Ha úgy nézem, Soondee úrral már nem ez az első közös fotótúránk, azonban azok az utak még a Közlekedési Osztályt megelőző prehisztorikus korszakban zajlottak le, így a blog megalapítása óta az első közös túránk volt a veszprémi, melyet egy áprilisi napra időzítettünk. Hogy csak most kerül adásba, azt már sokszor kimagyaráztam, így erre nem is fordítanék több időt, inkább kezdjük is el! Nehéz volt a képek közti szelektálás, talán túl bőre is sikeredett a beszámoló, de remélem ez cseppet sem zavar titeket... :)
Reggel a balatonfüredi járattal indultunk útnak, KZX-521 személyében Mérnökeink Remekműve állt fel a drosztra, szerencsére csak leértünk Veszprémbe, mielőtt teljesen elegünk lett volna a napból. Leszállás után bele is kezdtünk a tevékenységbe, a kijárat egészen jól fotózhatónak bizonyult.
A várpalotai E94 kontingens tagja
Az alábbi járműnél egyszerre hördültünk fel:
Szerencsére csak különjárat volt
FLJ-694 szépen leparkolt oldalt, így ő sem kerülhette el sorsát:
A hely jónak tűnt, így a kikanyarodók fotózásáról átpártoltunk ide, egy kis napos-ajtótlan adagért.
Tetszik ez a fehérre kent ködfényszóró üreg
Lement a reggeli pörgés, az érvényes teleplátogatási engedéllyel a zsebünkben a telep felé vettük az irányt, ahol nagy meglepődésünkre közölték, hogy a dolog okés lenne, de a rendészet minden (!!!) tagja Szombathelyen van, így ma nem tudunk bemenni, majd legközelebb. A sztori egy kicsit sántít, érdekes helyzet állhat elő, ha egy darab rendész, biztonsági őr sincs a telepen, még ha szemmel láthatóan volt is néhány sofőr, de nyilván nekik nem ez a munkaköri leírásuk. Abban az esetben nem is érdekelne ennyire a dolog, ha akkor tudták volna meg a szándékunkat, ilyenkor értelemszerűen nem kell beengedni, de több, mint egy héttel előtte írtam a Balaton Volánnak, ők pedig a kirándulás előtti délután válaszoltak csak, de nem utasították el a dolgot. Így viszont egy jó másfél óránk ment el emiatt teljesen feleslegesen - nem haragudtunk volna meg, ha már a levélben is elutasítanak minket, így viszont egy kicsit értetlenül, de továbbálltunk. Következő állomásunk az "új" körforgalom volt, délelőtt valami ilyesmit lehet alkotni:
Ilyen iskolabusszal én is szívesebben jártam volna általánosba :)
A hely, mint minden ekkora körforgó, inkább szóló kocsiknak kedvez, de néhány csuklós buszon is leteszteltük, nem is rossz eredményeket kapva:
Minden veszprémi út egyik kötelező darabja a Bakonyos csuklós Rába
Közben megérkezett az egyik szépségdíjas C56-os is:
Még egy Neoplan, aztán irány a Plaza, mert éhesek vagyunk:
Annyi kockaház van, hogy már magam sem tudom, melyiket komponáljam bele :P
Délidőben értünk vissza a helyközi buszállomásra, ahol a napszaknak megfelelő pangást próbáltuk meg átvészelni, ekkor született a blogunk Facebook oldaláról már ismert kép, amit ide is beteszek, mert annyira tetszik:
Következő napirendi pontunk a Házgyári út volt, lassan ki kellett választanunk a járatot, hogy még idejében érkezhessünk a műszakváltásokhoz. CLH-696 személyében egy remek 280-ast kaptunk, érkezés a célhoz, majd a kiszemelt hely feltérképezése. 10 percet sem kellett várni, már meg is jelentek az első kocsik.
A hely, ahol vagyunk, a Continental Teves veszprémi egységének parkolója, hátunk mögött pedig a Valeo üzeme látható. A Continentalhoz a Balaton RéBusz és a Viva Tours, a Valeohoz pedig a megyei Volánok járnak, utóbbiak menetrend szerinti járataikkal térnek be az üzemhez, azonban akad köztük olyan, ami megvárja a műszakváltást, majd innen indul visszafelé.
Volán szinten a Bakony és a Balaton Volán van többségben, de akadt Somló Volános kocsi is
A műszakváltások környékén a helyi üzem is indít járatokat, ezek egy része az egész nap közlekedő 3-as jelzésű busz volt Valeo-s betéréssel, de vannak kifejezetten műszakváltáshoz közlekedő viszonylatok, ilyen a 35-ös is:
Ha az a tábla nem lenne, elsőosztályú hely lehetne
Közben érkeznek a Continentalhoz is a járatok, rajta a legkülönfélébb VanTTool buszokkal, de más "csodák" is előfordultak:
Nem vagyok egy ortodox Ikarus-buzerátor, de van az a szint, ami már nem hat meg
A forgalom szépen lassan elfogy, amíg a délutánosok átveszik a munka dandárját, addig mi elindulunk a néhai Házgyár területén álló panelszörnyeteg irányába, a Bakony Művekhez vezető utca ilyenkor szépen fotózható ajtósból:
Ugyanitt egy ráncos 280-ast úgy besz*ptunk egy kamionhorda miatt, ahogy az a nagykönyvben meg vagyon írva... De nem baj, egy rakás helyközis kocsi ment be a Bakony Művekhez, na majd azokat... Addig is a közszolgálatiság jegyében két darab Szarlétra Credo érkezik a putri panel felől:
Közben megindult a forgalom a BM felől is, részben a Continál már látott kocsikkal, de vannak "újak" is, pl. HCA-631:
Ha az előbbi Credo-duó nem lett volna elég, rögtön kaptunk egy trojkát is mellé:
Ha a középső Balatonos lenne és a KRESZ táblákat is elloptuk volna pár percre, hibátlan Volános reklámfotó lenne :)
A hely még mindig pazar, így belefutunk ebbe a csuklós MAN-ba is, amit ma még nem is láttunk:
A volt házgyári munkásszálló napjainkban így néz ki
Maradtunk volna még szívesen, de a BM előtti placcon két fehér 396-ost fedeztünk fel, amikkel még fél 3 körül sem mozdultak meg, holott nagyjából már minden üzemből kirajzottak a munkásjáratok, így nem várunk rájuk többet. De előtte még egy CTK-982, csak mert olyan hangulatos itt:
A két 396-osról a helyszínen annyit tudtunk meg, hogy LZS-911 és 912 névre hallgatnak, egyikőjük Ajkáról, másikuk pedig Zircről hozta a dolgozókat a lentebb lévő Algida üzemhez. Valószínűleg nem volt délelőttös műszak, vagy 12 óráznak a fenti települések dolgozói, mindenesetre szilárdan itt álltak. Utólag pedig kiderült, hogy ahhoz a két ex Somlós 396-oshoz volt szerencsénk, amelyek 2006 és 2012 között az Indi Carnál dolgoztak Pest megyében, majd egy alaposabb rendrakás után kerültek jelenlegi tulajdonosukhoz. Ja igen, ők azok:
Napunk eddig nagyon tartalmasan telt, ideje hát visszaindulni a buszállomáshoz, hátha a hazaindulásig még lesz fogás. Elfoglaltuk a default kijárati fotóhelyünket és vadásztunk.
... és szóló kivitelben, rögtön kettő is
A sok Volános kocsi között akadt azért maszek is, az Áiplis honvédségi járat mellett befutott ez a bálna is:
Végül másodjára is befutott a fehérvári Zala Volános járat:
A délutáni csúcs is lassan kezd lecsendesedni, mi is hazafelé vesszük az irányt. Hazafelé újabb Kredó, KXY-491, ennyire csak ne akarjanak már szórakozni velünk... :D
A mai nap remek volt, az elmaradt teleplátogatás ellenére is 10 pontot adok rá. :)