Egyre jobban tavaszodik, egyre hosszabbak a nappalok, így több kedve van az embernek rendszámokat vadászni! Ennyi bevezető pont elég is volt a második résznek, vágjunk hát mindjárt a közepébe! Az előző részben említett Siófok után a következő célpont Dunaújváros volt, hiszen 2011 decemberében minősíthetetlen képek születtek, így ismétlésre szorult ez a terület.
Vonattal közelítettem a célpontot, hiszen alanyi jogon engedély szólt a telepre is (onnan nem lesz kép!), az pedig közelebb van a vasúthoz. A vasútállomás előtt vártam pár helyi járatot, aztán irány a telep.
A Sztálin-barokk vasútállomás és a GMY-392
Telepezés után irány a város és a buszállomás, hogy néhány expót beletegyek a fotómasinába.
Azért voltak normális témák is! =)
Van itt felhozatal, helyis fényezésű 260-as
Na azért a C83-as is előmerészkedett a telepről.
Dunaújvárost megunva kedvet kaptam egy kis Gemenc Volánhoz, így hát átruccantam Paksra. A buszállomáson eltöltöttem egy órát, addig bőven körbe lehetett lőni az ott álló járgányokat.
Hatalmas autóbusz mennyiség a buszállomáson.
Természetesen ennek a paksi látogatásomnak nem ez a pár busz volt a legfőbb célja, hanem az erőműnél történő műszakváltás. 2011 nyarán volt egy kis kalandom a TEK-el, így most felkészültebben indultam neki a fotózásnak. A túra előtt bősz telefonálgatásba kezdtem, hogy akkor kitől és hogyan lehet oda engedélyt szerezni, persze jó magyar szokás szerint a Gemenc Volán szerint az erőműt hívjam, az erőmű szerint a Gemenc Volánt! Király, bezárult az az ördögi kör! Szerencsére problémám nem lett és még a nap is kisütött a műszakváltásra! Kell ennél több?
AAI-731 napozik az erőmű előtt.
Tájkép egy C56-ossal, nevezetesen a HZE-166-al
Trilex felnis 250-es, azt hiszem meg van a nap rendszáma! =)
Egy tipikus volános kialakítású 415-ös.
A kettőből az egyik csak meglett!
Végül kravtex-ék tyúkólja az FLR-285 személyében.
Na csak lett napos képem Dunaújvárosból!
Természetesen a nap zárásaként még bevauzott egy VB-s sofőr, úgysem telhet el úgy fotózás, hogy legalább egy valaki ne kössön belém...
Következőleg a Pilist vettem célba, ugyanis a 2-es vasútvonal felújítása miatt pótlóbuszokat közlekedtettek Pilisvörösvár és Esztergom között. Igaz nem a Józsi bá' Tourist hozta a 256-osait, hanem a Volánbusz és a Vértes Volán próbált minél komfortosabb buszokkal az utasok szolgálatára állni (Hát ez leginkább E95-ös és C56-os volt).
GBG-181 ereszkedik Pilisvörösvárra
Szerencsémre a tartalék is szolgálatot teljesített.
Ja igen, a VB részéről Sü MAN-ok is szaladgáltak.
Igazából a vonatpótlózásból ennyi elég is volt, gondoltam, ha már erre járok akkor meglátogatom a "Ti autótok" műszakváltását is Esztergomban. Úgyhogy igénybe vettem a vonatpótlók nyújtotta szolgáltatást. Időm bőven volt még a műszakváltásig, így bemásztam a buszállomásra. Szokásos esztergomi vasak fogadtak.
Menetközbe akadtam eme vasra. Később berobogott a műszakváltáshoz is.
Magán a műszakváltáson nem sok érdekesség volt, csak a szakadt szlovák Karosák, valamint Kréberes Setrák. Ami említésre méltó az a fentebb bemutatott 256-os, valamint majd az alább látható Pitá Tours-os 280-asok.
Friss nickelsdorf-i beszerzés!
Az említett 280-asokból az egyik, az AKD-612 személyében.
A műszakváltás lecsengése után visszaorientálódtam a buszállomásra. Szerencsémre a buszállomásról kivezető út le volt zárva útépítés miatt, így csak a buszok használták a máskor végig parkolt utcát! Így tökéletes napos-ajtós képeket lehetett lőni!
Volánbusz esztergomi kirohanósa személyében a KXH-595
Azért az az oldalsó viszonylatjelző tábla igen csak "home made"!
Kicsit elszaladt velem a ló, nem is húznám tovább a postot, és köszönöm, hogy végigolvastad ezt a részt is! De még mindig nincs vége! ;)
Folytatása következik...