Közlekedési Osztály

Facebook

Keresés

Figyelj ránk:

Tovább a Facebook-ra

Érdemes megnézni

  • Aaron-Művek
  • bobalt.hu
  • BusWorld blog
  • Busport Online
  • Busztípusok
  • Csengessünk Blog
  • CsigaOvi-blog
  • Győri Buszok Katalógusa
  • Gábrisvitéz
  • HBweb
  • Hajmási Tibor honlapja

Címkék

alba volán (9) alfabusz (13) alfa regio (9) autosan (6) bács volán (5) bakony volán (5) bécs (7) bkv (7) blaguss (6) budapest (5) credo (38) dakk (16) ddkk (5) dr.richard (5) eag (30) gemenc volán (10) honvédség (5) Ikarus (6) ikarus (65) irisbus (21) irizar (11) isuzu (5) iveco (7) kapos volán (7) karosa (10) kisalföld volán (12) kmkk (6) kunság volán (12) magán (36) man (53) máv (18) mercedes (32) mercedes-benz (35) műszakváltás (8) neoplan (17) pannon volán (7) partiscum busz (5) postbus (5) rába (19) scania (5) setra (38) siemens (5) skoda (8) solaris (11) sor (7) tatra (6) tisza volán (13) van hool (6) vasút (20) vértes volán (8) volánbusz (22) volvo (48) wien (7) zala volán (6)

Egyéb

Ha még ma is Magyarország lenne... 2. rész

Ha még ma is Magyarország lenne... 2. rész

›
Ha még ma is Magyarország lenne... 2. rész

2013/9/13 : Soondee Szólj hozzá!

Igen, tudom, hogy azt ígértem, hogy a nyár folyamán végigolvashatjátok az erdélyi sztorit, de a sulikezdéssel járó bürökratikus faszsá papírmunkák kicsit elvették az időmet, úgyhogy csak most jutottam el odáig, hogy folytassam az írást!
Először is egy kisebb módosítással kezdeném a dolgokat. Az előző részben azt írtam, hogy Csíkszeredában volt a szállásunk, nos ez nem teljesen pontos, hisz az alvóhelyünk már Csíkpálfalva községben volt, mondhatni, hogy Csíkszereda agglomerációja!

032 nyito2

A harmadik nap számottevően lazábbnak bizonyult, mint az előző, hiszen csak Csíkszeredán, illetve az 50 kilométerrel odébb fekvő Székelyudvarhelyen fotóztunk. A két városban eltöltött idő alatt megfigyeltük, hogy itt nem a nálunk megszokott volános rendszer működik, hanem különböző buszos cégek pályáznak meg adott járatokat és így bonyolítják le a közlekedést. Így találkoztunk Csíkszeredában az ITAS és az Open World járműveivel, valamint megfordulnak itt még Balint Trans-os és Gas Tours-os buszok. 

033 hr03emm
034 hr23ytaCsíkszereda jó kis murvás buszállomása

Szintúgy megfigyelés, de a buszos cégek nagy része "egyedi" rendszámmal szolgáltat. Az ITAS rendszámai "YTA" betűhármasra végződnek, míg a Gas Tours-os géppark plakettjei "GAS"-ra. Ez ugyanúgy igaz az előző részben ismertetett aradi rendszámváltásra is, ahol a PITO Trans-os kocsik "PTO" végződést kaptak.

035 ms53balEx svájci Citaro. Tiszta multikulti a buszálló. 036 hr07ekeMidi MAN helyi járaton


A lazítós naphoz mérten néhány fotót készítettünk még a pályaudvaron, majd a közeli pékség meglátogatása után egy reggeli szünet és a délelőtt folyamán útnak indultunk Székelyudvarhelyre.

037 hr03xfxAz Open World egyik Steyr ajtós gépezete

038 hr28ytaCégjelzés lecserélése után az AOC-949

039 hr07nwaAz ex Kisalföldes kocsi mellett megfér az ex Szabolcsos is.

Székelyudvarhelyen több mindenre számítottunk, de mint kiderült itt se jár nyáron minden. Úgyhogy akkor fotózzuk azt ami van, ez leginkább kocka Mergákból és hasonló nyugati importból állt.

040 hr37ttiEngem megfog ez a téma is.

041 hr02rzaAzért itt is sikerült elcsípni egyet!

042 székelyudvarhelyBelefutottunk a Regiotrans vonatába is.


