Elérkeztünk az utolsó állomáshoz, négy fárasztó nap után már egy kicsit vártam is, hogy vége legyen a hétnek. Azt azért sajnáltam, hogy befejeződik hamarosan a Nagy Csengetés... Sebaj, Veszprém megye király hely, mondom ezt ősi Szeged-szurkolóként is. :) A terv nem bonyolult, reggel Ajkán kezdem a napot, onnan legkésőbb 11 körül távozás Veszprémbe. Ez nem teljesen így történt, de nem ez volt a legnagyobb hiba ebben a napban.
Ajkára a már jól bevált devecseri átszállással értem, nyári menetrend lévén megkavart fordákra számítottam, de szinte kotta szerint ugyanazok a gépek álltak bent, mint egy átlagos tanítási napon. Neki azért örültem, nem kicsit:
A "leszállópálya" fotózható volt gyorsan meg is néztem.
Szlalom? Nem, csak útfelbontás :)
AAR... Sokan panaszkodtak rá, hogy nehezen befogható kocsi, én már 1,5 év alatt vagy 5-ször láttam, Celldömölktől kezdve Pápán át Ajkáig mindenhol. Közben vigyázó szemeimet a távolban elhaladó helyi járatra vetettem, a két csuklós rendíthetetlen dolgozott a 12-esen.
Az árnyék mindig a legjobb helyen tud lenni...
Egyetlen hátulütője a dolognak, hogy félórázó járatról van szó... Addig viszont lőjünk helyközit, hátha valami érdekes jön!
LZJ már érdekesebbnek tűnt, de aztán rájöttem, hogy mégsem az, amit vártam
Végül megérkezett a másik csuklós, BSL-462 is:
A tavaly óta felfestett gyászkeretet nem tudtam mire vélni, ettől függetlenül kúl verda
Pár kép erejéig visszasétáltam a buszállomásra:
Ha lenti kocsi, akkor most egy fenti helyre érkezett? :D
FKC-692-t eredetileg a pár képpel fentebb láthatóval rendeztem volna le, de oldalunkon mostanában ritka jelenség volt a ráncajtó, így közszolgálati jelleggel csatolnám a bizonyítékot:
JOB-160 szép csendben felújítódott:
Ajkán összességében 6 hiányzót sikerült levadászni, ami lehetett volna 7 is, de a türelmetlenségemnek köszönhetően lemaradtam a hetedikről. A negyed 11-es pesti gyorsjárattal távoztam, már a buszon ülve láttam beérkezni a hiányzómat, majd az ajtók záródtak... Bosszúságom hamar elillant, amint leszálltam Veszprémben, helyből 3 találat figyelt az állomáson, kettőt meg is osztok veletek:
Ez jól esett, most pedig gyalogoljunk le a vasúthoz! Ne nézzetek hülyének, hogy a nyár kellős közepén tűző Napon sétálok le egy jó 2,5 kilométeres szakaszt, de a fények pont jók voltak a Jutasin, így adta magát a dolog. :)
Benéztem Haszkovóba is, de ott még egy kicsit várni kellett a szerencsés Napállásra, így tovább haladtam a vasúthoz. GMY-346 kellett, szerencsére ott is volt. Benéztem az állomásra is, pályaszámb*ziknak egy érdekesség:
A 000 szimplán jópofa, de a tőlünk kölcsönvett kocsi a lényeg :)
Hátrébb a tárolón az elmaradhatatlan Sáffül Volvo:
A Nap már ekkor is játszotta kegyetlen játékát, miszerint 2-3 percenként elbújt, majd változékony intenzitással újból előbukkant. Eddig nem is jelentett nagy gondot, de Haszkovóba visszatérve már megszenvedtem egy-egy napos fotóért, például a nyitóképért is. Ezt az együttállást pedig már csak borúsan tudtam elkészíteni:
Csuklós választék Veszprémben, ha hazudni akarnék... :)
