Közlekedési Osztály

Facebook

Keresés

Figyelj ránk:

Tovább a Facebook-ra

Érdemes megnézni

  • Aaron-Művek
  • bobalt.hu
  • BusWorld blog
  • Busport Online
  • Busztípusok
  • Csengessünk Blog
  • CsigaOvi-blog
  • Győri Buszok Katalógusa
  • Gábrisvitéz
  • HBweb
  • Hajmási Tibor honlapja

Címkék

alba volán (9) alfabusz (13) alfa regio (9) autosan (6) bács volán (5) bakony volán (5) bécs (7) bkv (7) blaguss (6) budapest (5) credo (38) dakk (16) ddkk (5) dr.richard (5) eag (30) gemenc volán (10) honvédség (5) ikarus (65) Ikarus (6) irisbus (21) irizar (11) isuzu (5) iveco (7) kapos volán (7) karosa (10) kisalföld volán (12) kmkk (6) kunság volán (12) magán (36) man (53) máv (18) mercedes (32) mercedes-benz (35) műszakváltás (8) neoplan (17) pannon volán (7) partiscum busz (5) postbus (5) rába (19) scania (5) setra (38) siemens (5) skoda (8) solaris (11) sor (7) tatra (6) tisza volán (13) van hool (6) vasút (20) vértes volán (8) volánbusz (22) volvo (48) wien (7) zala volán (6)

Egyéb

Közlekedik: a hetek utolsó tanítási napján

Közlekedik: a hetek utolsó tanítási napján

›
Közlekedik: a hetek utolsó tanítási napján

2013/8/05 : Száguldó fotóriporter Szólj hozzá!

Mai bejegyzésünk a szorgalmi időszak utolsó napján játszódik, a címből már kitalálhattátok, hogy ez egy pénteki nap volt. Egyik szaktársammal gondoltunk egyet, hogy a vizsgaidőszak méltó megnyitásához elengedhetetlen egy kiadós csengetés. Filozófiánk a "Kevés hely, sok kép" mondattal volt jellemezhető a legjobban. Legfőképpen a Dunántúlra igyekvő távolsági járatok érdekeltek minket, de láttunk/lőttünk mást is. Most is a szokásos Győr-Szeged utamat megszakítva érkeztem a Keleti pályaudvarra. Bőrönd lepakolva, irány a város!

Nem jutottunk messzire, a Puskás Ferenc Stadion háta mögött megpillantottuk az első fotóalanyunkat:

P1430902Soha rosszabb kezdést!

Egy "Follow me!" feliratú Tourismo mutatta az utat a Városliget felé (tudtuk mi azt magunktól is :)), ahol a májusi osztálykirándulós időszaknak megfelelő kavalkád volt, sajnos a legtöbb gép ellenfényben állt. Buszról leszállva azonban ordas nagy futásba kezdtünk, szerencsére nem hiába:

P1430906Ikarus 396 a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsokságától

Megnéztük kedvenc ebédidős fotóhelyemet is, igaz már bőven elmúlt 13 óra, de a kanyarodó 105-ösök még jól fotózhatók voltak, itt készült el az első VT-Transmanos Citaro fotóm (ne feledjük, ekkor még az első 50 darab üzemelt csak):

P1430908Szép gépek, na

Továbbálltunk, egészen a Nyugati pályaudvari vasúti felüljáróig gyalogoltunk. A fények itt se voltak jobbak, de azért pár autoDEL-t itt is lőttünk. A felhozatal végül is jó volt, sok BKV-s hiányzóm lett meg, na nem mintha számolnám őket... :D

P1430913"Elsőajtós" GVM

Közben megérkezett Noémi is, aki nem egy hús-vér hölgyemény sajnos, de ettől még örültünk neki:

P1430914Meg nem mondanám most, hogy mikor láttam utoljára olyan FKU-t, amin még volt névmatrica...

Az ukránok is tudnak normális turistabusszal jönni, ha nagyon akarnak:

P1430917Háromtengelyes, hmmm... :)

Még egy Kétszázas a BKV-s szakosztály kedvéért:

P1430922

Még egyszer visszatértünk a Városligetbe, az előbbi Citaro után most egy "kékvolvo" jött:

P1430932

Az alapvető célkitűzés a Népliget autóbusz pályaudvar délutáni csúcsforgalmának megörökítése volt, ennek jegyében metróra szálltunk, hogy a kiszemelt első járatok indulásakor már a Fradi-pálya előtt dekkolhassunk. Itt aztán megkezdődött az ereszd el a hajamat, a gépek nem pihentek sokat két exponálás között.

Alig, hogy megérkeztünk, a távolban gyanús elemek tűntek fel:

P1430934702 megújulásra vágyik

Már korábban kinéztem magamnak a prágai nemzetközi járat hófehér Setráját, legtöbbször a vonatból láttam áthaladni a Lágymányosin, szép darab. :)

P1430936

Régi ismerős érkezik, DUD-962 egyenesen Solymárról:

P1430947

Közben a távolsági járatok is elkezdték kirajzásukat: csalódásra adott okot, hogy a Zala Volános kocsik a Petőfi-híd felé vették az irányt, miközben nekik is a Lágymányosi-híd lett volna a kijelölt útvonal... A Gemenc Volán három kocsit is indított rövid időn belül, a komlói járat után két szekszárdi érkezett:

P1430948Őt már jól ismerjük

Aminek viszont jobban örültem:

P1430951Ha nem lenne kiírva, hogy Szekszárd, simán maszek kocsinak lehetne hinni

Itt sem maradhat el a BKV, a fotózhatatlan 1-es villamos mellett a 103-as busz adott némi fotótémát, sikerült elkapni a februári látogatásomkor megismert 01-65 édestestvérét, a szintén celebkocsinak számító 18-44-et is:

P1430955Elég lenne, ha csak a hűtőrács lenne sárgítva

Indul a bécsi járat is:

P1430958Preisgulasch, Westbus... :)

Messziről már látszódott, hogy egy Student Agency-s bálna közelít felénk, de közelebbről ért a meglepetés, hogy ez bizony már magyar rendszámú! Az egykori 50-es háziszámú Beulas immáron a Füzy Trans állományát erősíti:

P1430964A nulla valahol elveszett útközben...