Székelyudvarhely pipa, irány vissza a délutáni eresztésre Csíkszeredára. Éljen a napos idő és a jó fekvésű buszpu. Ugyebár ez a receptje a 10 pontos naposajtós képeknek.

043 hr07pkwA porolás miatt ez már 11 pont! 045 hr48ytaPatent gépezet!

044 gep572Valami OW alvállalkozós Neoplan...

046 hr41ytaSzintén ex Kisalföld, nyári szünetét töltve.

047 hr15ytaKommentbe várom a megfejtést, hogy mijez! ;-)

Lazább nap ide vagy oda, azért nem szenvedtünk hiányt rendszámokban. A nap folyamán történt egy beszélgetés az Open World egyik sofőrjével, akitől megtudtuk, hogy nem csak ő, de többen is szeretik a 200-asokat, főleg amiatt, hogy azokon a "jó minőségű" utakon is könnyedén elmennek velük.
Illetve a nap folyamán jó érzéssel töltött el (engem legalábbis), hogy közel 500 km-re a határtól több ember beszélt magyarul, mint románul. Míg ez az arány Aradon éppen fordítva volt! 

No, de eljött a csütörtök hajnal és indultunk tovább. Gyorsan futottunk egy kört a buszállón, hogy van-e valami újdonság, aztán kimentünk a város szélére pár külterületi fotót lőni, valamint kiszedni a Corona nemzetközi gyorsot.

048 cfr

Első megállónk Gyergyószentmiklós volt, ahol számítottunk néhány Ikarusra, de a buszállomáson csak Balint Transos ex svájci gépezetek voltak. Egy Panoráma Turist-os (igen, szigorúan ékezettel) 250-es került az objektívünk elég még a vasútállomás bekötőútján.

049 hr07blrA Dacia azért befigyel mögötte!

050 ms97balMég a kijelző is úgy maradt, ahogy anno a svájciak selejtezték!

Robogtunk tovább az aznapra tervezett célok felé, pontosabban a Gyilkos-tó és a Békás-szoros felé. Gyilkos-tónál sikerült szert tennünk jóféle áfonyapálinkára, a Békás-szorosnál pedig belefutottunk egy magyar rendszámú Isuzuba, de ezt már Facebook oldalunkon láthattátok.

051 gyilkostóNe csak a gumikerekűekről legyen kép!

Visszafele egy benzinkút mellett megláttunk egy másik Panoráma Turistos 250-est, mint később kiderült ez a két Ikarusuk van. Gyors menetrendi infót kértünk a sofőrtől és elindultunk tovább, végül Gyergyóditró határában is lencsevégre kaptuk mindkét vasat.

053 hr07blsA másikat pedig már láthattátok a nyitóképünkön.

052 hr07vrkProcar, avagy a kis EAG koppincs

Faltuk tovább a kilométereket, hogy estére odaérjünk Szatmárnémetibe a szállásra. Útközben a főúttal párhuzamosan futó vasútvonalon megpillantottunk egy vegyes tehert ami megért volna egy fotót. Végül Iod állomáson csíptük el. Továbbhaladva beértünk Dédára ahol betértünk a vasútállomásra, hátha lesz ott valami. Buszt nem találtunk, de egy pár expót csináltunk az állomáson.

054 iodIod állomás 055 dédaASEA-n a géptérfüggöny adja!


Térkép jelölt egy utat amin rövidíthetünk, úgyhogy elindultunk arra. Ráfordultunk és egy murvás úton találtuk magunkat. Gondoltuk, hogy csak a lakott területen ilyenek az állapotok, de végül csalódtunk. Nem baj terepeztünk egyet!

056 154ut1 057 154ut2

058 cj07vas

A hét folyamán a második autósiskolás 255-ös! Valahol Dés előtt futottunk bele ebbe a kék vasba, majd folytattuk utunkat Nagybánya felé ahol "szokásosan" McVacsoráztunk. Ám a város szélén figyelmesek lettünk néhány buszra az út szélén! 

059 mm11hitIgen perverzek ezek a kis Setrák!

060 mm13hitEx Tiszás vas, ami már a második román rendszámát fogyasztja!

Kajálás megvolt, úgyhogy indultunk tovább Szatmárnémetibe, igaz, hogy itt se sikerült emberi időbe elfoglalni a szállást, de cserébe itt is helyben kezdtünk másnap!
Nos ennyi fért volna ebbe a részbe, az utolsó nap történéseit igyekszem minél hamarabb elregélni egy befejező részben!

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Őrségváltás a háromtengelyeseknél Őrségváltás a háromtengelyeseknél

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr815498178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard