És igen, íme az első bejegyzés!
Mielőtt belevágnánk, annyi szolgálati közleményt még be kell olvasnom, hogy aki művészi képekre vágyik, az rossz helyen keresgél. Ezt csak azért közlöm itt, hogy nehogy csalódás legyen a vége. Itt elsősorban a járművek és a hozzájuk társított történetek és információk számítanak, ügyelve azért az élvezhető színvonal megtartására.
Nos akkor lássuk, mit is hoztunk ma:
Január 16-án túlestem egy igen húzós analízis vizsgán, ami sikerrel záródott, így végre előszedhettem a még tavaly decemberben írt "bakancslistát", avagy a "Mit kell fotóznunk?" gyűjteményt. Ott figyelt többek között egy megyejárás, igaz, Csongrád most kimaradt.
Reggel kellemes meglepetésben részesültem, a makói lassút ABU-013 végezte :P, igazi élményút volt Makóig, ahol rögtön jött is a folytatás:
A jó öreg ex-szegedi csataló pihent épp a pályaudvar szélén
Reggeli igáslovam is leparkolt, nem is akárhova:
Csak hogy ne maradjunk szegedi öregfiúk nélkül, ők is néhány éve jöttek át nyugdíjasnak Makóra
A túloldalon pihent a jól megszokott makói Volánbuszos verda, IFC-227:
Hódmezővásárhelyig élvezhettem a szolgáltatását
Miután itt végeztem, elsétáltam a közeli Penny parkolóhoz, hogy meglessem, a helyi maszek mivel vár ma engem - semmivel... De aztán elindultam a fürdő felé, ahol aztán csak előkerült a vas:
Nicsak, egy darmstadti S 215... A tesója itt szolgál Győrben :-)
Visszatérve a buszállomásra tovább fokozódott a hangulat:
Ja igen, a lényeget majdnem el is felejtettem... Érkezett a tavaly év végén a céghez egy CsM Urbanus, az egykori tesztkocsi, LYG-525. Ő lett volna az egyik célpont, de természetesen 12 órakor volt a következő indulása, gyors fejszámolás, inkább menjünk tovább.. :-) IFC beállt, irány Vásárhely!
Buszállomáson a szokásos felhozatal, oldalt azonban megakadt a szemem ezeken a vasakon:
Ránézésre semmi különös, három mobile-de-ről leütött kocsi, azonban ők a Szalai Busz flottájának tagjai és katonákat szállítanak Vásárhelyre és persze vissza. Itt nem kicsit anyáztam, mivel legutoljára (2,5 éve...) még a Tiszabusz végezte az összes honvédségi járatot, azonban időközben a Szalai szép szeleteket hasított ki a bizniszből. Emiatt a laktanya előtt már csak a szegedi járatok parkoltak, amiket a Tiszabusz közlekedtet, Szalaiék pedig a város más, számomra ismeretlen pontján parkoltak, mindeddig.
Gyors helyzetjelentés a buszállomásról:
A nagy túlélő - kapott még egy esélyt
Helyi kivitelű 280-as, mint helyközi autó. Sajnálom is, jó helye lenne Szegeden...
És a változatosság kedvéért egy 280-as... :D Pár éve még a helyi ipart tolta
A helyi járatos Sprinter természetesen most sem dolgozott... KMB-549 személyében időközben megjött a következő útitárs, irány a végpont, Szentes.
Neki is nagyon örültem, 5 évvel ezelőttről volt róla egy felújítás előtti fotóm, azóta semmi
Az ex hódmezővásárhelyi Kapena, őt is nehezen tudtam elképzelni Szentesen, most is elég idegenül hat még
Természetesen Szentesen is volt célom, mégpedig a Hungerit Zrt. műszakváltása. Talán ismerős lehet a név a Kedves Olvasónak, a cég baromfihúsból készült termékekkel foglalkozik. Gyanús volt, hogy 12:45 körül egy piros-fehér Bova zúgott el a főutcán, de én gyanútlanul elindultam 15 perccel később a gyárhoz. Nos, negyed kettőkor már szinte minden elment, azonban ami még ott volt, az bőven kárpótolt ezért a kis malőrért:
Ugye szerintetek is ex FVJ-375? :)
Amit még láttam, az mind Szalai Buszos Iveco Daily volt (kicsit se terjeszkednek...), ha a Bovát nem számítjuk, talán nem is maradtam le semmiről. :-)
Átsétáltam a vasút túloldalán lévő jégpályához, nem hiába:
Visszatértem a buszállomásra, következzék két érdekesebb kattintás:
Szentest nem csak a Szerelem első vérig miatt szeretjük! :-)
A BKV-nak szánt városi kivitelű E94
Közeledett a hazaindulás, de valami belső sugallat hatására kiálltam a főutcára, hátha jön valami... Jött is:
Ex rendszámot várjuk a szerkesztőségbe...
GIM-056 fedélzetéről még láthattam Vásárhelyen egy honvédségi 280-ast, ami minden bizonnyal szentesi kocsi lehetett, mivel a vásárhelyieknek legjobb tudomásom szerint nincs ilyen vasuk. Egy újabb rejtély, amit ki kell deríteni...