... avagy a konzervposzt-széria legújabb epizódja. Tanévzáró csengőfrászom második napján a Vértes Volán felségterületére merészkedtem, a két napos hadművelet első részében Tatát, Oroszlányt, valamint a Győrbe történő visszautazás miatt Tatabányát is érintettem. A hagyománya a dolognak onnét ered, hogy tavaly, szintén a vizsgaidőszak után, szintén egy keddi napon :P jártam ugyanezen útvonalon, de a program akkor egy kicsit másképp festett.
Reggel a már megszokott fél 7-es pesti gyorssal indultam el Győrből, a komáromi ideiglenes lassújelek miatt kb. 10 perc késéssel érkeztem meg Tatára. Hiányzó volt bőven, így ez a nap is gyorsan kezdetét vette:
DUE már megvolt, de egy újrázás nem ártott róla sem
Az oktatóbuszként is használt FKA viszont még nem :)
A közszolgálatiság jegyében következzék egy Credo, a tatai helyi járat meghatározó típusa:
A kocsik között egyszer csak megjelent GEW-059. Vele nagy szerencsém volt, mivel éppen rezsijáratban indították Tatabányára, hogy a közelgő műszaki vizsgára felkészítsék, helyette egy másik hiányzóm, AFF-248 érkezett vissza a helyére. Ami jó is lett volna, ha nem "valamikor a nap folyamán" történik meg mindez...
Új beszerzésű 260-on ritka rendszám
A fentiek kapcsán köszönetet kell, hogy mondjak a Volán itt tartózkodó forgalmistájának, hogy segített néhány busz kapcsán. Meg kell hagyni, Vértesék korrekten kezelik a magunkfajtáját. Fotózási engedély szükségeltetik ugyan, de az adatok leegyeztetése után nagyon segítőkészek és ezt nem csak itt tapasztaltam. Aki korrekten szeretné intézni a hiányzók vadászását, az mindenképp vegye fel a kapcsolatot a céggel.
Még egy Setra is befutott a reggeli csúcs végén:
Ex Bundeswehr, akárcsak a Volánbuszos, Mátra Volános testvérei
Amíg a pályaudvaron csend honol, érdemes megnézni a tatai várkert környékét is, mert oda is érkezhetnek buszok, mint például ez a honvédségi kocsi:
Messze távol feltűnt még egy magán 256-os is, de nem eredtem a nyomába, közelebb pedig nem futottam össze vele... Kis kitérő után visszatértem a pályaudvarra:
A C80 flotta fele megérkezett :)
Tatán is találkozhatunk magánüzemeltető által futtatott busszal, a Tata-Baj vonal jelenleg a Szőllősi Travel alá tartozik, ők pedig mindig az aktuális friss beszerzéseik egyikét járatják a vonalon, ottjártamkor épp ezt:
GEX-817 is befutott - ja, hogy már nem úgy hívják? :D
Ezt a Krédót még legutoljára Tatabányán fotóztam, hogy csak a nyári kiiktatás miatt került ki helyközi szolgálatra, vagy véglegesen itt fog maradni, azt nem tudom...
Még egy AEU-768 is előkerült, meglepően sok a csuklós nyáron is - mondjuk szükség is volt rájuk:
CLU-721 előállt, egy újabb élményútnak nézünk elé... :) Oroszlány nem éppen a kedvenc helyeim egyike, kevés a használható fotóhely, a lakosság összetétele borzalom, az egy főre jutó, autóból üvöltő Kis Grofó számok értéke magas. Mindegy, Pimpike autója a megszokott helyen vár már:
A helyközik szépen lassan csordogálnak, a régen sokat keresett DUE-063 természetesen itt van:
Tavaly után végre a Zala is olyan kocsival lepett meg, ami még hiányzott:
Fél óra vegetálás után végre elkezdődött a műszakváltás környéki zsongás, a megszaporodott helyközi járatok között érkeznek a Mórra, vagy a márkushegyi bányába igyekvő szerződésesek - a sok mikrobusz között azért akadt ez-az:
A jellegzetes Bitter-Szűcs Garázsos fényezés
A bányászjárat elmaradhatatlan kocsija
A móri Rába üzem állandó vendége
Ígértem helyközi kocsit is:
Teleablakok mindenfelé, ilyen egy igazi Vérteses 280-as
Érkezéskor sikeresen lemaradtam az oroszlányi Tesco-járatról, a szokásos ABF-372 helyett ma az unalomig fotózott FKC-236 jutott rá, a 14 órási kanyarra viszont sikerült odaérni. Mivel Komáromban alaposan körbefényképezhettem annak idején, így most egy tájkép elsütése volt a terv:
Oroszlányból elég, viszont Tatabányára idén a vasút segítségével sikerült eljutni. Ismeretes, hogy az oroszlányiak annak idején vehemensen lobbiztak, hogy a hugyos Bhv-s inga helyett visszakapják a Flirt motorvonatot a 12-es vonalra. Flirt nem, de a szebb napokat megélt BVmot egy kurta egysége váltotta a Szilis ingát. A szerelvény üzemkészsége miatt sokszor kell győri Talenttel, vagy éppen szabad Flirttel pótolni, de ma szerencsére szó sem volt ilyesmiről:
Oroszlány állomás, köszöntjük kedves utasainkat!
Tatabányán ad hoc jelleggel kitelepültem a Dózsa György úti felüljáró déli hídfőjéhez:
A vonat érkezése előtt még megnéztem a buszplázát is:
ABF-395 pedig szépen keretbe foglalta a napomat:
Folytatás hamarosan, témánk a Vértes-hadművelet második napja, Dorog és Esztergom lesz.