Egy újabb konzervposzt tőlem, nektek. :P Folytatódik a nagy Vértes-hadművelet, legújabb színhelyünk Dorog és Esztergom. Itt is majdnem ugyanekkor és ugyanígy jártam, mint tavaly, de a programok közt azért felfedezhető volt némi váltás. Lássuk, milyen is volt ez a nap!
Azt, hogy reggel mely vonattal indultam, már fejből fújjátok, így erre nem is szánok már több karaktert. Tatabányán nagyjából 35 percem volt az Ajka-Esztergom buszjárat érkezéséig, ez alatt született pár kép:
... de legalább hiányzó volt. :) Irány észak, Dorogra nagyjából negyed 10-kor futottunk be. A városközpontot a sok szabálytalan gyalogos miatt idén nem mertem fotóügyileg bevállalni, feljebb viszont jó fények ígérkeztek:
Innen már nem volt messze a Volán telep, mielőtt betértem volna, vártam pár helyközi járatot, nem hiába:
Tavaly ugyanekkor, majdnem ugyanitt... :)
DUL-725, egykoron helyi járatos kocsi
Megérkezett a kötelező darab JOB-294 is, természetesen én voltam az utolsó az országban, akinek ez nem volt meg:
Az itt nem részletezendő látogatás után érkeztem meg Esztergomba. Dél körül sok kocsi szokott bent tartózkodni, a "keleti" oldal még jól is fotózható ilyen tájban:
A vonatpótlás miatt Oroszlány is besegít a dorogiaknak
Ekkor csatlakozott hozzám a helyi kísérőm, aki a nap folyamán több értékes információval segítette dolgomat. Miután nem volt nagy mozgolódás, megnéztem a szintén jól fotózható körforgalmat is:
Ha Esztergom, akkor Volvo 7700A
Tűzpenge - A legjobb cégnév :)
Néha azért egy Rába is feltűnik
Tavaly részben kimaradt a Suzuki műszakváltás, így idén előkelő helyen szerepelt a bakancslistán... Illetve szerepelt volna, de informátorom hamar elvette a kedvem: a tárgynapon például csak egy műszak ment, az pedig a délelőttös volt, így a beérkező műszakváltó járatokat már most buktam... Ami reggel bejött, az most ellenfényben parkolhatott a gyár területén kialakított parkolóban, egyedül az északi irány lőhető délután. Amíg ezen tanakodtunk, befutott ez:
Nem csak buszokat fotózok ám... :)
Veletek együtt mi is kezdtük már unni a helyet, de a buszok csak nem fogytak el, a Suzukis járatok pedig majd csak később jönnek, így maradtunk itt.
A tavaly leselejtezett KPY-205 helyére a Kékesbusztól visszavándorolt BCK-662 került:
Classic ma még nem volt - itt :)
Ez pedig már egy műszakos járat:
Még egy kis BAH(HH) és mára ennyi a körforgalomból:
Lesétáltunk a vasútállomásra, de a kinézett Suzuki-fotóhelyen két kamion parkolt, így gyorsan fogtuk magunkat és a körforgalomtól úgy 200 méterre lévő kereszteződésben cövekeltünk le - ami várható volt: egy adag vonatpótló, Volános és magán gépek, valamint a Suzuki...
Érkezik a pótlás, a 256-os meg csak úgy odakeveredett
Természetesen a VB-s és a Vérteses kocsi is már megvolt... Nem baj, figyeljünk oda:
Egy - maga módján - jól kinéző Neoplan is befutott a solymári Laster Kft gondozásában:
Ekkora cégjelzés már ritkaság a hazai maszekoknál
A szendvicsben nemrég megbújt 256-os gyorsan meg is fordult:
Érdemes a hátsó ajtó környékét megnézni :)
Elmondanám, hogy már három óra is bőven elmúlt, mire az első Suzuki-járatok feltűntek. Nos az igaz, hogy fél 3 a műszakváltás, illetve jelen esetben a műszakzárás időpontja, de nem siették el... Ráadásul 3 busz és kifújt az északi irány. Vagy ennyi volt, vagy a vasútállomási forgalmi akadályok miatt kerülőúton közlekedtek le...
A dorogi irány majd legközelebb, feltéve, hogy lesz még gyártás...
Még egy vonatpótló búcsúzásként:
A tatabányai járat szokásos EC 11-ese már bent figyelt a pályaudvaron, a napot ténylegesen ezzel a szintén oroszlányi vendégművésszel zártam:
Ennyi volt Komárom-Esztergom, a csütörtöki napot már Székesfehérváron töltöttem, hamarosan azzal a beszámolóval is jelentkezem. :)