A forgalom egyre nagyobb lett, lassan beállt a körút, ami nehezebbé tette a fotózást. A másik default távolságis fotóhely a Petőfi-híd budai hídfő, a következő eresztést már ott lőttük végig. Ennek egyik előnye, hogy a képeknél kevesebb zavaró tényező bukkant fel, hátránya viszont, hogy így a pécsi irány kiesett. Ahogy fentebb is, most is a teljesség igénye nélkül válogatok, bár nem volt egyszerű szelektálni... :)

A kezdőrúgást a Zala Volán végezte, elsők közt érkeztek a nagykanizsai kocsik:

P1430969

A Kapos Volántól egy alvállalkozós kocsi és egy saját érkezett, utóbbi számomra hiányzó volt:

P1430970A színátmenetes fényezés mindig jó

Az első pápai járat után feltűnt GHP-401 is, a százhalombattai olajfinomítóhoz közlekedő szerződéses járatok egyik default kocsija:

P1430973

Érkezik a győri autópályás járat is - ekkor már tudható volt, hogy hamarosan véget ér a történet... Szerencsére normális kocsit adtak rá:

P1430975Részemről ezzel a képpel búcsúztam el a viszonylattól

Ismét Zala Volán, ezúttal a keszthelyi járat és egy E98:

P1430976Lámpatestek tömkelege :)

Újabb Bakonyos kocsi érkezik, szintén Pápa végcéllal:

P1430978

A 212-es vonal itt halad el, így két Volános kocsi között jöttek a legszakadtabb 415-ösök és a Transman Alfa Localoi. Az alábbi kocsiról még mindig kevesen tudják, hogy 1 hónapot Szegeden dolgozott két társával együtt:

P1430981Szeged is megismerhette a Lokátor-érzést :)

Maszekokból itt nem volt erős a felhozatal, de szerencsére az a kevés viszont normális kocsival vonult fel, mint például ilyennel:

P1430983Mindenkinek ilyen buszokat kívánok! :)

A balatonfüredi vonalcsoporton az elmaradhatatlan Irizarok, ennek az ex bemutatókocsinak még a fényezése is összepasszol a Balatonnal:

P1430987BKK kék, mi? :P

Alba Volán még ma nem szerepelt itt, sajnos most is csak az unalomig ismert HKF-156 jutott részemül:

P1430988

Fentebb említettem a BKV Ikarusait, erre a kocsira se tennék szívesen vízmércét:

P1430990Legalább Lada lámpás volt

A Volánbusz is elküldte a maga székesfehérvári járatát:

P1430991

De hogy ne unatkozzunk, kapunk mellé egy papagájt is:

P1430993Van olyan Intouro, amit még nem pótolt a FAB? :D

Az 5 órai zalaegerszegi indulások a Volánbusz aktuális alvállalkozójának, a Homm Kft-nek a feladatai, napjainkban Van Hool T917 Acron buszokkal látják el a vonalat:

P1430995

 

Zárásnak egy szegedi gépezet is gépem elé került, ezt a kocsit is könnyebb itt elkapni, mint otthon...

P1430997EuroBus matrica az kell...

Bocsánat, ha ez a rész egy kicsit töményre sikeredett, de másképp nem lehetett érzékeltetni, hogy milyen változatos a felhozatal itt, aki túl tud látni a 200-as Ikarusokon, annak egyszer érdemes itt egy délutánt eltölteni.

Ennek a napnak is lassan vége, ideje hát a vonatomra is gondolni. De még van egy drót, hogy az Aréna Plaza parkolójába érdemes lenne benézni. Benéztünk és le is esett az állunk...

P1440015Minimalista fényezés, de pont elég erre a kocsira

Ritkán írok egy kocsi életéről, de most mégis érdemesnek érzem, mert erről sem tudnak sokan, hogy kicsoda-micsoda ez a kocsi. Nos, ő egy Ikarus 366, az Ikarus kísérlete a típuscsalád csehszlovák piacon való megjelenésre, ennek megfelelően Karosa alapokra, LIAZ motorral és Praga sebességváltóval épült. A típusból végül összesen 18 darab készült, ebből egy Magyarországon maradt. A fent látható példányt 1990-ben gyártották, a pozsonyi közlekedési társasághoz került egy másikkal együtt. Innen egy pozsonyi magánvállalkozóhoz vándorolt, majd a HOPI fuvarozócég állományába lépett be. 2006-ban Nagymegyerre került, az itt eltöltött évek alatt a kocsi sokat megfordult Magyarországon, főképp Győr környékén volt látható. Magam is itt láttam többször, fotózni nem tudtam sosem, pedig sokat megadtam volna egy fotóért... 2013 februárjában érkezett hazánkba, kedvenc bajai magánvállalkozónkhoz. Hát ez az, amiért percekig csak álltam és néztem... :)

Köszönöm, hogy végigolvastad, most nem jut eszembe semmi frappáns befejezés. :)

 

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Őrségváltás a háromtengelyeseknél Őrségváltás a háromtengelyeseknél

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr715443834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard