Közlekedési Osztály

Facebook

Keresés

Figyelj ránk:

Tovább a Facebook-ra

Érdemes megnézni

  • Aaron-Művek
  • bobalt.hu
  • BusWorld blog
  • Busport Online
  • Busztípusok
  • Csengessünk Blog
  • CsigaOvi-blog
  • Győri Buszok Katalógusa
  • Gábrisvitéz
  • HBweb
  • Hajmási Tibor honlapja

Címkék

alba volán (9) alfabusz (13) alfa regio (9) autosan (6) bács volán (5) bakony volán (5) bécs (7) bkv (7) blaguss (6) budapest (5) credo (38) dakk (16) ddkk (5) dr.richard (5) eag (30) gemenc volán (10) honvédség (5) ikarus (65) Ikarus (6) irisbus (21) irizar (11) isuzu (5) iveco (7) kapos volán (7) karosa (10) kisalföld volán (12) kmkk (6) kunság volán (12) magán (36) man (53) máv (18) mercedes (32) mercedes-benz (35) műszakváltás (8) neoplan (17) pannon volán (7) partiscum busz (5) postbus (5) rába (19) scania (5) setra (38) siemens (5) skoda (8) solaris (11) sor (7) tatra (6) tisza volán (13) van hool (6) vasút (20) vértes volán (8) volánbusz (22) volvo (48) wien (7) zala volán (6)

Egyéb

Fotózz, amikor jól esik! - első rész

Fotózz, amikor jól esik! - első rész

›
Fotózz, amikor jól esik! - első rész

2013/4/15 : Száguldó fotóriporter Szólj hozzá!

A címet kéretik szó szerint érteni, a következő két posztom témájául szolgáló utak február legcsapadékosabb hétvégéjére estek - ha menni kell, akkor nincs mese, márpedig bennem volt a mehetnék, de nagyon. Készüljetek fel, ez most hosszú lesz... :)

Megkezdődött a negyedik félév, február még laza, egy-két túra belefér, Mór pedig nincs messze és még mindig érdekes. Igaz, hogy minden pesti és dunántúli fotós szanaszéjjel fotózta az állományt, de én egyik csoportba sem tartozom - illetve utóbbiba is csak alig 2 éve - április óta meg biztos történt változás, így jó választásnak tűnt. Legalább Kisbér is útba esik, ott mindig van valami.

 

Kezdésnek két rendszám várt rám Győrőtt, KRM-924 a Vértestől és GAC-256 a Zala Volántól:

P1420967Soha rosszabb kezdést :)

Kisbéren már kezdtem magam pofátlanul szerencsésnek értezni:

P1420976Nyerő szám

P1420987Default kisbéri autó az LPY-105

Tároló körbelőve, nézzünk körbe a környező utcákban is, hátha...

P1420982Orange Country Choppers Kisbér

Kisbér ennyi volt, FAL-252-vel irány Mór. Kezdésnek az elmaradhatatlan buszállomás:

P1420988

P1420994Üdvözlet Mórról

P1430005Nemrég került ide Fehérvárról ez a kocsi

A Bitter-Szűcsös Setra bevárása után elindultam az ipari parkhoz, útbaejtve a benzinkutat, ahol egy Albás Conecto és Mór Kft-s 256-os pihent. Előbbi sajnos 2 perccel hamarabb eljött, mint ahogy odaértem, utóbbi viszont nem:

P1430009

Mivel a műszakváltásig még volt időm, így elindultam a Velegi utcában található Steiner Trans telephelye felé, hátha sikerrel járok a két 280-asuk ügyében. Útközben még sikerült egy nagyon idilli képet is készíteni:

P1430015

Közelebről pedig így festett a kocsi:

P1430022Újabb vas

P1430029Ő már a délutáni bevetést várja :)

Vassútéknál is zajlott az élet:

P1430025A helyi szatelitvonat, köznyelven szólva tolatós

Később egy klasszik-M62 is megjelent, de sajnos lemaradtam róla és természetesen csak áthaladt az állomáson - egyébként tekintélyes - vonatával.

Érkezés Steinerékhez - sehol senki... Becsöngettem a szomszédos két telepre, természetesen ott sem találtam egy lelket sem, így végül kénytelen voltam kintről dolgozni. Majd egyszer megvárom őket az utcán... Az idő viszont most is rohan, így ideje visszatérni a parkba! Előtte azért még jött ez-az, többek között ez:

P1430040Igen, ő egy Ikarus 543, EAG homlokfallal megtámogatva...

Az erőteljes havazás miatt a munkásszállító járatok is késve érkeztek. Mielőtt azonban belevágnánk, következzen egy rövid esszé a móri ipari park szerződéses járatairól, amolyan tudományos ismeretterjesztés:

Először is egy tévhitet kell eloszlatnom: nem minden autóbusz tartozik a Mór Kft állományába! Sokan így hiszik, de ez nem igaz. Az itt található üzemek külön-külön szerződtek le a cégekkel, így minden gyárnak megvan a maga személyszállító vállalkozója. Kisebb átfedések ugyan előfordulhatnak, de többnyire elmondható, hogy a kisebb üzemekhez (Rejlek, Johnson Controls) mikrobuszok járnak, többnyire egyéni vállalkozók gépei ezek, a mindenki által ismert buszos cégek pedig ide járnak:

  • Draxlmaier Group: Mór Kft
  • Hammerstein Bt: Winkler Trans Kft
  • Sews Hungary: Bitter-Szűcs Garázs Bt
  • Lear Corporation: Kombusz Kft

Munkanapokon 3 műszakban dolgoznak, hétvégén két műszakos munkarend alapján megy a termelés, így a szerződéses járatok is ehhez alkalmazkodva közlekednek. Ebből kifolyólag előfordulhat, hogy hétvégén 14 óra környékén néhány mikrobuszon kívül semmi mást nem talál itt az érdeklődő. A szerződéses járatokon kívül az Alba Volán is jelen van, két helyi járat is érinti az ipari parkot, egyiken a konstans helyis Volvo, másikon pedig mindig egy helyközis autó (többnyire C56, vagy E94) pörög.

Ennyi bevezető után következzenek posztunk főszerpelői:

P1430047Békés megyéből került ide ez a gép, néha még csodálkozom, hogy egyáltalán létezik még

P1430049Kombuszék egyik Albás eredetű gépe

P1430052Egy szép, négyárnyalatú Bitteres 256-os

P1430055Az a plusz díszléc nem kellene, amúgy teljesen szép gép a BPZ

Jön az Ikarus-áradat, én meg azon bosszankodom, hogy mennyire sok lett a fehér Sprinter és hogy miért nem jönnek a Móros vasak...? A választ az egyik Sprinyó ablakában találom: Mór Kft, hát ezért...

MCT-546A flotta fele ilyenekből áll már

Később egy Mór Kft-s sofőr megerősítette, hogy a járatainak kb. a felén ilyen kisbuszok járnak, az Ikarusok meg a telepen állnak. Szerencsére a nagyját még tavaly kifotóztam, talán 2-3 kocsiról csúsztam le, emléküket megőrizzük.

Közben újabb érdekességek érkeztek:

P1430061Na ő rá nem számítottam... :)

Winkleréknél beszerzés volt, legalább 2 darab ex Balogh-2000-es kocsi került ide, ez és FKB-967. BOP képviseli mindazt, amit az egyszeri buszfotós (azaz én) el tud bénázni az évek folyamán... A kocsi Szegeden szolgált egy középiskola buszaként egészen 2006-ig, természetesen sosem láttam, talán egyszer az Autóklub udvarán, amikor mi épp elszáguldottunk kocsival a felüljárón. Utána Székesfehérvárra került a fentebb megnevezett céghez, Sárbogárd környékéről járt fel a Densohoz. Itt sem sikerült elkapnom. Mire teljesen lemondtam róla és már felkészültem az Ügyfélkapu közismert "üzenetére", akkor csak lazán szembejön velem itt... :)

P1430063A Cápa - őt még mindenki Viszlósnak tudta :)

Miután mindenki beért, átballagtam a kettes számú fotóhelyre, hogy újra végiglőhessem az állományt:

P1430073Egyik...

P1430075... és másik szépségdíjas

14:40-kor elindult a harmadik adag gépsárkány is, őket igazság szerint máshol kellett volna bevárni, de a nagy hó és az ebből fakadó lassabb haladás miatt kevesebb időm volt átérni a harmadik helyre, így csak a Lear melletti utcát néztem meg:

P1430085Őt nem tudom mire vélni...

Minden móri kirándulásnak megvan a maga áldozati báránya, az a busz, amit vagy nem, vagy csak rosszul sikerül lefotózni. Idén is volt ilyen, bár csak egy kocsi miatt morogtam, de azért nagyon: FIS-061. De sebaj, jövünk még ide, Bitterék Kisalföldes tagozata most nem képviseltette magát.

Aki már a poszt végét várja, az most csalódhat egy jó nagyot. :-)

Innen Komárom felé vettem az irányt egy Bzmot segítségével, már nagy erőkkel készülök a le- és átszálláshoz, amikor is megláttam ezt:

P1430094Nini, egy jó ACF-776 :P

Akik most felmenőimet "lájkolják", azoknak üzenem, hogy azóta se láttam itt parkolni. ^^ :) Természetesen az átszállás ezzel egyidőben reménytelenné vált, így még sikerült egy órán keresztül fotózgatni:

P1430106Kis táv, nagy luxus

P1430130Az utolsó fényekbe kapaszkodva

A szentmise végetért, menjetek békével! :)

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Őrségváltás a háromtengelyeseknél Őrségváltás a háromtengelyeseknél

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr595222304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard