Közlekedési Osztály

Facebook

Keresés

Figyelj ránk:

Tovább a Facebook-ra

Érdemes megnézni

  • Aaron-Művek
  • bobalt.hu
  • BusWorld blog
  • Busport Online
  • Busztípusok
  • Csengessünk Blog
  • CsigaOvi-blog
  • Győri Buszok Katalógusa
  • Gábrisvitéz
  • HBweb
  • Hajmási Tibor honlapja

Címkék

alba volán (9) alfabusz (13) alfa regio (9) autosan (6) bács volán (5) bakony volán (5) bécs (7) bkv (7) blaguss (6) budapest (5) credo (38) dakk (16) ddkk (5) dr.richard (5) eag (30) gemenc volán (10) honvédség (5) Ikarus (6) ikarus (65) irisbus (21) irizar (11) isuzu (5) iveco (7) kapos volán (7) karosa (10) kisalföld volán (12) kmkk (6) kunság volán (12) magán (36) man (53) máv (18) mercedes (32) mercedes-benz (35) műszakváltás (8) neoplan (17) pannon volán (7) partiscum busz (5) postbus (5) rába (19) scania (5) setra (38) siemens (5) skoda (8) solaris (11) sor (7) tatra (6) tisza volán (13) van hool (6) vasút (20) vértes volán (8) volánbusz (22) volvo (48) wien (7) zala volán (6)

Egyéb

Lengyel, magyar két jó barát

Lengyel, magyar két jó barát

›
Lengyel, magyar két jó barát

2013/4/06 : Soondee Szólj hozzá!

...együtt harcol, s issza borát. Folytathatnánk a címet, ám nem irodalmi blogot olvastok, így csak a címben marad eme idézet. Még február vége felé vetette fel szaktársam, hogy menjünk ki Varsóba, mert van olcsó repülőjegy. Igen és az olcsót tényleg értsétek olcsónak, hiszen 5000 forintból megvolt a jegy oda-vissza! Magam sem értem, hogy éri meg ez a légitársaságoknak... Természetesen rábólintottam az útra, hisz lássunk kicsit világot, és nem utolsó sorban hátha kedvez a szerencse és sikerül fotózni néhány a városban még szolgálatot teljesítő Ikarust.

Végül szombaton 1 órakor szállt fel a gép és ~1 óra utazás után már ismét talaj volt a lábunk alatt. Kicsit úgy éreztük magunkat, mintha Pestről Győrbe utaztunk volna. Igaz ez a táv négyszer annyi volt. =) 

0099 ryanairA felhők felett mindig kék az ég.

Terminálból kikecmeregve konstatáltuk, hogy a jegypénztár zárva. Egy informálódást követően a megállói automatából vettük meg a napijegyet (olcsóbb, mint Pesten). A reptérhez (Chopin) négy nappali és egy éjszakai járat biztosítja az eljutást. Szombati holtidőt tekintve meglepően sűrű volt a közlekedés, mind a reptéren, mind bent a városban is. Kicsit ilyen pesti Rákóczi út érzésem volt, amikor konvojban jöttek a járatok. 

0100 wx70228Hibrid Solaris a központi pályaudvarnál

Varsó központi pályaudvaráról néhány szót ejtenék. Szóval ott sikerült megvalósítani azt, amit itthon még csak nagyon kis morzsákban látunk, vagyis az intermodális csomópontot! Maga a vasútállomás a föld alá van betéve és elég hosszan alagútban, illetve bevágásban halad a vasút. A pályaudvar mellett a pesti Árkád méretű bevásárlóközpont, valamint buszállomás. Mindezeket aluljárón, egyszerűen el lehet érni.

0101 3255Ratusz Arsenał

0102 wx57568Közös villamos és buszmegálló

Először kicsit megzavarodik az ember az ottani viszonylatszámozásokon, amíg ott voltunk nem is igazán próbáltam megérteni, de hazaérkezés után felkerestem a ZTM (helyi BKV) honlapját és teljesen logikus rendszert alkot a számozás:
- 100 alatti tartomány a villamosoké,
- 100-300 között az alapjáratokat találjuk,
- 300-as tartomány az időszakos viszonylatok,
- 400-asok az időszakos gyors viszonylatok,
- 500-as számmal jelölik az alap gyors viszonylatokat (gondolom hasonló lehet, mint Pesten az 'E' jelzés),
- 700-as tartományba kerültek az úgynevezett zónajáratok.
Ezeken kívül vannak még betűvel jelölt viszonylatok, de azokon nem sikerült kiigazodnom. Természetesen az éjszakai járatokról se feledkezzünk meg, ezek egy 'N' előtagot kaptak. Érdekesség benne, hogy a 10 alatti számokat is két jeggyel jelölik, pl: N03.
No ennyit a fejtágításról, akit bővebben érdekel a dolog az nézelődjön a ZTM honlapján. ;)

Irány a belváros kicsit körülnézni, illetve elfoglalni a szállásunk. A megálló ahol leszálltunk, hát hogy is mondjam... Inkább itt egy kép:

0103 megallo

Az addig oké, hogy az úttest közepén húzódik a villamossín és nincs külön járdasziget, ilyen van Budapesten is. De az, hogy a buszok se húzódnak le a padkához... Az NKH az sikoltozva szaladgálna, ha ilyet látna Magyarországon! Úgy látszik ők tudnak ezzel együtt élni.

0104 3265PESA 120Na

Mit csináljon az ember este ha nincsen állványa (köszönjük a repülésbiztonsági szabályoknak... fotóállvány = baseballütő), hát természetesen utazgat mindenfelé. Ez mondjuk elég könnyen kivitelezhető volt, hisz szombat estéhez képest igazán sűrű volt a közlekedés.

0107 kovetesEgy átlagos szombat este

0105 kijelzoA külső kijelző helyén nem csak a műanyag doboz "tátong", hanem beszereltek egy belsőt is.
Helytakarékosság, persze ezen felül számos kijelző van még a PESA-k utasterében.

0106 ulesÖtletes megoldás, ilyen üléshuzatok találhatóak az újabb generációs Solaris-okon is.

Ahogy bolyongtunk a városban ismerős hang csapta meg a fülemet (igen a Rába hídhang), majd nemsokkal később elhúzott előttünk egy 260-as. Akkor ezt visszafelé megvárjuk! Patent állapotban lévő gépezet, szofita világítással. Látszik, hogy itt odafigyelnek a buszokra! Nem csak az Ikarusra gondolok itt, hanem a hétvége alatt egyetlenegy firkával nem találkoztunk a járműveken! Visszatérve a magyar ipar gyöngyszeméhez, kimentünk vele a végállomásig, hogy valamilyen fotót készítsünk róla, illetve utazni egyet az utolsó mohikánok egyikén.

0108 wi58061Állvány hiányában csak ilyen sikerült.

0109 gyaritablaGyári tábla alapján '93-as gyártás

Összehasonlításképpen: Budapesten ennél csak öregebb Ikarus 200-asok futnak (ne számítsuk ide a Hajdú Volános gépeket)! Sőt mi több, Oroszországba 2000-ben is adtunk el 280-ast. Nem baj, jó lesz nekünk a krédó is, mint "új magyar autóbusz"...

Vasárnap délelőtt még fotózgattunk a városban, aztán indultunk haza. A járatsűrűség még mindig meglepődést okozott, hiszen húsvét vasárnap délelőtt is egymást érték a buszok és a villamosok. Stare Miasto megállóban (fentebbi képen már látható volt) reggel fél kilenckor 20 percen belül jelzett 7 járatot! Vasárnap délelőttről néhány kép:

0110 wi41319Solaris U15 a központi pályaudvarnál

0111 wi9874cU18-asok inváziója

0112 wm72732Érdekes formavilággal áldották meg ezt a Scania-t

0113 wx73191Conecto-k is koptatják Varsó aszfaltját

0114 wzm484tHelyi maszek Renault PR100-asa

0115 wot98jcO405 kissé kopott matricázással. Szerintem valami elővárosi járat lehet

0116 en57akm-3003Legyen egy kis vaskerék is

0117 eu47-001Mozdonyos inga, igaz két vezérlővel...

0118 3108Régebbi generációs PESA

0119 1460Tatra koppincs Konstal. Érdekes gépezetek meg kell hagyni!

0120 wi54053Előkerült vasárnap egy Neoplan is, ráadásul három tengelyes


Összességében Varsó szép város, már amennyit láttunk belőle cirka 23 óra alatt. Igaz a közlekedést lehetne racionalizálni, bár a lakosok nem hinném, hogy túl boldogak lennének, ha csökkennének a járatszámok. Végül is ez is szolgáltatási mód, hogy bármikor kimehetsz a megállóba, úgyis jönni fog valamilyen busz/villamos. Igaz, hogy hétvége volt, de nem találkoztunk olyan járművel ami tömve lett volna, ülőhelyet mindig találtunk.

Nos köszönöm a figyelmet, és ha már repülős képpel nyitottam a posztot akkor foglaljuk keretbe az irományt. =)

0121 sp-lifEmbraer ERJ-170-200LR

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Őrségváltás a háromtengelyeseknél Őrségváltás a háromtengelyeseknél

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr865187104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard