, illetve kerítésen kívülről megcsodálhattuk a bősi önkormányzat Karosáját két dobbermann társaságában.
Az említett Karosa, az erőműtől nem messze.
A fények elfogytak, így inkább kerestünk egy kocsmát megittuk az esti kávénkat és megindultunk hazafelé. A SAD DS ezen túrán kihagyott területeit egy másik alkalommal tártuk fel, melyre már Fotóriporter kolléga is tudott időt szakítani, így annak elregélése az ő reszortja lesz!