Csak elérkeztem odáig, hogy megírjam ezt a régóta ígért posztot. Megfogalmazódott a csapatban még a burgenlandi túrán, hogy az őszi óraállítás előtt meg kellene ejteni egy kintalvós vadászatot, valami KAV-val szomszédos volánnál. Mivel Vértesből mindannyian egész jól állunk, a Bakony pedig már bezárta kapuit, így maradt a Vasi Volán. Számomra amúgy is fekete folt volt ez a térség, bár a keleti végekhez képest 1000 W-os refi... A túra napja végül nem az óraállítás előtti utolsó alkalom lett, hanem egy szerdai nap, nevesebben október 23. A poszt a reklám kép után kezdődik!
Részemről kicsit érdekesen indult a reggel az alig 5 óra alvás és az előző este elfogyasztott "szörp" mennyiség miatt, no de sebaj, másnaposan (bár a kezdés még szerintem aznapos volt) még úgyse fotóztam. Fél 7 magasságában elstartolt a túra. Csornáig nem volt semmi, de értelme se lett volna megállni bárhol hisz fény az a nullával volt egyenlő. Csorna belterületén belebotlottunk egy IKU-189-be. Fények ellenére tettünk egy próbát, autodel, irány tovább. A fények egyre barátságosabbak ahogy befutottunk Szilre és találtunk egy EN Credot.
A MID-es kotlák mind AUDI-s járatokat csinálnak, így Győrben kilőhetőek. Szégyellem is magam, hogy alanyi jogon nem lőttem még ki mindet, pedig ebből csak 5 db van nem 20... :/
Pár gondolat ehhez a képhez kapcsolódóan: Egy személyszállító jármű (valahogy ezt nem nevezem busznak) alapból rendelkezik kisebbfajta holt térrel, de azért fejeljük meg a történetet még azzal a böszöm táblával a ablakban, a kijelző helyére meg ragasszunk matricát. Logika 8000. Emellett azon csodálkozom, hogy volt fehér EN az udvaron (valószínűleg a tavalyi gyártásból), így nem került sárga alapfényű a flottába a Kisalföldnél, nem úgy, mint most a Pannonnál. De ugye a Kravtex az ügyfélért van, ugye? No de térjünk vissza a túrához, mert meg leszek szólva, hogy "mijértszidom a krédót, hisz magyar?"!
És, hogy ne csak rosszat zengjek ezekről, köszönhetjük a Credonak a következő fogást:
Ha már Répcelak, akkor benéztünk a helyi intermodális buszfordulóhoz is:
Pipa, irány tovább Szombathely irányába, ahol sorba jöttek a témák.
Ismét egy kis szerencse ért minket, ugyanis a Répcelakon fotózott 543-ast utolértük a 84-es és a 86-os út találkozásánál, amint épp szünetet tartottak a benzinkúton.
10 pont a Griffendélnek Dreamteam-nek! Najó csak 9,5 az oszlop miatt...
Szelestén helyköziként szolgáló helyis kocsi pihent az LCU-322 személyében. Azért a Vasinál is van logika...
Szombathelyi elkerülőnél rájöttünk, hogy korábban benéztünk egy kereszteződést, így lehet buktunk pár kocsit, szóval irány vissza! Nem volt hiába való a hátraARC:
Vépen sajnos a fény ellenünk dolgozott...
...de az ex NDK-t akkor se lehet kihagyni.
Vép két járgánnyal is kedveskedett.
A tiszteletkör után beértünk Szombathelyre, először irány a vasút, hátha nem csak Credo lesz a felhozatal.
Fuck logic Vasi módra 2.0: LC Credo helyin. Mentségükre szóljon, hogy olyan járaton jár, ahol a 12 méteres
szóló szűken fér el.
ClaudiBus-os 396 ellensúlyozza az előbbit.
A menetrend alapján pár perc múlva érkezik valami helyi, gondoltuk megvárjuk. Végül jómagam bementem az állomásra kilőni a 324-es szilit. Murphy persze nem alszik, természetes, hogy ilyenkor érkezett meg a helyi egy BN 12-es személyében. Az érvágás után inkább megittunk egy kávét, hogy újult erővel benézzünk a helyközire. Minden ellenfény, úgyhogy Szombathely letudva.
Nem lepődtünk meg, hogy a kocsmával szembe találtuk meg a Rábát, ez a vidéki szokás. Meg még a templom. Amúgy finom kávéjuk van! =D
Megindultunk Körmend felé, természetesen egy kis kerülővel, bízva a rendszámokban. Sajnos ez meg is maradt bizakodásnak, miután nem találtunk semmit a falvakban.
Körmendről ennyit. Innen megindultunk a nyugati határ felé, Szentgotthárdra. Útközben Rátót szolgált egy ÖAF-al, valamint egy kis kötöttpályával, és Rábagyarmat a maga NDK "szökevényével".
Gotthárdon hasonló helyzet fogadott, mint a szombathelyi buszállón, úgyhogy kinéztünk inkább a vasútra, hogy ott fogjunk valamit a "rajzásig". Milyen is a mi szerencsénk, amikor 10 pontos a buszállomás kijárata? Pontosan, olyankor mennek ki a buszok a "menekülőúton"...
Azért kép nélkül nem távoztunk!
Az útirányt Magyarország legnyugatabbi települése, Felsőszölnök felé vettük, reménykedve abban, hogy sikerül valami pixelhalmazt csinálnunk a GMX-ről. Amint a nyitóképünkön már láthattátok, sikerült megörökíteni a szlovén határtól pár száz méterre.
Kisebb tanakodás után, arra jutottunk, hogy útba ejtjük Zalalövőt is, bízva néhány Zalás gépezetben is.
Útban Zalalövőre Hegyhátszentjakabon találtunk még egy Credot, azonkívül semmi. Immár Zalás felségterületen Egy E95 és egy háromtengós Setra pihent.
A nap viharos tempóban veszít a magasságából, úgyhogy elindultunk visszafelé. Zalalövő határában a következő szerkezet fogadott minket:
A 8-as úton haladva Egyházashollóson találtuk a következő "áldozatainkat", meglepő módon a vendéglátó egységgel szemben.
A kötelező kávé elfogyasztása közben megtalált minket a helyi erő, hogy mit is fotózunk. Valószínűleg este a sofőr már azt a sztorit hallhatta, hogy mi meg akartuk őt verni.
Foggal körömmel kapaszkodva a fényekbe érkeztünk meg Rábahídvégre, ahol a JBF-427 pihent.
Innen elindulva már nem számítottunk semmire, ám Nyögéren egy Credo helyett a következőbe botlottunk:
Összességében jó napot zártunk, jó pár rendszámmal gazdagítottuk a gyűjteményünket, de egy valami biztos: Soha többet nem akarok másnaposan nekivágni egy túrának! =D
Ezzel zárnám is a posztot. Viszlát!