Azon a bizonyos "bakancslistán" régóta ott figyelt Szekszárd is, mint meglátogatandó hely. Ezért most még nem ezzel :), hanem egy Bátaszék környéki villámlátogatással fogunk foglalkozni, mert mi sem egyértelműbb annál, hogy Bátaszékre Homorúdon át vezet a legrövidebb út. :D
Homorúd egy kis falu Baranya megye Dunán túl lógó részén, a falu közlekedéséért ezért nem a Pannon, hanem a Bács Volán a felelős. Két kocsi lakik ott, egy C56, ami a menetrend szerinti járatokon közlekedik, a másik kocsi jelenleg egy 256-os, mégpedig JGD-670. Feladata a sárháti és homorúdi kisiskolások szállítása Újmohácsra, az ottani általános iskolába. Ennek megfelelően a kocsi menetrend szerinti járatokon csak hetente egyszer, tanítási időszakban fordul elő, hosszabb tanszünet esetén pedig a bajai tartalékkocsik életét éli.
JGD-670-től tudni kell, hogy a közelmúltig az utolsó Ikarus volt a Bács Volántól, amiről még nem rendelkeztem fotóval. Egyszer láttam a bácsalmási géptelep udvarán, de akkor nem sikerült bejutnom, így a nagy találkozás elmaradt. Két órával előtte jártam Homorúdon, az akkori iskolabusz (FKF-154) megörökítése végett, amiről már suttogták, hogy hamarosan megy a levesbe... Mondani sem kell, hogy mi került a helyére...
Mivel az FKF révén tudtam, hogy merre keressem a 670-t, így nem keringtem a faluban sokat, hogy ráleljek. Beérkezéskor épp egy sárga Vagyonőr+ zavarta a kép elkészítését, azonban mire kiszálltam a kocsiból, elhúzott a busztól, én pedig nekilendültem a dokumentálásnak. :)
Két éve egy MTZ traktor tette teljessé a hangulatot
Beérkezéskor láttam egy fehér Bovát is két utcával odébb parkolni, így a JGD után azt is felkerestem:
Nem éppen erre számítottam... Mindenesetre a gazdája legalább gondoskodik arról, hogy ne fagyjon rá egy mázsa hó, nem biztos, hogy nagy öröm hajnalban a szélvédő jégmentesítése.
Homorúd kipipálva, most már mehetünk Bátaszékre! Útközben némi röhögésre adott okot ez a tábla:
Bátaszékre beérve elsőnek a vasútállomást néztük meg. Az előzetes várakozásokkal ellentétben buszt nem találtam, helyette azonban vasúték adtak okot a gép előszedésére:
Azonban hamarosan megjelentek a buszok is, a Spar parkolóban várt rám ez a 395-ös:
A mellette található benzinkútnál pedig KXH-738:
Ennél a képnél meg kell jegyeznem, hogy ez kb. 1,5 órával később készült, amikor már hazafelé tartottam, az első találkozásunkkor még a Nap rossz irányból sütött, így az a kép megmarad a merevlemez számára...
Következő célpontunk egy templom volt, azt viszont nem tudtam, hogy melyik tövében kell keresnem a többi bátaszéki kocsit, kapásból 6 templom jöhetett számításba... Szerencsére nem kellett sokat autózni, a központi buszmegálló mellett ott várt a megfejtés:
A fények iszonyatosak, na de mi is áll ott hátul? :)
Ellenfényben is nagyon örültem neki
Bátaszék ennyi volt, irány tovább Sárpilis.
Rövid időn belül a második csuklós Volvo - van ám szolgáltatás! :D
A várdombi elágazásnál észrevettem egy telepet, ahol egy Gemences 256-os roncs állt, tetején egy nagyméretű WizzAir repülőgép makettel. Ez önmagában is érdekes látvány volt, de ami a kert végében állt, arra nem találtam magyarázatot: kettő darab gázüzemű DAB busz, pontosan olyanok, mint amilyenek Székesfehérváron is futnak, csak eredeti sárga fényezéssel... Túl sok mindent nem tudnak velük kezdeni, de biztos nagyon jók alkatrészraktárnak.
Decsen semmi, Őcsénynél megpillantottam a harmadik 7700A-t, elzárva a repülőtér udvarán, így inkább megálltam egy kávéra a Tavasz Presszóban. :)
Őcsény már közel fekszik Szekszárdhoz, azonban oda most nem tértünk be, még egy rendszám várt rám Mórágyon.
Majdnem véget ért a falu, mire megtaláltam
Innen a magassági kormányt Szegedre pozicionáltam, időre vissza kellett érni. Útközben még egy mórahalmi megállás fért bele, a változatosság kedvéért egy újabb Volvo miatt:
Ez a kis túra kellő étvágyat biztosított az egy hétre rá következő szekszárdi úthoz. :)
És most egy pillanatra bekapcsoljuk az "Edző válaszol" rovatunkat:
Kaptam néhány visszajelzést a vízjelek méretével és elhelyezésükkel kapcsolatban. Nos igen, kicsit eltúloztam az első két poszt vízjeleit, a továbbiakban igyekszem módosítani az elhelyezésükön, hogy a jogvédelem mellett az élvezhetőség se romoljon túlságosan.
Ennyi! :)