Természetesen nem csak a Balaton Volán motiválta utazásomat. A tavaszi út során a Valeo és a Continental műszakváltás mellé már nem fért bele az Algida, pedig Ikarusokkal hordják a dolgozókat, ezt pedig feltétlenül megérné megnézni! A következő 3-as busszal elrobogtam a Házgyári útig, majd letáboroztam a a fagylaltgyár előtt és vártam. A Nap most már még jobban szívatott, de nem érdekelt, hiszen a berhidai maszek gépei csodásak, ilyen és ehhez hasonló dolgokkal lehet ott találkozni:
A nap hátralevő részét a buszállomás környékén töltöttem, mivel egy jóakaróm kiderítette néhány hiányzóm indulási idejét. Ezek közül néhányat még érkezéskor meglőttem, a maradékot vagy délutánra hagytam, vagy csak ekkor lehetett meglesni. Amilyen jó volt az első négy nap a héten, olyan szinten vezekeltem ebben a 2 órában... Hogy miért, arra hamarosan kitérek, addig is kezdjük el a szemezgetést:
Ami a hiányzóimat illeti, eddig nem igen jöttek össze... Mivel a távolból láttam a pályaudvar hátsó kijáratán át kislisszolni pár gyanús kocsit, így elkönyvelhettem legalább 3 buszt, amiért még egyszer vissza kell jönnöm... Most mondhatjátok, hogy miért nem ott vártam rájuk, a válasz egyszerű: hátul jóval kevesebb jármű távozik, illetve érkezik. Plusz a Nap egyáltalán nem kedvezett volna a képek elkészültéhez, ezért inkább a biztosra utaztam és hagytam őket veszni. Majd máskor, úgyis meglesznek még... Inkább feljebb sétáltam a Jutasi úton, a városközpont irányába:
A délután első találata, ami méltóztatott jó felé jönni
A Zala Volán a héten már másodjára lát el eddig még nem látott EAG-gal, köszönet érte!
Ismét pozíciót váltottam, cél a hátsó kijárat, de érkező járművek céljából. Amíg vártam a szabad jelzést a gyalogátkelőn, KPY-099 állt modellt:
Ráncos 280 érkezés, 100 pontos kép, katt. Kijelzőre ránézek: "Olvasási hiba, kérjük ellenőrizze a memóriakártyát", mi van??? Kép helyén feketeség, 0 byte... Megint kezdődik, remek. Restart, újabb kép, az is fekete. Itt körülbelül a földhöz lett volna kedvem vágni a gépet a kártyával együtt, de inkább tovább küszködtem a technikával. Kocka Neot bezzeg megörökítette:
De nem haragszom, legalább nem ment bele egy bringás sem. Innentől kezdve kb. 3-4 képenként buktam be valamit, a sikeres expók közül még kettő innét:
Őt már láthattátok a múltkori VP posztban, most már itt marad :)
Megnéztem volna még fotóügyileg az új körforgalmat is, azonban ott a gép-kártya duó teljesen eldobta az ékszíjat, dühömben berekesztettem a tevékenységet és elvonultam ebédelni. Kb. egy óra múlva folytattam, de a fények nem voltak alkalmasak semmi értelmesre, plusz a visszaindulás ideje is vészesen közeledett. A buszállomáson még egy bónusz kép kedvencemről, CLH-813-ról:
Érdemes volt azonban hamarabb kimenni a buszhoz, a győri járat 150%-os terhelést kapott... Hazafelé sikerült egy keveset aludni, hogy aztán egy ilyen látvány ébresszen fel:
Lakat & fény, friss vizsgás :P
Kár ezért a napért, de összességében örülök, hogy ez a hét létrejöhetett. Ha nem is annyira, mint tavaly ilyenkor, de ismét növeltem a Dunántúlról származó képeim számát, illetve Vas megyével is jobban állok, mint 4 éve 1 éve.
Viszhall'!