Mai bejegyzésünk a szorgalmi időszak utolsó napján játszódik, a címből már kitalálhattátok, hogy ez egy pénteki nap volt. Egyik szaktársammal gondoltunk egyet, hogy a vizsgaidőszak méltó megnyitásához elengedhetetlen egy kiadós csengetés. Filozófiánk a "Kevés hely, sok kép" mondattal volt jellemezhető a legjobban. Legfőképpen a Dunántúlra igyekvő távolsági járatok érdekeltek minket, de láttunk/lőttünk mást is. Most is a szokásos Győr-Szeged utamat megszakítva érkeztem a Keleti pályaudvarra. Bőrönd lepakolva, irány a város!
Nem jutottunk messzire, a Puskás Ferenc Stadion háta mögött megpillantottuk az első fotóalanyunkat:
Egy "Follow me!" feliratú Tourismo mutatta az utat a Városliget felé (tudtuk mi azt magunktól is :)), ahol a májusi osztálykirándulós időszaknak megfelelő kavalkád volt, sajnos a legtöbb gép ellenfényben állt. Buszról leszállva azonban ordas nagy futásba kezdtünk, szerencsére nem hiába:
Ikarus 396 a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsokságától
Megnéztük kedvenc ebédidős fotóhelyemet is, igaz már bőven elmúlt 13 óra, de a kanyarodó 105-ösök még jól fotózhatók voltak, itt készült el az első VT-Transmanos Citaro fotóm (ne feledjük, ekkor még az első 50 darab üzemelt csak):
Továbbálltunk, egészen a Nyugati pályaudvari vasúti felüljáróig gyalogoltunk. A fények itt se voltak jobbak, de azért pár autoDEL-t itt is lőttünk. A felhozatal végül is jó volt, sok BKV-s hiányzóm lett meg, na nem mintha számolnám őket... :D
Közben megérkezett Noémi is, aki nem egy hús-vér hölgyemény sajnos, de ettől még örültünk neki:
Meg nem mondanám most, hogy mikor láttam utoljára olyan FKU-t, amin még volt névmatrica...
Az ukránok is tudnak normális turistabusszal jönni, ha nagyon akarnak:
Még egy Kétszázas a BKV-s szakosztály kedvéért:
Még egyszer visszatértünk a Városligetbe, az előbbi Citaro után most egy "kékvolvo" jött:
Az alapvető célkitűzés a Népliget autóbusz pályaudvar délutáni csúcsforgalmának megörökítése volt, ennek jegyében metróra szálltunk, hogy a kiszemelt első járatok indulásakor már a Fradi-pálya előtt dekkolhassunk. Itt aztán megkezdődött az ereszd el a hajamat, a gépek nem pihentek sokat két exponálás között.
Alig, hogy megérkeztünk, a távolban gyanús elemek tűntek fel:
Már korábban kinéztem magamnak a prágai nemzetközi járat hófehér Setráját, legtöbbször a vonatból láttam áthaladni a Lágymányosin, szép darab. :)
Régi ismerős érkezik, DUD-962 egyenesen Solymárról:
Közben a távolsági járatok is elkezdték kirajzásukat: csalódásra adott okot, hogy a Zala Volános kocsik a Petőfi-híd felé vették az irányt, miközben nekik is a Lágymányosi-híd lett volna a kijelölt útvonal... A Gemenc Volán három kocsit is indított rövid időn belül, a komlói járat után két szekszárdi érkezett:
Aminek viszont jobban örültem:
Ha nem lenne kiírva, hogy Szekszárd, simán maszek kocsinak lehetne hinni
Itt sem maradhat el a BKV, a fotózhatatlan 1-es villamos mellett a 103-as busz adott némi fotótémát, sikerült elkapni a februári látogatásomkor megismert 01-65 édestestvérét, a szintén celebkocsinak számító 18-44-et is:
Elég lenne, ha csak a hűtőrács lenne sárgítva
Indul a bécsi járat is:
Messziről már látszódott, hogy egy Student Agency-s bálna közelít felénk, de közelebbről ért a meglepetés, hogy ez bizony már magyar rendszámú! Az egykori 50-es háziszámú Beulas immáron a Füzy Trans állományát erősíti:
A nulla valahol elveszett útközben...
A forgalom egyre nagyobb lett, lassan beállt a körút, ami nehezebbé tette a fotózást. A másik default távolságis fotóhely a Petőfi-híd budai hídfő, a következő eresztést már ott lőttük végig. Ennek egyik előnye, hogy a képeknél kevesebb zavaró tényező bukkant fel, hátránya viszont, hogy így a pécsi irány kiesett. Ahogy fentebb is, most is a teljesség igénye nélkül válogatok, bár nem volt egyszerű szelektálni... :)
A kezdőrúgást a Zala Volán végezte, elsők közt érkeztek a nagykanizsai kocsik:
A Kapos Volántól egy alvállalkozós kocsi és egy saját érkezett, utóbbi számomra hiányzó volt:
A színátmenetes fényezés mindig jó
Az első pápai járat után feltűnt GHP-401 is, a százhalombattai olajfinomítóhoz közlekedő szerződéses járatok egyik default kocsija:
Érkezik a győri autópályás járat is - ekkor már tudható volt, hogy hamarosan véget ér a történet... Szerencsére normális kocsit adtak rá:
Részemről ezzel a képpel búcsúztam el a viszonylattól
Ismét Zala Volán, ezúttal a keszthelyi járat és egy E98:
Újabb Bakonyos kocsi érkezik, szintén Pápa végcéllal:
A 212-es vonal itt halad el, így két Volános kocsi között jöttek a legszakadtabb 415-ösök és a Transman Alfa Localoi. Az alábbi kocsiról még mindig kevesen tudják, hogy 1 hónapot Szegeden dolgozott két társával együtt:
Szeged is megismerhette a Lokátor-érzést :)
Maszekokból itt nem volt erős a felhozatal, de szerencsére az a kevés viszont normális kocsival vonult fel, mint például ilyennel:
Mindenkinek ilyen buszokat kívánok! :)
A balatonfüredi vonalcsoporton az elmaradhatatlan Irizarok, ennek az ex bemutatókocsinak még a fényezése is összepasszol a Balatonnal:
Alba Volán még ma nem szerepelt itt, sajnos most is csak az unalomig ismert HKF-156 jutott részemül:
Fentebb említettem a BKV Ikarusait, erre a kocsira se tennék szívesen vízmércét:
A Volánbusz is elküldte a maga székesfehérvári járatát:
De hogy ne unatkozzunk, kapunk mellé egy papagájt is:
Van olyan Intouro, amit még nem pótolt a FAB? :D
Az 5 órai zalaegerszegi indulások a Volánbusz aktuális alvállalkozójának, a Homm Kft-nek a feladatai, napjainkban Van Hool T917 Acron buszokkal látják el a vonalat:
Zárásnak egy szegedi gépezet is gépem elé került, ezt a kocsit is könnyebb itt elkapni, mint otthon...
Bocsánat, ha ez a rész egy kicsit töményre sikeredett, de másképp nem lehetett érzékeltetni, hogy milyen változatos a felhozatal itt, aki túl tud látni a 200-as Ikarusokon, annak egyszer érdemes itt egy délutánt eltölteni.
Ennek a napnak is lassan vége, ideje hát a vonatomra is gondolni. De még van egy drót, hogy az Aréna Plaza parkolójába érdemes lenne benézni. Benéztünk és le is esett az állunk...
Minimalista fényezés, de pont elég erre a kocsira
Ritkán írok egy kocsi életéről, de most mégis érdemesnek érzem, mert erről sem tudnak sokan, hogy kicsoda-micsoda ez a kocsi. Nos, ő egy Ikarus 366, az Ikarus kísérlete a típuscsalád csehszlovák piacon való megjelenésre, ennek megfelelően Karosa alapokra, LIAZ motorral és Praga sebességváltóval épült. A típusból végül összesen 18 darab készült, ebből egy Magyarországon maradt. A fent látható példányt 1990-ben gyártották, a pozsonyi közlekedési társasághoz került egy másikkal együtt. Innen egy pozsonyi magánvállalkozóhoz vándorolt, majd a HOPI fuvarozócég állományába lépett be. 2006-ban Nagymegyerre került, az itt eltöltött évek alatt a kocsi sokat megfordult Magyarországon, főképp Győr környékén volt látható. Magam is itt láttam többször, fotózni nem tudtam sosem, pedig sokat megadtam volna egy fotóért... 2013 februárjában érkezett hazánkba, kedvenc bajai magánvállalkozónkhoz. Hát ez az, amiért percekig csak álltam és néztem... :)
Köszönöm, hogy végigolvastad, most nem jut eszembe semmi frappáns befejezés. :)